Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalaisen läksyt tekemättä usein, kun äiti ei ole kuulunut vanhempien juoruryhmiin, missä he ovat poissaolojen läksyt toisilleen kertoneet.

Vierailija
14.05.2019 |

Opettaja pääsee pälkähästä, ei edes ole tarkastanut kirjaa ja läksyjä, ainakaan ilmoittanut kotiin niistä. Kun lapsi on ollut sairaana, hänen tehtävänsä niistä ollut tekemättä, mitä toiset tehneet koulussa ja saaneet sinä päivinä läksyiksi.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsellani on ollut useamman päivän poissaolo, olen laittanut opettajalle teksti- tai Wilma-viestin ja kysynyt, mitä tehtäviä voisi tehdä. 

Vierailija
2/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmässä myös sovittu, ettei lapset saa leikkiä lapseni kanssa, koska lapseni kuulemma kiusaa. Olemme nyt syrjäytyneet kumpikin. Emme kuulu porukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitään muuta kanavaa ei ole kysellä läksyjä kuin "äitien juoruryhmät"? Onneksi meillä ei ole ikinä mitään tuollaisia "juoruryhmiä" vanhemmille ollut ja lapsi on saanut kavereiltaan läksyt jos on ollut pois. Tai loppuviimein ne on voinut kysellä opettajalta.

Vierailija
4/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tekosyy voittaa typeryydellään jopa vanhan "koira söi läksyt" -selityksen.

Vierailija
5/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsellani on ollut useamman päivän poissaolo, olen laittanut opettajalle teksti- tai Wilma-viestin ja kysynyt, mitä tehtäviä voisi tehdä. 

Näin minäkin olen ajatellut, mutta opettaja on käskenyt selvittää itse läksyt.

Vierailija
6/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opettaja ei ekaluokkalaisen vanhemmalle kerro Wilmassa? Mistä noille maksetaan?

Vierailija
7/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on itse selvittämistä, kun kysyy opettajalta. Samalla, kun ilmoitan poissaolon, olen tarvittaessa kysynyt tehtäviä. Wilma on järjestelmä, joka on kehitetty koulun ja kodin yhteydenpitoa varten.

Vierailija
8/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tuota koulua käy.

Vierailija
9/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko lapsen kännykällä laittaa jollekin luokkalaiselle ystävällisen tiedustelun, että moikka, mitä tuli läksyksi? Jos vastaukset ovat epäasiallisia niin sittenhän teillä on todisteita kiusaamisesta, joita viedä eteenpäin.

Vierailija
10/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille opettajalle voi kertoa, ettet saa läksyjä tietoosi mitään muuta kautta, koska lastasi ja sinua syrjitään.

Vierailija
11/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on itse selvittämistä, kun kysyy opettajalta. Samalla, kun ilmoitan poissaolon, olen tarvittaessa kysynyt tehtäviä. Wilma on järjestelmä, joka on kehitetty koulun ja kodin yhteydenpitoa varten.

Opettaja on ollut sitä mieltä, että vanhemmat keskenään selvittää. Eli kun en ole ollut vanhempien ryhmässä, en näistä ole tiennyt. En edes halua noihin vanhempien ryhmiin.

Vierailija
12/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on maailma muuttunut, ennen ei vanhempia tarvittu läksyjen kyselyyn. Ekaluokkainen kysyi toiselta ekalyikkalaiselta.

Vierailija
13/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille opettajalle voi kertoa, ettet saa läksyjä tietoosi mitään muuta kautta, koska lastasi ja sinua syrjitään.

Lapseni on aika lahjakas akateemisesti.

Vierailija
14/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä läksyjä ekaluokkalaisilla on?

Vierailija
15/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on maailma muuttunut, ennen ei vanhempia tarvittu läksyjen kyselyyn. Ekaluokkainen kysyi toiselta ekalyikkalaiselta.

Todellakin, ja hyvin lyhyessä ajassa. Mun tytär oli ekalla 2011, eikä silloin vielä ollut tuollaista.

Vierailija
16/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sillä opettajalla tekee? Ne toiset voi vaikka valehdella. Kiusatut ei saa läksyjä.

Vierailija
17/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on aika lahjakas akateemisesti.

tuloksen saat tietää varmasti kun kirjoittaa yo:ksi.

Vierailija
18/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajia vaan ei kiinnosta enää. Vastuu vanhemmille, siitä, mistä heille palkkaa maksetaan

Vierailija
19/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä läksyjä ekaluokkalaisilla on?

Meidän ekaluokkalaisella on läksyjä matikasta ja äidinkielen harjoituskirjasta. Lukuläksy joko aapisesta, uskonnosta tai ympäristöopista. Läksyjä tulee maanantaista torstaihin, viikonlopulle ei ole vielä läksyjä.

Vierailija
20/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Jännä että oma lapseni on aina saanut selville mitä on tullut läksyksi JOS on ollut sairaana. Enkä kuulu mihinkään juoruryhmään, saati kysele läksyjä wilmassa opettajalta! Lapsi kysyy luokkatovereiltaan ne ihan itse. Jos ei ole puhelinta millä kysyä, niin kysyy vaikka opelta sitten kun menee takas kouluun.