Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistutusmaksu laskun maksamisen jälkeen/Klarna

Vierailija
13.05.2019 |

Ihmettelen kun sain ensin "kiitos maksusta" viestin Klarnalta ja hetki sen perään tuli muistutusmaksu lasku. Maksoin laskun pari päivää myöhässä- oma moka, ja ymmärtäisin täysin viivästyskoron perimisen, mutta en tajua miksi he itse lähettävät kuittauksen siitä, että ovat saaneet summan ja sitten vielä muistutuslaskua perään.
Tänään tuli vielä samasta laskusta toinen muistutuslasku postitse, yli viikko sen jälkeen kun he itse laittoivat tuon kiitos maksusta viestin. He haluavat ilmeisesti saada sen 5e muistutus summan. En ole kovin kokenut näissä, koska yleensä maksan kaiken ajallaan, niin ihmettelen kovasti tätä. Onko jollain tietoa tarvitseeko tällaista maksaa, jos lasku on ollut maksettuna ja laskun saajan kuittaamana siinä vaiheessa kun muistutusmaksua aletaan perimään?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne ja mikä homman nimi on.

Vierailija
2/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis maksoitko ensimmäisen saamasi LASKUN tiedoilla, vai maksoitko tiedoilla, jotka olivat MAKSUMUISTUTUKSESSA? Olitko jo saanut maksumuistutuksen ennen maksua ja jos maksoit sen tultua, maksoitko alkuperäisen summan vai sen, johon oli lisätty tuo 5e?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis maksoitko ensimmäisen saamasi LASKUN tiedoilla, vai maksoitko tiedoilla, jotka olivat MAKSUMUISTUTUKSESSA? Olitko jo saanut maksumuistutuksen ennen maksua ja jos maksoit sen tultua, maksoitko alkuperäisen summan vai sen, johon oli lisätty tuo 5e?

Mitään muistutusta ei ollut kerennyt tulla. Maksoin laskun aivan normaalisti ja maksaessa tajusin, että olin eräpäivästä myöhässä. He laittoivat ensin "kiitos maksusta" viestin ja vasta sen jälkeen tuli lasku summalle 5e, muistutusmaksu lasku. Ymmärrän, että jos laskusta joudutaan MUISTUTTAMAAN asiakasta, peritään muistutusmaksu, mutta he ensin kuittasivat tämän maksetuksi ja alkoivat vasta sitten muistuttamaan. Ikinä ei ole tällaista tullut vastaan, niin vähän ihmettelen.

Vierailija
4/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksa enää.

Ryöstöfirma.

Vierailija
5/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsityksen mukaan ei tarvi maksaa, jos lasku on maksettu ennen maksumuistutuksen saapumista. 

Varmista Klarnan sivuilta chatista, siellä on yleensä tosi ystävällisiä asiakaspalvelijoita.

Vierailija
6/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kyllä tämän jälkeen Klarnan boikottiin. Tuntuu hyvin erikoiselta alkaa maksaa muistutusmaksua laskusta jonka he ovat itse kuitanneet maksetuksi. Mitäköhän kuluttaja-asiamies on mieltä tällaisesta jälkikäteen muistuttamisesta? -Ap

Vierailija
7/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käsityksen mukaan ei tarvi maksaa, jos lasku on maksettu ennen maksumuistutuksen saapumista. 

Varmista Klarnan sivuilta chatista, siellä on yleensä tosi ystävällisiä asiakaspalvelijoita.

Näinhän se yleensä menee, mutta he olivat tehneet erillisen uuden laskun tälle muistutussummalle ja perivät nyt sitä. Yli viikko sen jälkeen kun laittoivat viestin, että "kiitos maksusta"-

Vierailija
8/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään muistutusta ei ollut kerennyt tulla. Maksoin laskun aivan normaalisti ja maksaessa tajusin, että olin eräpäivästä myöhässä. He laittoivat ensin "kiitos maksusta" viestin ja vasta sen jälkeen tuli lasku summalle 5e, muistutusmaksu lasku. Ymmärrän, että jos laskusta joudutaan MUISTUTTAMAAN asiakasta, peritään muistutusmaksu, mutta he ensin kuittasivat tämän maksetuksi ja alkoivat vasta sitten muistuttamaan. Ikinä ei ole tällaista tullut vastaan, niin vähän ihmettelen.

No sitten ei tarvi maksaa sitä 5e. Jos maksumuistutus ei ole tullut perille kun maksaa, sitä ei tarvitse maksaa. Ja varsinkin, kun olet saanut tuon kuittauksen heiltä, vie asia kuluttaja-asiamiehelle jos ei muuten ratkea. Ensin vaikka sähköpostilla otat yhteyttä firmaan, silloin yleensä asia selviää. 

Vierailija
9/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mahdottoman iso lasku, niin maksa se nyt toistamiseen ja ota Klarnaan sitten yhteyttä. Yksinkertaisin tapa hoitaa tilanne ilman että tulee lisää laskuja ja lisiä. Klarna ei itse hoida enää tilannetta siinä vaiheessa kun laskut myöhästyvät ja menevät Segorialle perintään. Siinä onkin sitten oikea sotku selvitettävänä, kun et enää asioi itse Klarnan kanssa. Summa voi kasvaa vaikka kuinka suureksi.

Vierailija
10/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti vain joku tekninen automaattiviesti. Sun tarvii vain soittaa sinne tai muuten ottaa yhteyttä ja varmistavat että kaikki ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi