Miehen tyhjät lupaukset - onko tyypillistä miehille?
Miehellä on äärimmäisen tylsä tapa luvata ja sitten oharoida, ihan jatkuvasti. Lupailee niin arkisia kuin juhlallisiakin asioita, mutta lämpikikseen lupailu on ihan jokapäiväistä.
Tämä saattaa olla vain harmiton luonteenpiirre, ja on vain opittava sivuuttamaan nämä lupaukset ja olla odottamatta jotain tulosta. En ottaisi tätä välttämättä niin raskaasti, ellen olisi lapsuudessani joutunut sietämään jatkuvaa lupailua ja oharointia. Saatan siis henkilökohtaisista syistä ylireagoida, mutta kun pahalta tuntuu.
Onko tyypillistä miesten toimintaa lupailla ihan huvin vuoksi, ja sitten perua kaikki lupaukset? Onko muilla samanlaista?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Minusta vaikuttaa kyllä siltä. Hyvin vahvasti.
Siis miltä?
Ap
Siis nyt vaan mietit onko se sinulle ok. Ihan sama mitä muiden miehet tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Heitäpä pari esimerkkiä.
”Huomenna mennään syömään.”
”Illalla lämmitetään sauna.”
”Käydään äitienpäivän kunniaksi leipomossa!”
Ap
Aika moni tekee tuota oman käsitykseni mukaan. Eivät kaikki. Mutta moni.. olen lakannut ottamasta todesta minulle tehtyjä lupauksia jo aikaa sitten
Ei ole sukupuolisidonnaista. Paremmin luonnesidonnaista. Joissain tapauksissa kulttuurisidonnaista (esim "irlantilainen lupaus" eli "tulen kotiin 5 min päästä" tarkoittaa, että jossain vaiheessa illan päälle ollaan kotona).
Se tekee sitä sinulle niin kauan kuin sinä sen sallit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitäpä pari esimerkkiä.
”Huomenna mennään syömään.”
”Illalla lämmitetään sauna.”
”Käydään äitienpäivän kunniaksi leipomossa!”Ap
Mä tein tuota aiemmin. Sillä erotuksella kuitenkin, että käytin konditionaalia. "Huomenna vois mennä syömään", "Illalla vois lämmittää saunan", "Äitienpäivän kunniaksi vois käydä leipomossa". Kun tajusin, että toinen otti nämä sanani lupauksina ja mulle ne oli vaan ääneen pohdiskeluja, opettelin tarkemmaksi. En enää pohdiskele ääneen.
Minusta vaikuttaa kyllä siltä. Hyvin vahvasti.