Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin Malmi, kannattaako ostaa sieltä asunto?

Vierailija
13.05.2019 |

Näin turkulaisena haluaisin kakkosasunnon Helsingistä. Siellä voisi yöpyä silloin, kun työtehtävät vie Helsinkiin ja silloin, kun haluaa käydä oopperassa tms.

Asunnon ei tarvitse olla ydinkeskustassa, mutta hyvien julkisten liikenneyhteyksien päässä. Malmilla on yksi kiinnostava kohde. En ole Malmilla koskaan käynyt. Millaista aluetta se on?

Mistä muualta neuvoisit katsomaan kakkosasuntoa? Hinta max 300 000 euroa. Parkkipaikka pitäisi olla.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en landelta tulevana ostaisi ehkä helsinkirakkaimmalta alueelta kämppää, vaikka sen suht edullisesti saisikin.

Mikä on helsinkirakkain alue?

En tule landelta vaan Turusta.

Bonjaa se ett se on kehä 3 takaa, no se meinaa sitä ett ei digata junantuomist tai murteist, vielä kovin duunarimaine mesta.

Vierailija
22/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin itse aikanaan Ylä-Malmilla, ja olen asunut muissakin Pohjois-Helsingin lähiöissä (Pihlajamäki, Tapanila). Aseman liepeet on vähän ankeita, niin kuin monissa paikoissa, mutta kyllä siellä muuten sai rauhassa asua. Hyvät yhteydet paikallisjunalla ja busseilla sekä keskustaan että lentokentälle. Jos nyt muuttaisin Pohjois-Helsinkiin, menisin todennäköisesti takaisin Pihlajanmäkeen: kohtuuhintaiset asunnot, hyvät palvelut, bussiyhteys keskustaan ja Malmille ja hienot maisemat kukkulan päällä.

Pihlajamäki on ihan järkky. Asun itse siinä naapurikaupunginosassa Viikin Latokartanossa, ja mulla tulee joskus postipaketteja Pihliksen R-kioskille. Siellä on ihan tosi ahdistavaa käydä sen levottoman väen takia mitä siellä ostarilla maleksii ja makoilee. Toki, ostarinseutu on vain ostarinseutu, mutta kun siellä on suurimmassa osassa aluetta muutenkin kauhean ankean näköistä ja ahdistavan oloista. Kyllä siellä reunemmalla pystyisi asumaan jos olisi pakko, mutta täytyy sanoa että kun sieltä pääsee takaisin omalle alueelleen, niin mikä helpotus on kauniimmat uudet asunnot, siistimmät paikat, hörhövapaus.

Millaiset yhteydet Viinistä on keskustaan?

Pihlajamäki oli ihan normaali siisti lähiö vielä 1980-luvulla. Sen jälkeen en ole siellä käynyt.

Viikki kuuluu valitettavasti myös ryhmään: huonot yhteydet keskustaan. Eli ei sporaa, paikallisjunaa eikä metroa. Bussilla toki pääsee, tosn jotkut menee niin että bussilla ensin Siilitien metroasemalle ja siitä metrolla keskustaan, on ilmeisesti nopeampaa.

Itselleni tuo ei ole merkittävää koska käyn töissä Länsi-Helsingissä, ja omalla autolla. Jos haluaisi julkisia käyttää niin ns. jokeribussilla sinne pääsisi kyllä myös. 

Muuten aivan ihana alue varsinkin luontoihmiselle, kun löytyy metsiä, peltoa, ulkoilureittejä, talot on kaikki varsin uusia ja alue erittäin lapsiperhevaltainen. Mutta tosiaan autoilijan alue, ei julkisilla kulkijoiden.

Ok, ei sitten tule kysymykseen. En ole niin innoissaan autoilemassa Helsingin ydinkeskustassa. Meillä oli 10v sitten kaupunkiasunto Punavuoressa. Sen jälkeen ydinkeskustassa autoilu ja parkkipaikan löytäminen on käynyt hyvin haastavaksi aiempaan verrattuna.

Ulkoilemme sitten mökillä saaristossa, eli se, kuinka lähellä on lähin metsä, ei nyt tässä ole keskeisintä. Mutta täytyy kyllä joskus lasten kanssa käydä katsomassa ne Viikin ulkoilumaastot kuitenkin, eikö siellä ole lähellä pieneläintilaa ja muuta mukavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en landelta tulevana ostaisi ehkä helsinkirakkaimmalta alueelta kämppää, vaikka sen suht edullisesti saisikin.

Bonjaa se ett se on kehä 3 takaa, no se meinaa sitä ett ei digata junantuomist tai murteist, vielä kovin duunarimaine mesta.

Ok,itse suvaitsen myös niitä, jotka eivät ole syntyneet Heidekenillä eivätkä puhu turkulaisaksentilla. :) Mutta sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi.

Vierailija
24/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosiaan, siellä Haagassa hintataso nousi heti. Asunnon koosta voi toki tinkiä, mutta noissa 60-luvun kerrostaloissa on yleensä tosi huonosti parkkipaikkoja. Täytyypä nyt miettiä tätä asiaa vielä.

Vierailija
25/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Malmilla muutaman vuoden.

Siinä oli pyhä kolminaisuus, sossu, kela ja alko samassa. Jos ei pihalla ollut poliisi, siellä oli ambulanssi. Jos ei lanssia niin paloauto.

Juopot, spurgut ja mannnet ilakoi joka kesäpäivä parvekkeen alla niin ettei telkkaria tarvinnut katsoa. Koko elämän draaman kaaren näit ikkunastasi.

Muutin sieltä Töölöön, Malmille en enää ikinä palaa.

Vierailija
26/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaga. Junalla 10min stadiin ja alueella asuu pääasiassa parempia ihmisiä

Minusta ihmisiä ei voi luokitella huonompiin ja parempiin. En minä ole jotain asemalla notkuvaa spurgua parempi. Mutta en halua silti, että lähileikkipuistossa pyörii neuloja liukumien alla.

Kyllä mä ainakin voin luokitella, kukas sitä estää.

Vierailija
27/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok,itse suvaitsen myös niitä, jotka eivät ole syntyneet Heidekenillä eivätkä puhu turkulaisaksentilla. :) Mutta sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi.

Ei se ole mun mielipide, tuu ziigaa, yritin vaa jeesaa.

Vierailija
28/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin itse aikanaan Ylä-Malmilla, ja olen asunut muissakin Pohjois-Helsingin lähiöissä (Pihlajamäki, Tapanila). Aseman liepeet on vähän ankeita, niin kuin monissa paikoissa, mutta kyllä siellä muuten sai rauhassa asua. Hyvät yhteydet paikallisjunalla ja busseilla sekä keskustaan että lentokentälle. Jos nyt muuttaisin Pohjois-Helsinkiin, menisin todennäköisesti takaisin Pihlajanmäkeen: kohtuuhintaiset asunnot, hyvät palvelut, bussiyhteys keskustaan ja Malmille ja hienot maisemat kukkulan päällä.

Pihlajamäki on ihan järkky. Asun itse siinä naapurikaupunginosassa Viikin Latokartanossa, ja mulla tulee joskus postipaketteja Pihliksen R-kioskille. Siellä on ihan tosi ahdistavaa käydä sen levottoman väen takia mitä siellä ostarilla maleksii ja makoilee. Toki, ostarinseutu on vain ostarinseutu, mutta kun siellä on suurimmassa osassa aluetta muutenkin kauhean ankean näköistä ja ahdistavan oloista. Kyllä siellä reunemmalla pystyisi asumaan jos olisi pakko, mutta täytyy sanoa että kun sieltä pääsee takaisin omalle alueelleen, niin mikä helpotus on kauniimmat uudet asunnot, siistimmät paikat, hörhövapaus.

Pihlajamäki oli ihan normaali siisti lähiö vielä 1980-luvulla. Sen jälkeen en ole siellä käynyt.

Viikki kuuluu valitettavasti myös ryhmään: huonot yhteydet keskustaan. Eli ei sporaa, paikallisjunaa eikä metroa. Bussilla toki pääsee, tosn jotkut menee niin että bussilla ensin Siilitien metroasemalle ja siitä metrolla keskustaan, on ilmeisesti nopeampaa.

Itselleni tuo ei ole merkittävää koska käyn töissä Länsi-Helsingissä, ja omalla autolla. Jos haluaisi julkisia käyttää niin ns. jokeribussilla sinne pääsisi kyllä myös. 

Muuten aivan ihana alue varsinkin luontoihmiselle, kun löytyy metsiä, peltoa, ulkoilureittejä, talot on kaikki varsin uusia ja alue erittäin lapsiperhevaltainen. Mutta tosiaan autoilijan alue, ei julkisilla kulkijoiden.

Viikistä pääsee ihan ok julkisilla, jos asut about Prisman vieressä. Siitä pääsee monella bussilla keskustaan ja joka suuntaan. Jos taas asut pitemmällä Viikissä niin kulkuyhteydet on vaikeammat.

Pihlajamäki on DDR-lähiö, omasta mielestäni niin ruma, että en muuttaisi.

On omituista suositella Haagaa, kun siellä on nousseet hinnat jo ihan eri tasolle kuin näissä mainituissa lähiöissä, josta vielä normaalityössäkäyvällä saattaa olla varaa ostaa asunto. Arvelen, että Malmi on mainettaan parempi huolimatta siitä, että itsekin olen nähnyt keskustassa samat asiat kuin mitä tässä ketjussa kuvataan. Kuitenkin järkevämpää ottaa Malmilta asunto, joka on lähempänä asemaa.

Vierailija
29/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanotte liikenteellisesti esim tästä rivitaloyksiöstä?

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/14833619

Vähän tuo puutalo askarruttaa. Ajattelin alunperin kaksiota tai kolmiota. Mutta tuon hinta nyt ei ole paha, vastaavan saa uudesta yksiöstä pulittaa Turussa.

Kuinka helposti tuolta mahtaa jatkossa saada asunnon myytyä tai vuokrattua, jos oma tarve vähenee? Vuokraamo esim opiskelijat asuntoja muualta kuunkohan keskustasta?

Vierailija
30/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä. Oikotiellä asuntoa vielä markkinoidaan, mutta rakennuttajan sivuilla kaikki yksiöt on varattu. Eikä niihin tietenkään kuulu parkkipaikka....

Vierailija
31/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

700m junalta, ei ole lähellä hyviä kulkuyhteyksiä. Asuin Malmilla ja myöhään kulkiessa menin bussilla jonka pysäkki oli talon edessä. Päivällä käytin junaa. Malmi on risteyspaikka ja siellä kulkee iltaisin jos jonkinlaista hiihtäjää. Toisaalta oma lapsi tulee 22.00 jälkeen treenistä Malmin kautta, joten siellä voi kyllä kulkea lapsetkin. En ostaisi asuntoa Malmilta, ellei se olisi ihan lähellä asemaa. En ainakaan haluaisi illalla kävellä asemalta Ormuspeltoon tai muutenkaan Ala-Malmin puolella. Mielummin ylä-Malmin puolella.

Vierailija
32/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, ei sitten tule kysymykseen. En ole niin innoissaan autoilemassa Helsingin ydinkeskustassa. Meillä oli 10v sitten kaupunkiasunto Punavuoressa. Sen jälkeen ydinkeskustassa autoilu ja parkkipaikan löytäminen on käynyt hyvin haastavaksi aiempaan verrattuna.

Ulkoilemme sitten mökillä saaristossa, eli se, kuinka lähellä on lähin metsä, ei nyt tässä ole keskeisintä. Mutta täytyy kyllä joskus lasten kanssa käydä katsomassa ne Viikin ulkoilumaastot kuitenkin, eikö siellä ole lähellä pieneläintilaa ja muuta mukavaa?

Tapanilassa Malmin vieressä on kotieläintila.

Vierailija
33/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti Malmi muuttuu valtavasti, kun lentokentän alue rakennetaan. Ostari kasvaa ja uusiutuu eli siistittyy. Ihmisiä kulkee iltaisin enemmän ja se luo turvallisuutta. Ala-Malmi on iltaisin autio, niin sisko pelottava.

Vierailija
34/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaninvainiossa asuin, pyörällä pääsi helposti junalle. Ei ainakaan 10 vuoden aikana oltu koskettu mun pyörään.

Viheralueita ja omakotitaloalueita sielläpäin, kun menee vähän kauemmas asemasta.

Vierailija
35/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

700m junalta, ei ole lähellä hyviä kulkuyhteyksiä. Asuin Malmilla ja myöhään kulkiessa menin bussilla jonka pysäkki oli talon edessä. Päivällä käytin junaa. Malmi on risteyspaikka ja siellä kulkee iltaisin jos jonkinlaista hiihtäjää. Toisaalta oma lapsi tulee 22.00 jälkeen treenistä Malmin kautta, joten siellä voi kyllä kulkea lapsetkin. En ostaisi asuntoa Malmilta, ellei se olisi ihan lähellä asemaa. En ainakaan haluaisi illalla kävellä asemalta Ormuspeltoon tai muutenkaan Ala-Malmin puolella. Mielummin ylä-Malmin puolella.

700 metriähän on ihan lyhyt kävelymatka.

Vierailija
36/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nämä näkökulmat niin erilaisia.... Minusta 700 m lähijuna-asemalle ei ole matka eikä mikään. Itse asun 15 min bussimatkan päässä Turun keskustasta, pysäkille on 250 m. Helsinkiin menevän bussin pysäkille on 1 km ja sekin on minusta lyhyt etäisyys.

Eli ei sen ratikan tai paikallisryhmän tarvitse ikkunan edestä kolistella.

Vierailija
37/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puotilan ympäristö on kivaa aluetta. Lähi-Itäkeskus on vieressä, mutta silti rauhallinen, luonnonläheinen paikka. Metro löytyy, bussit kulkevat ja tieyhteydet loistavat.

Siilitien metroaseman ympäristö myös ihan jees.

Vierailija
38/43 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin muutaman vuoden Ylä-Malmin pientaloalueella Tapaninkylän/Tapaninvainion vieressä (Notkotiellä). Se oli todella kivaa ja rauhallista seutua (häiriöt jäi asemanseudulle), mutta heti kun alueen kerrosmäärä kasvoi 3:een tai yli, seudun viehätys laski ihan silmissä. Vois siis suositella Ylä-Malmin pienkerrostalo-/omakotitalo-/rivitaloaluetta, mutta muualta Malmilta en kyllä asuntoa ostaisi.

Vierailija
39/43 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön kommentti; tämä henkilö ei ole ilmeisesti ainakaan asunut Malmilla Ormuspellossa tai Ala-Malmilla. Olemme asuneet Malmilla Ormuspellossa pitkään, pian 10 vuotta. On todellinen lintukoto. Asemalta kuljettu iltaisin kotiin, ei yhtään häiriötä ollut! Ala-Malmin puolella lenkkeillään myös iltamyöhään - koskaan ei ole ollut mitään kummallista, hyvin hyvin rauhallista. Malmin Novan ostoskeskus, kirjasto, uimahalli, apteekki, ravintolat ja kahvilat jne liikenneyhteyksien ohella palvelevat asukkaita. Tervetuloa Malmille!

Vierailija
40/43 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanotte liikenteellisesti esim tästä rivitaloyksiöstä?

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/14833619

Vähän tuo puutalo askarruttaa. Ajattelin alunperin kaksiota tai kolmiota. Mutta tuon hinta nyt ei ole paha, vastaavan saa uudesta yksiöstä pulittaa Turussa.

Kuinka helposti tuolta mahtaa jatkossa saada asunnon myytyä tai vuokrattua, jos oma tarve vähenee? Vuokraamo esim opiskelijat asuntoja muualta kuunkohan keskustasta?

Miksi et itse katso näitä liikenneyhteyksiä Reittioppaasta. Näet sieltä helposti kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi