Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli rokotti

Vierailija
13.05.2019 |

Eli tilanteeni on seuraava: olen vuodepotilaana kotona ja minulla on 3 eri lääkärin sairastodistus tilastani. Kela ei kuitenkaan hyväksynyt minulle sairaspäivärahaa. Nyt aktiivimalli rokotti työttömyyskorvauksesta (pakkohan minun on jostain rahaa saada, niin olen siis työttömänä työnhakijana) sen 4% eli muutaman kympin kun en ole pystynyt täyttämään työnhaun kriteerejä. Pitäisikö työttömyyskorvauksen nousta siis muutaman kk jälkeen takaisin ns. normaalitasolle, vai pysyykö nyt tästä eteenpäin muutaman kympin alhaisempana tulevaisuudessa? Kiitos etukäteen, jos joku sattuu tietämään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelet te-toimiston sivuilta 5 webinaaria niin olet täyttänyt aktiivisuutesi

Vierailija
2/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ihmeessä etuutta koskeva veroprosenttisi alemmaksi, maksat ilmeisesti 20 % tällä hetkellä, jo muutaman prosentin alennus lisää käteen jäävän summan samaksi kuin ennen aktiivimallia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko oikeasti webinaareja katsomalla täyttää aktiivisuuden? Kiitos vinkistä! Koitin soittaa te-toimistoon mutta käskivät vain varata ajan omaan toimistoon. Hankala vaan tässä tilanteessa sinne raahautua.

Vierailija
4/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta ihmeessä etuutta koskeva veroprosenttisi alemmaksi, maksat ilmeisesti 20 % tällä hetkellä, jo muutaman prosentin alennus lisää käteen jäävän summan samaksi kuin ennen aktiivimallia.

Sitä ei voi alentaa, siitä maksetaan 20% automaattisesti.

Vierailija
5/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi koske minua, koska olen rokotuskieltäytyjä.

Vierailija
6/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei voi alentaa, siitä maksetaan 20% automaattisesti.

Kyllä voi muuttaa jos toimittaa muutosverokortin etuutta varten kelaan. Mutta sitten kyllä tulee mätkyjä koska edes tuo 20% ei oo riittävä. Silläkin tulee mätkyjä.

Vierailija
7/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en halua mätkyjä maksaa, joten tuohon veroprosenttiin en koske.

Vierailija
8/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun miehellä on jatkuvasti ollut aktiivimallin alentama ansiosidonnainen päiväraha. Hän on myös työkyvytön työnhakija.

Vierailija
9/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pysyy kunnes täytät aktiivimallin ehdot: esim verkossa käytävä uravalmennus voisi sopia sulle, ei lähipäiviä tai vain 1 lähipäivä.

Vierailija
10/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli rokottaa tuon vajaa 5% vai mitä siitä nyt lähteekään, mutta onneks toimeentulotuki nousi samalla ja kuittaa tuon aktiivimallin viemän summan sopivasti, että tulee muutama euro enemmän kuin ennen aktiivimallia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän