Sinä, joka et ottanut yhteyttä äitiisi tänään, mikset ottanut?
Omalla kohdalla ei vain tuntunut siltä. Äitienpäivä on minusta väkinäinen juhlapäivä, jota en koskaan lapsena oppinut viettämään.
Kommentit (30)
Koska en saanut syntymälahjaksi komeutta ja pituutta.
M33
Kun olen kertonut jostain ongelmastani, äiti on sanonut vaan "joo joo". En odota hänen ratkaisevan mitään, mutta osoittavan välittämistä. "Joo joo" ei oikein tunnu siltä. Tuntuu että työkaveritkin osoittaa paljon enemmän välittämistä paljon pienemmistä asioista.
Rakas äitini on kuollut. Haudalle vein kukkasen.
Tulin vasta kotiin töistä, joten en ole vielä ehtinyt. Soitan myöhemmin. En siksi, että on äitienpäivä, vaan siksi että sunnuntai on meillä ollut jo vuosia äidin ja tyttären kuulumistenvaihtopäivä.
Koska vierailtiin äitini luona jo eilen äitienpäivän merkeissä, niin en katsonut enää tarpeelliseksi olla tänään yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä hän ole itsekään enää puoleen vuoteen ottanut yhteyttä tai osoittanut millään tavalla kiinnostusta.
Sama mulla vaikka lähetin onnitellut tekstiviestillä, ei edes siihen kiitosta tullut.
En tiedä missä syy, sitä miettinyt koko päivän.
Äiti on matkoilla Kanadassa. En viitsi herättää häntä aamutuimaan soittelemalla.
Miksi ottaisin johonkin ihmiseen yhteyttä tänään?
Miksi juuri tänään? Miksei minä hyvänsä päivänä?
Miksi juuri siihen ihmiseen? Miksei kehen hyvänsä muuhun?
No, nyt sitten ilmeisesti tällä viestillä otin yhteyttä tämän keskustelun aloittajaan. Tämä oli siis minun äitienpäiväyhteydenottoni, nyt olen velvollisuuteni hoitanut. Voisin hoitaa muitakin velvollisuuksia tässä samalla: hei sinä, ap, hyvää syntymäpäivää! Hauskaa joulua! Hyvää uutta vuotta! Onnea hääpäivänä!