Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen parannuksen tehnyt Wish-addikti

Vierailija
12.05.2019 |

Ensin vannoin, etten mokomaa epäeettistä myrkkyroinaa sortuisi koskaan tilaamaan, mutta kun annoin pirulle pikkusormen ja päädyin selailemaan valikoimaa, syyt olla ostamatta jäivätkin pikkuhiljaa taka-alalle mielessäni tai kyseenalaistin ne. N. vuoden aikana posti sitten toi joitakin kymmeniä pikku nyssyköitä sisältäen kaikkea hirveän kivaa ja tarpeellista... Enimmäkseen olin laatuun ihan tyytyväinen ja vastasivat kuvausta. Pikkuhiljaa omatunto alkoi taas kolkuttaa vahvemmin ja järki voittaa. Tarkoituksellisesti lueskelin netistä ja palauttelin mieleen, miten monella tavalla väärin ja riskialtista sen puoli-ilmaisen kaman tilailu on. En todellakaan halua tukea lapsityövoimaa tai muuta työläisten riistoa mahdollisesti hengenvaarallisissa työoloissa tai altistua itse myrkyille. Wishin sivuilla törmää myös kuvottaviin myyntiartikkeleihin, kuten kissan- tai koirankalloihin tai turkistuotteisiin, mikä muistuttaa, etteivät Kiinassa niin ihmisten kuin eläintenkään oikeudet ole hyvällä tolalla. Yrittäkää muutkin päästä tuosta halvan kaman lumosta, jooko.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

Vierailija
2/6 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, vai silleen. Mä tilaan edelleen wissistä ja ihan tyytyväinen olen laatuun, ja oikein tyytyväinen hintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt sitä Kiina-hulluutta?

Vierailija
4/6 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, vai silleen. Mä tilaan edelleen wissistä ja ihan tyytyväinen olen laatuun, ja oikein tyytyväinen hintaan.

Sua ei yhtään kiinnosta, että joku lapsukainen mahdollisesti näpertää sen sun 5 euron tilpehöörin jossain kemikaalihuuruisessa tehtaassa minimipalkalla?

Vierailija
5/6 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä nyt sitä Kiina-hulluutta?

Ei, vaan nimenomaan järjen ääni.

Vierailija
6/6 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua ei yhtään kiinnosta, että joku lapsukainen mahdollisesti näpertää sen sun 5 euron tilpehöörin jossain kemikaalihuuruisessa tehtaassa minimipalkalla?

Tai jos nyt ei suorastaan lapsi, niin joku alipalkattu, ylipitkää päivää tekevä tyyppi jokatapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme