Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi äänestit kokoomusta?!

Vierailija
11.05.2019 |

Jos äänestit eduskuntavaaleissa kokoomusta, niin haluaisin tietää miksi? Varsinkin, jos olet julkisen sektorin palveluksessa, kotiäiti tai työtön. Kokoomushan haluaa verot alas eli vähemmän tulonsiirtoja, enemmän yksityisiä palveluja esim. vanhustenhoitoon jne, koska halutaan enemmän rahaa rikkaille nääs. Haluaisin vilpittömästi tietää, miksi joku äänestää tätä puoluetta!?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mikään valtionkassa ei kestä tällaista köyhien hyysäystä. Joku raja saatava sille, että elätit ei pyöri keskiluokan elintasolla.

Lähdetäänkö karsimaan tästä

Lasketaanko myös "peruspersun" kustannus yhteiskunnalle. Ensin päivähoito. sitten koulutus (joka menee hukkaan), sitten muutama vuosikymmen tukia ja lopuksi takuueläke, jos sinne saakka pysyy alkoholistina hengissä.....

Niin eli ennemmin maksat noille ûllatus-elätéille (joista ei tule yhtään mitään) kuin peruspersulle joka on syntynyt suomessa ja josta suuremmalla todennäköisyydellä tulee veronmaksaja.

Eli kaikki tuet pois ja päivähoito maksulliseksi mutta ulkómaan elätéiltä ei miljardeja viedä.

en maksa myöskään suomalaiselle iilimadolle yhtään mitään mielelläni. Ihmiset ovat tasa-arvoisia ja tuolla tavalla luokittelu on täysin typerää. Iilimato on iilimato, oli sen syntyperä mikä tahansa. Ja kyllä tunnen pako_laisina tulleita ihmisiä, jotka ovat jo vähintään 20 vuotta toimineet yrittäjinä Suomessa, vieläpä paljon parjatulla ravintola-alalla. En muuten ole koskaan nähnyt siistimpää alansa ravintolaa ja yrittäjistä vähintään toinen on aina paikalla, ja työllistävätkin useampia henkilöitä.

Vierailija
22/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mikään valtionkassa ei kestä tällaista köyhien hyysäystä. Joku raja saatava sille, että elätit ei pyöri keskiluokan elintasolla.

Lasketaanko myös "peruspersun" kustannus yhteiskunnalle. Ensin päivähoito. sitten koulutus (joka menee hukkaan), sitten muutama vuosikymmen tukia ja lopuksi takuueläke, jos sinne saakka pysyy alkoholistina hengissä.....

Oletko vähän tyhmä?:D

Ai luokittelu ja stereotypistäminen ei ollutkaan kivaa kun omalle kohdalle osui?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli ennemmin maksat noille ûllatus-elätéille (joista ei tule yhtään mitään) kuin peruspersulle joka on syntynyt suomessa ja josta suuremmalla todennäköisyydellä tulee veronmaksaja.

Eli kaikki tuet pois ja päivähoito maksulliseksi mutta ulkómaan elätéiltä ei miljardeja viedä.

en maksa myöskään suomalaiselle iilimadolle yhtään mitään mielelläni. Ihmiset ovat tasa-arvoisia ja tuolla tavalla luokittelu on täysin typerää. Iilimato on iilimato, oli sen syntyperä mikä tahansa. Ja kyllä tunnen pako_laisina tulleita ihmisiä, jotka ovat jo vähintään 20 vuotta toimineet yrittäjinä Suomessa, vieläpä paljon parjatulla ravintola-alalla. En muuten ole koskaan nähnyt siistimpää alansa ravintolaa ja yrittäjistä vähintään toinen on aina paikalla, ja työllistävätkin useampia henkilöitä.

Sama. Elätistä ei tee siedettävämpää se, että on syntynyt koti-Suomessa. Ihan yhtä lailla se minun palkastani vähennetään ne hänen kaljarahansa kuin jonkun toisenkin. Mutta tuet on saatava alas ja työnteko kannattavammaksi. 

Vierailija
24/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rikas, sairaseläkkeellä, mutta äänestin kokoomusta. Minä nimittäin haluan säilyttää eläkkeeni tulevaisuudessakin enkä Suomen muuttuvan Kreikka kakkoseksi.

Lisäksi minulla on oikeasti syvä vastenmielisyys vasemmiston 'arvoja' kohtaan: epäisänmaallisuus, izlamisaatio, femaggous, håmåtus jne.

Vierailija
25/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Kokoomus virheetön olo, mutta se on puolueista vähiten huono.

Olen aina äänestänyt vähiten huonoa vaihtoehtoa. Kerran jouduin äänestämään Keskustan ehdokasta ja kerran RKP:n, mutta muuten olen kaikissa vaaleissa äänestänyt Kokoomusta.

Olisin hyvin tyytyväinen jos Suomessa olisi vakavasti otettava oikeisto-liberaalipuolue. Sitä odotellessa ainut vaihtoehto on Kokoomus.

Vierailija
26/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista puolueista fiksuimmat ajatukset. En ole työtön enkö julkisille.

Ajaa työn verotusta alas, on yrittäjän puolella, ei halua elättää laiskoja, kehottaa/kannustaa tienaamaan (progressiivinen verotus pitäis poistaa ), kannustaa omaisuuden hankkimiseen (haluavat turhat verot pois, esim. varainsiirtoverot, perintö ym) toisin kuin SDP joka haluaa kansan ruotuun veroilla. Ja tuet pitäisi pienentää, ja toki minimipalkka pitäisi nostaa, jotta työnteko (matalapalkkaisten) olisi kannattavampaa kuin työttömänä olo.

Vierailija
27/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä kokoomusta mutta on monia päteviä syitä äänestää heitä. Minua ahdistaa ajatusmaailma joka on niin vinoutunut ettei pysty enää näkemään muiden puolueiden kannoissa mitään positiivista.

Vierailija
28/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kotiäidin kannattaisi äänestää kokoomusta?

Vierailija
29/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan matalamman verotuksen ja vapaamman talouden ja inhoan holhousta ja turhaa sääntelyä. Suomen julkisen sektorin menot on ihan kestämättömällä tasolla, ja tulonsiirrot osin liian isot(esim. ansiosidonnainen suhteettoman pitkä kansainvälisesti vertaillen). Toki kuulun myös itse niihin jotka maksavat tähän maahan huomattavasti keskivertoa enemmän veroja ja rahoittavat lystin, joten verojen lasku hyödyttäisi ehdottomasti myös itseäni. Ei kokoomuskaan ole unelmapuolue, mutta vähiten huono.

Vierailija
30/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä en välitä heikoista ja köyhistä. T. Perus Lärvinen

Vierailija
31/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeilllut eri vaalikoneita jo ties miten kauan. Joka ikinen kerta se tarjoaa minulle Kokoomuksen ehdokkaita. Tämä kertonee siitä, että Kokoomuksen linja vastaa omaani. Enemmän yksilönvastuuta ja vähemmän kollektiivista holhoamista.

Vierailija
32/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkari kirjoitti:

Olen kokeilllut eri vaalikoneita jo ties miten kauan. Joka ikinen kerta se tarjoaa minulle Kokoomuksen ehdokkaita. Tämä kertonee siitä, että Kokoomuksen linja vastaa omaani. Enemmän yksilönvastuuta ja vähemmän kollektiivista holhoamista.

sama juttu. Lisäisin myös enemmän mahdollisuuksia huolehtia itsestään ja oikeus vaurastua omalla panoksellaan.

Vierailija
33/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkari kirjoitti:

sama juttu. Lisäisin myös enemmän mahdollisuuksia huolehtia itsestään ja oikeus vaurastua omalla panoksellaan.

Tuo on onneksi ollut mahdollista jo nyt. On vain pitänyt opiskella, tehdä töitä, säästää ja sijoittaa. Moni kaveri nuorempana naureskeli nuukuudelleni ja vaihtoi tiuhaan autoa ja kännykkää. Monen hymy on vuosien saatossa hyytynyt eikä kukaan enää puhu käärinliian taskuista.

Vierailija
34/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ammatinharjoittaja (= pienyrittäjä), joka maksaa itse eläkkeensä, vakuutuksensa ja tietenkin myös palkkansa. Eläkemaksuni ovat suuremmat ja sosiaaliturvani heikompi kuin palkansaajalla. Veroja maksan jäljelle jäävästä summasta 35-40%. Sairauteni hoidatan yksityisellä, lapsillani on vakuutukset ja he opiskelevat ulkomailla maksullisissa oppilaitoksissa ja vanhempiani hoidin työn ja perheen ohella.

En halua maksaa yhtään senttiä lisää veroja ja kehittää tätä loputonta rahanreikää, jota hyvinvointiyhteiskunnaksi kutsutaan.

Puhuuko Kokoomus pienyrittäjistä? Ei puhu, joten he eivät ole kokoomuksen politiikassa tärkeitä. Tärkeitä ovat sen sijaan suuryritykset ja suuria pääomatuloja saavat. Kun näiltä ei veroteta tarpeeksi, ovat maksumiehiä mm. pienyrittäjät.

Suuryrityksille sopii oman asemansa ja kilpailun välttämiseksi myös se, että pienyrittäjille laitetaan mahdollisimman raskas byrokratiakuorma. Ja koska kokoomus on hyvin suuryritysmyönteinen, tällöin se myös on valmis kurittamaan pieniä yrityksiä.

Se voi toki sanoa mitä tahansa, vaikka "Rakastamme pienyrittäjiä ja olemme täysin heidän puolellaan", mutta silti sen käytännön toimet voivat olla täysin päinvastaiset. Politiikka näet perustuu puheeseen, tällöin tärkeintä ihmisten vakuuttamiseksi asioista on oikea puhe, ei teot.

Harvempi jaksaa tarkistaa, mitä tosiasiallisia käytännön toimia on tehty mm. p.yrittäjien asian ajamiseksi, tällöin valheellinen puhe on se keino, jos halutaan tehdä yhtä (=pienyrittäjien kuritus), mutta antaa kuva jostain muunlaisesta (=pienyrittäjien asian edistäminen).

Vierailija
35/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkari kirjoitti:

Luepas huviksesi Piraattipuolueen ek-vaaliohjemaa tai sitten puolueen yleisohjelmaa, niin näet mitä on oikea ja todellinen ihmisten vapaus päättää asioistaan, tai millaista on oikea reilu ja aito markkinatalous. 

Vierailija
36/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt on uksi hyttysen kakka meressä. Työttömyystukia pitäisi leikata rajusti. Asumistukia ja toimeentulotukea. Jos ei töitä tee tai opiskele se max 500 kuussa pitäisi olla max. Ei mitään asumistukia tai ttt:tä päälle.

Onpa tyly näkemys sinulla. Sinulle ei sitten taida jäädä riittävästi tuloistasi käteen, kun olet noin vihainen. Olen pahoillani puolestasi, sinulla on varmasti vaikeaa!

Eli haluat, että Suomessa on kerjäläisiä kadulla, sekä köyhät tappaisivat epätoivossaan silloin tällöin rikkaita, ryöstömurhien ollessa lähes jokapäiväisiä, ja Suomessa rikollisjengien toiminta nousisi aivan uudelle tasolle niiden tehdessä säännöllisesti mm. rikkaiden kidnappauksia lunnasvaatimuksineen. Kuitenkin sitten valittaisit näistäkin haittapuolista.

Vierailija
37/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan rikaskaan näitä äänestää? Kokkareet olleet 30 vuotta hallituksessa lukuun ottamatta 2003-2007, ja autoilu on hiton kallista, pääomatulojen verotusta on nostettu, palkkaverotus järkyttävän kireää. Sitten nämä solidaarisuusverot vielä.

Ihan vitsi koko porukka! Olisivat edes oikeasti oikestolaisia!

kokoomuksen on verotettava niitäkin erittäin rajusti, joita se väittää puolustavansa, eli keskituloisia. Rahat se nimenomaan antaa tosirikkaille ja suuryrityksille. Kok. on täysin puhtaasti oikeastaan (korporaatio)sosialistinen puolue, sillä erolla vasemmistolaiseen politiikkaan, että kokoomuksen sosialismissa rahat menee suurille, kun perinteinen vasemmisto sen sijaan yrittää niitä "pienille". Ihmiset silti edelleenkin 30 vuoden vastuun jälkeen uskoo, että kaikki verotus on vasemmiston aikaansaamaa, vaikka vas. ei ole ollut vallassa.

Kysehän on siitä yleisellä tasolla sosialismissa, että otetaan rahat hyvin korkealla verotuksella. Sen jälkeen erottavina tekijöinä sosialismin suuntauksen kannalta on se, kenelle ne rahat oikein annetaan; köyhille vaiko rikkaille. Perinteinen vasemmistolainen sosialismi ohjaa niitä köyhille, kokoomuksen edustama oikeistolainen sosialismi (=korporaatiososialismi) ohjaa ne puolestaan suuryrityksille ja suuria pääomia saaville. Yhteistä näille molemmille sosialismin muodoille on se, että ne vihaavat pienyrittäjyyttä ja keskiluoikkaa.

Vierailija
38/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Elätistä ei tee siedettävämpää se, että on syntynyt koti-Suomessa. Ihan yhtä lailla se minun palkastani vähennetään ne hänen kaljarahansa kuin jonkun toisenkin. Mutta tuet on saatava alas ja työnteko kannattavammaksi. 

Miten teille syntyy tuo viha tai inho ihmisiä vastaan? Minua kiinnostaa, olisi kiva kuulla, koska mielestäni tuo on jotenkin hämmästyttävää siihen nähden ja se huomioon ottaen, mitä ihmisille perinteisesti opetetaan mm. ihmisten arvosta mm. kouluissa, kotona jne. - opetus siis kaikkien samanarvoisuudesta - ja siitä, että heikoimpia ei saa jättää. Miksi siis puhutte loisista tai eläteistä; onko teillä viha tms. noussut jotenkin pääosaan mielessänne, koska vaikuttaa sille, että olette kyenneet ns. haistattamaan pas-kat kaikelle sille, mitä perinteisesti opetetaan ihmisarvosta ja heidän kohtelustaan, ja sen sijaan korvanneet sen jollain muulla, johon kuuluisi sitten mm. ihmisten nimitttely ja heidän heittäminen katuojaan.

Ihan ystävällisesti kysyn, en pahalla, haluaisin vain kuulla.

Vierailija
39/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin Kokoomusta, koska halusin tukea Wille Rydmania. Eurovaalissa äänestän Junes Lokkaa.

Vierailija
40/51 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen pienYRITTÄJÄ.

Tämä on erittäin huono peruste äänestää kokoomusta, koska se ajaa suurpääoman etua ja vähät välittää pienyrittäjistä, varsinkaan niistä kaikkein pienimmistä.