Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjaston kirja-fobia

Vierailija
11.05.2019 |

Eikö muita ällötä?

Niitä on voitu lukea paskalla, selata lilaisilla käsillä ja nuolla sormia ennen sivujen kääntämistä.

En ole muuten bakteerikammoinen, mutta nämä oksettaa.

Olenkin lukenut kaverieni, vanhempieni ja sisareni kirjat läpi ja ostanut niitä liikaa omaan hyllyyn, ja roudannut säkin tai kaksi divariin.

Mikä neuvoksi, kuinka eroon fobiasta??

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhi kirjan kannet ja sivut desinfiointiaineella esim. Desinfektol P:llä. Meillä käytetään sitä, kun on sytostaattihoito menossa, eikä saa saada tartuntoja.  Kirjat kestää sen hyvin. Monta vuotta käytössä jo.

Vierailija
2/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altistamalla itsesi, eli lainaamalla kirjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyhi kirjan kannet ja sivut desinfiointiaineella esim. Desinfektol P:llä. Meillä käytetään sitä, kun on sytostaattihoito menossa, eikä saa saada tartuntoja.  Kirjat kestää sen hyvin. Monta vuotta käytössä jo.

Jokainen sivu? Hirveä työ. Ja miten paperi kestää tuota? Tappaako se muka kaikki pöpöt?

Tsemppiä sytoihin.

-ap

Vierailija
4/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen sivu? Hirveä työ. Ja miten paperi kestää tuota? Tappaako se muka kaikki pöpöt?

Tsemppiä sytoihin.

-ap

Ei jokaista sivua, vaan kun kirja on kiinni, niin siitä sivulta. Jos sua oikein ahdistaa, laita kertakäyttöhanskat käteen. Joskus olen tosi likaisia kirjoja lukenut niin.  Tuo Desinfektol on ainakin meillä pitänyt tartunnat pois. Se on tarkoitettu pintojen desinfiointiin.

Mä ymmärrän sun pelon. Tunnen muutaman vastaavan.

Kiitos tsempeistä. Kyllä se tästä.

Vierailija
5/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa, jos kirjan välistä kömpisi esiin vaikkapa luteita. Painajainen.

Vierailija
6/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon toisaalla netissä lukenut kirjastovirkailijoiden kuvausta asiakkaistaan. Niistä vähemmän siistinpuoleisista. Tunkevat opuksia housuihinsakin ja syövät vanukasta sormin kulkiessaan hyllyjen välissä. Ja jättävät paskarantuja tuoleihin.

Vierailija
7/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaa, jos kirjan välistä kömpisi esiin vaikkapa luteita. Painajainen.

En tiedä oliko vitsi, mutta pelkään näitäkin. Mökillä kirjan välistä tuli joskus pieni musta ötökkä, ja olin varma, että koko hylly kuhisee lukutoukkia. Asiaa ei parantanut isäni luennointi, että jotkut ötökät käyttävät paperia ravinnokseen. Viikko meni, että uskallauduin selaamaan ko hyllyn kirjoja uudelleen.

Silti luen mieluummin vanhoja kirjoja kuin juuri hankittuja, koska vanhossa, vuosia lukemattomissa, on ihmisten pöpöt jo kuolleet.

Ap

Vierailija
8/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon toisaalla netissä lukenut kirjastovirkailijoiden kuvausta asiakkaistaan. Niistä vähemmän siistinpuoleisista. Tunkevat opuksia housuihinsakin ja syövät vanukasta sormin kulkiessaan hyllyjen välissä. Ja jättävät paskarantuja tuoleihin.

Ehkä vaan ostan ne kirjat 😀 Harmikseni en tykkää lukea tabletilla ollenkaan. Onnekseni usea tuttu lukee ja ostaa myös paljon kirjoja.

Ps. Olisiko kenelläkään myydä Scarlett -kirjaa? Siitä on painos loppu, enkä oikeasti pysty lukemaan kirjaston kirjaa.

Ap

Vierailija
9/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tapana pyyhkiä kannet kun tuon kirjat kotiin :D Mutta oikeesti ei niissä sivuissa mitkään pöpöt elä, mikrobit kun yleensä tarvitsee myös kosteutta pysyäkseen hengissä pidempään.

Vierailija
10/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vaan ostan ne kirjat 😀 Harmikseni en tykkää lukea tabletilla ollenkaan. Onnekseni usea tuttu lukee ja ostaa myös paljon kirjoja.

Ps. Olisiko kenelläkään myydä Scarlett -kirjaa? Siitä on painos loppu, enkä oikeasti pysty lukemaan kirjaston kirjaa.

Ap

Ei se ole lukemisen arvoinen kirja. Ongelma ratkaistu. 

Vierailija
11/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei se ole lukemisen arvoinen kirja. Ongelma ratkaistu. 

Niin ajattelinkin, mutta googlettamalla löytyi monta innostunutta arvostelua, niin haluaisin lukea.

Ap

Vierailija
12/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole varsinaista fobiaa tuon suhteen, mutta koen kirjaston kirjat kyllä likaisiksi. Olen käynyt kirjastossa viimeksi joskus 80 luvulla ja mieleeni on jäänyt kirjaston pölyinen ja tunkkainen haju. Leivänmurut sivujen välissä, ruoalla yhteenliimautuneita sivuja, hiuksia ja ties mitä.  Hyvin moni harrastaa vessassa istunnolla lukemista, kirjoja lainataan myös silloin, kun ollaan kotona sairastamassa vatsatautia, influenssaa jne. Luemme miehen kanssa kumpikin paljon kirjoja, onneksi meillä on laaja kokoelma ja varaa ostaa uusia.

Vierailija
13/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole varsinaista fobiaa tuon suhteen, mutta koen kirjaston kirjat kyllä likaisiksi. Olen käynyt kirjastossa viimeksi joskus 80 luvulla ja mieleeni on jäänyt kirjaston pölyinen ja tunkkainen haju. Leivänmurut sivujen välissä, ruoalla yhteenliimautuneita sivuja, hiuksia ja ties mitä.  Hyvin moni harrastaa vessassa istunnolla lukemista, kirjoja lainataan myös silloin, kun ollaan kotona sairastamassa vatsatautia, influenssaa jne. Luemme miehen kanssa kumpikin paljon kirjoja, onneksi meillä on laaja kokoelma ja varaa ostaa uusia.

Eikö ahdista kirjojen määrä? Olen jotenkin ahdistunut niiden valtavasta määrästä. Ja yrittänyt pitää vain sellaiset, jotka haluan lukea uudelleen. Onneksi on roskalava ym ryhmät joissa voi lahjoittaa. Suurin ongelma on, että ostan ihan liikaa pokkareita ja luen todella nopeasti. + Kirjat joita en kehtaa kaupata edes roskalava-ryhmässä omalla nimelläni.

Ap

Vierailija
14/45 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä oudolta kirjastolta sellainen, jolla on kirjafobia. Onko siellä vain tyhjät hyllyt?

Vierailija
15/45 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä oudolta kirjastolta sellainen, jolla on kirjafobia. Onko siellä vain tyhjät hyllyt?

Yritin pohtia tähän oikeaoppista ilmaisua. Olisiko se vaan lainattujen kirjojen kammo? Lainakirjafobia? Toisaalta, voisiko lainakirja olla myös kaverilta lainattu? Eli kirjastosta lainattujen kirjojen kammo. Vai tuleeko tuota viivaa ennen väli? Aamuaivot käy hitaalla. Sivistä.

Ap

Vierailija
16/45 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuten minä: varaa kirjaston sivuilta uusia, vasta ilmestymässä olevia kirjoja. Hyvässä lykyssä olet ensimmäinen, joka saa kirjan luettavakseen 🖒Itselläni ei tosin ole mitään pöpökammoa, mutta näin saan aina uudet kirjat nopeasti luettavaksi, enkä joudu etsiskelemään luettavaa hyllyiltä.

Vierailija
17/45 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hieron kirjaston kirjoja aina ulkosynnyttimiini. Saan sairasta tyydytystä siitä että muut tämän jälkeen lainaavat ne ja hypistelevät sivuja tietämättä asiasta. 

Vierailija
18/45 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin pohtia tähän oikeaoppista ilmaisua. Olisiko se vaan lainattujen kirjojen kammo? Lainakirjafobia? Toisaalta, voisiko lainakirja olla myös kaverilta lainattu? Eli kirjastosta lainattujen kirjojen kammo. Vai tuleeko tuota viivaa ennen väli? Aamuaivot käy hitaalla. Sivistä.

Ap

Ihan hyvä ilmaisu se on, väli vain tosiaan puuttui sen viivan edestä. Sori, en voinut vastustaa kiusausta, kirjoja pelkäävä kirjasto oli niin hauska ajatus ja se tosiaan tuli ensimmäisenä otsikosta mieleen, kun itsellänikin ajatukset jumittavat näin vastaheränneenä :D

Vierailija
19/45 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hieron kirjaston kirjoja aina ulkosynnyttimiini. Saan sairasta tyydytystä siitä että muut tämän jälkeen lainaavat ne ja hypistelevät sivuja tietämättä asiasta. 

Outoa kyllä tämän kommentin kaikkein häiritsevin asia oli sana "ulkosynnyttimet".

Vierailija
20/45 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kuten minä: varaa kirjaston sivuilta uusia, vasta ilmestymässä olevia kirjoja. Hyvässä lykyssä olet ensimmäinen, joka saa kirjan luettavakseen 🖒Itselläni ei tosin ole mitään pöpökammoa, mutta näin saan aina uudet kirjat nopeasti luettavaksi, enkä joudu etsiskelemään luettavaa hyllyiltä.

Loistava idea! En tiennyt tällaista ennakkovaraus-systeemiä olevankaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi