Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sairaanhoitaja tienaa vuorotyössä?

Vierailija
11.05.2019 |

Eli olen nyt päivätyössä. Palkka ei tietysti mikään kummoinen ole ja jotenkin tämä jatkuva 8-16 rytmi väsyttää ja turhauttaa. Olen alkanut pohtimaan siirtymistä vuorotyöhön. Joskus aikoinaan tein harjoittelun sairaalassa ja muistan miten jotkut hoitajat saattoi tehdä esim. 3 pitkää vuoroa viikossa ja muuten olivat sitten loppuviikon lomalla. Sitten ne ilta- ja yövuorot myöskin oli monesti paljon mukavampia kuin aamuvuorot. Elämänrytmi oli epätasaista eikä siinä turhautunut, kyllästynyt ja ollut oravanpyörässä. Arkivapaita myös kaipaan.. nyt 8-16 työssä mahdotonta hoitaa joitakin asioita.

Ja sitten tietysti se palkka.. toki sitä saa parempaa palkkaa vuorotyöstä ja viikonlopuista. Nyt kyselenkin, että paljonko teidän sairaanhoitajien palkka on 3- vuorotyössä? Ja nimenomaan sairaanhoitajien, ei lähihoitajien. Kiitos etukäteen!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosipalkkani kolmivuorotyöstä bruttona 55000€. Tässä mukana ikälisät (n.200€/kk) ja muut henk.koht. lisät (n.300€/kk). Jonkin verran olen tuohon tehnyt ylitöitä, mutten edes joka kuukausi.

Meillä ei onnistuisi tuo mainittu kolme pitkää vuoroa viikossa, max 1 tai 2 kolmessa viikossa.

Vierailija
22/27 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajana yo-sairaalassa. Työkokemusta 10 vuotta (eli täydet ikälisät, lomapäiviä 30/vuosi). 3-vuorotyö, kolmen viikon listassa kaksi-kolme yövuoroa. Juhlapyhät töissä vuoroperiaattella. Palkka (riippuen miten pyhät menee ja kuinka paljon jaksaa tehdä ylitöitä) 46000-50000 eur/vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko tuo ap:n mainitsema 3 pitkää vuoroa viikossa vieläkin mahdollinen järjestely? oliko ne kuinka pitkiä vuoroja?

On mahdollinen, jos kolme pitkää vuoroa tarkoittaa yksi pitkä päivävuoro (klo 7-21) ja siihen perään kaksi yövuoroa (klo 20:30-07:30). Riippuen työpaikasta (vaatii paikallisen sopimisen) pitkiä päivävuoroja voi tehdä kolme kpl kolmen viikon listassa.

Vierailija
24/27 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan yötyönssä kuussa noin 3980€ bruttona. Joskus yli 4000€.

sairaanhoitajan työstä?

Vierailija
25/27 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 3500€

Vierailija
26/27 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja kaksivuorotyössä keskussairaalassa, ei pk-seutu. Peruspalkka 2420€, ikälisät 200€, henkilökohtaiset lisät työn vaativuuden perusteella 120€. Korvaukset sunnuntaityöstä 16,60€/h, illat 2,5€/h klo 18 jälkeen, lauantait 3,30€ /h. En tee yövuoroja. Sunnuntai-, ilta- ja lauantailisät yleensä 300-400, joskus harvoin esim. joululistat 600€/3 vk lista. Saattaa kuulostaa aika hyvältäkin palkalta mutta sitten verojen ja muiden tyel, kuel, ymym vähennysten jälkeen nettopalkka kuukaudessa noin 2200€. Ja vapaa viikonloppu on vain kerran kolmessa viikossa ja yli puolet on yleensä iltavuoroja (mikä on minulle ihan ok) sekä juhlapyhät ollaan ainakin osittain töissä aina.

Sama täällä, tosin olen vanhuspalveluissa

Vierailija
27/27 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää nuo palkat kyllä.Eikö 4000 palkkaan pidä tehdä jo pelkkää yötä,jos peruspalkka lisineen on 2700-2800?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä