Lapsettomien lauantai
Miten vietät lapsettomien lauantaita? Tämä on eka kerta, kun vietämme, ostin kakun ja kukkia. Menimme naimisiin 40+. emmekä saaneet lasta vaikka teoriassa kai olisi ollut mahdollista. Meillä ei tärpännyt enää.
Kommentit (16)
En saanut lapsia, mutta asiasta yli päästyäni en enää tahtoisikaan. Iso kriisi se silti oli. Asiasta on aikaa jo kymmenisen vuotta, joten ei enää kirpaise.
Vierailija kirjoitti:
En saanut lapsia, mutta asiasta yli päästyäni en enää tahtoisikaan. Iso kriisi se silti oli. Asiasta on aikaa jo kymmenisen vuotta, joten ei enää kirpaise.
Tosiaan. Onnea on monenlaista.
Ai onko tänään sellainen? No minä olen ylitöissä ja puoliso meni myös töihin, että töissä ollaan tämäkin päivä.
Olen itse äiti 15 vuoden lapsettomuuden jälkeen. Tutkimukset ja hoidot läpikäyty ja 4 keskenmenon jälkeen alkoi luomuraskaus. Voisin kertoa koko stoorin tästä, mutta en jaksa.
Tähän saakka olen aina muistanut lapsettomuudesta kärsineitä, mutta viime vuonna yksi kaverini kommentoi, että mulla ei ole varaa puhua mitään lapsettomuudesta, kun olen äiti. Ja että en voi tietää miltä lapsettomuus tuntuu, kun mulla on lapsi. Joten päätin, että tästä lähtien unohdan koko lapsettomien lauantain.
Lapsettomat ihmiset ovat todella ilkeitä lapsiperheitä kohtaan.
No vähän on outoa jos voi antaa lapsia hankkineiden pitää juhlapäivänsä. Kyllä niillä on sitten omat taakkansa arkena. Tämä siis lapsettoman suusta.
En tiedä, juhliiko tätä päivää aikuisen lapseni adoptioäiti. Hän juhli pitkään tätä päivää vaikka oli adoptiolla saanut lapsen.
Vierailija kirjoitti:
No vähän on outoa jos voi antaa lapsia hankkineiden pitää juhlapäivänsä. Kyllä niillä on sitten omat taakkansa arkena. Tämä siis lapsettoman suusta.
Apua siis tarkoitin että jos ei voi antaa heidän pitää juhlapäiväänsä. Kaikkien tarvitse samaan aikaan viettää jotain merkityksellistä.
Emme vietä lapsettomien lauantaita mitenkään erityisesti. Kohta lähdetään kauppaan, että jos sitä sieltä jotain herkkua illaksi ostaisi.
Emme ole siis tahtomattamme lapsettomia, emmekä muutenkaan mitenkään kovin suureellisia juhlijoita. Joulu ja juhannus taitaa olla ainoat juhlat, jotka meidän taloudessa poikkeaa selvästi tavallisesta vapaapäivästä. Muuten mennään sillä "jotain herkkua illaksi" -linjalla. 😃
Toivotan kaikille kuitenkin mukavaa lapsettomien lauantaita! Erityisesti tietenkin kaikille lapsettomille mutta myös lapsia saaneille!
En juhli enkä ole koskaan juhlinut lapsettomien lauantaita, ei teemana tunnu kauhean juhlittavalta.
Itse tosiaan 5 vuotta kärsin lapsettomuudesta, ja hoidoissa oltiin pari vuotta, mutta nyt on viimeiset raskausviikot menossa ja tässä kuussa olisimme vihdoin saamassa pienen syliimme ensimmäistä kertaa, jos kaikki menee hyvin loppuun asti. Sen jälkeen juhlitaan varmasti läheisten kanssa ihan mikä päivä nyt sattuukaan osumaan kohdalle. :)
Ihan tavallista lauantaita vietän. Heräsin vähän kahdeksan jälkeen söin aamupalaa ja tein vähän kotitöitä, nukuin päiväunet. Päiväunien jälkeen tein lounasta, luin kirjaa ja juuri tulin kotiin tunnin juoksilenkiltä. Nyt venyttelen, käyn suihkussa ja valmistaudun lähtemään ystävien kanssa kaupungille syömään ja katsomaan stand up keikkaa.
En ole edes kuullut koko lapsettomien lauantaista.
Me ollaan oltu yli 20v yhdessä, jossain kohtaa yritettiin lasta muttei alkanut kuulua. Menin tutkimuksiin jossa todettiin että raskaaksi tuleminen ilman apuja olisi erittäin epätodennäköistä. Niin paljon ei kuitenkaan lapsia haluttu että oltaisiin siihen ryhdytty. Nyt elellään tyytyväisinä kahdestaan.
Vietin lapsettomien lauantaita yhdessä ystävien ja heidän lasten kanssa. Kävelin kaupungilla, missä joku poliitikko antoi käteeni äitienpäivä kukat ja kaikki paikat olivat täynnä äitienpäiväuutisointia, äitienpäivätarjouksia ym. Lisäksi eräs henkilö tuli kyselemään, onko meille tulossa vihdoin vauva. Että sellainen lapsettomien lauantai.. En mennyt kovin hyvin mielin nukkumaan.
- N31, naimisissa, selittämätön lapsettomuus. Yritysvuosia takana kolme.
Juhlisin itsenäisyyttäni ja lapseettomuuttani tekemällä töitä 12 tuntia.
Mies on reissussa ja itse olin juhlimassa vanhempieni luona etukäteen äitienpäivää. Tänään vietän sitten yksin lapsettomien lauantaita, teen jotain hyvää ruokaa, käyn koiran kanssa pitkällä lenkillä ja ostan illaksi jotain herkkua.
-Viisi vuotta lapsettomuutta, ivf-hoidot tehty ja yksi keskenmeno.
Eikö täällä tosiaan ole lapsettomia? Sentään aika yleinen asia.
...Vain äitienpäiväjutut näkyvät, vaikka olisi tänään lapsettomien päiväkin?