Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko niin rohkea että muuttaisit ulkomaille maahan jossa et ole koskaan käynyt?

Vierailija
11.05.2019 |

Sain työtarjouksia kolmeen maahan joissa en ole koskaan käynyt enkä ole muutenkaan matkustellut paljoa olen kyllä käynyt ulkomailla mutta en kyseisissä maissa. Pitää valita yksi tai torjua kaikki ja ne maat on Italia, Englanti ja Kiinan Shanghai osaan näiden maiden kieliä joten kieli ei ole ongelma. Lähtisitkö vai et ja miksi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jos maa olisi joku missä on helppo tutustua uusin ihmisiin. Jos se taas olisi joku suomi saksa tyylinen niin tylsää olisi.

Vierailija
22/29 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuttaisin ja olen muuttanut. Jos ei siellä viihdy voi aina tulla takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

englannissa ja italiassa asuneena voin sanoa että molemmissa paikoissa pärjää aivan hyvin

mutta näissä expat-hommissa pätee se sääntö että joustava täytyy olla. maa ei taivu elämään tavoillasi vaan sinun täytyy oppia elämään maan tavoilla. tämä ei ole niin helppoa kuin etukäteen luulisi

toinen asia jota ei helposti tule ajatelleeksi on se että jos muutat takaisin suomeen edessä on samanlainen sopeutuminen aivan uuteen maahan

Vierailija
24/29 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut maahan, jossa en ollut koskaan ennen käynyt.

Vierailija
25/29 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailisin alueella ennen muuttamista. 

Vierailija
26/29 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut, ja mahtavia kokemuksia ollut. Ei kai mikään estä sinua käymästä varsinkaan noissa Euroopan maissa ennen muuttoa kuitenkaan.

Vierailija
27/29 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin jos maa olisi joku missä on helppo tutustua uusin ihmisiin. Jos se taas olisi joku suomi saksa tyylinen niin tylsää olisi.

Saksako tylsä?

Vaikea uskoa, sellainen historia (enkä tarkoita 30-40-lukuja vaikka nekin toki leimansa löivät mutta Saksa on paljon enemmän kuin ne kulttuuri- ja taidehistoriallisesti) ja joku suomalainen sanoo tylsä :O

saksalaisten kohteliaisuuskin on ihan eri luokkaa kuin suomalaisten.

Arkkitehtuuri ja luonto kaunista.

Vierailija
28/29 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkomennukselle voisin lähteä vaikka heti, mitä kauemmas,sen parempi.

Ja olen käynyt muutaman kerran, duunipaikan puolesta viisumit + kämppä + kuljetukset.

Toki pikku paperityö kun pitää allekirjoittaa jutut läpi, ei oikeastaan muuta.

Ja oman kämpän kulut kans,muttei ne haittaa , expattina palkkaa pamahtaa ihan kivasti.

Vierailija
29/29 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi edes mietit! Reippaasti matkaan vaan avoimin mielin ja uusiin tuuliin.

Olen muuttanut useasti toiseen maahan, kerran maahan, jossa en ollut koskaan käynyt paitsi lentoasemalla ja jonka kieltä en osannut ollenkaan. Lapsetkin mukana. Sille tielle jäimme, täällä ollaan edelleen parikymmentä vuotta myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme