Lue keskustelun säännöt.
Pidätkö oopperasta?
10.05.2019 |
Klasariketjun innoittamana: katsotaan, kuinka paljon oopperafaneja täältä löytyy!
Aloitan: rakastan oopperaa. Suosikkejani ovat Verdi ja Puccini, sekä Wagner. Eka ikinä kokemani ooppera oli Madama Butterfly noin 8 vuoden iässä, ja hurahdin ikuisesti. Wagner otti aikansa, ensin kolahti Tristan ja Isolde, joka on vieläkin ikisuosikkini Aidan ohella.
Oopperan lisäksi rakastan eniten kamarimusiikkia, eli tavallaan ihan ääripäästä toiseen. N47
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ihan hyvä pohdinnan aihe. -Itse kyllä luulen, että enemmän kuin nykyinen oopperalaulamisen taso tai omituiset ohjaukset siiehn että joku ei pidä oopperasta vaikuttanee ennakkoluulot oopperaa kohtaan. Malli esimerkki tällaisesta ennakkoluulosesta on minusta postauksen 11 väite, jota ennätin jo kommentoimaan. - Ooppera kaikkea muuta kuin sitä, että "akat kirkuu ja ukot karjuu"
Toinen syy voisi olla myös se, että ooppera kilpailee monen muun vapaa-ajan vietto kohteen kanssa suosiosta. Hymyilyttää kun tässä kohtaa tulee mieleeni joku vuosi sitten olleet treffini. Treffikumppanini (naisen) kanssa tuli puehtta matkailusta- Hän kertoi, että oli suunnitellut, että voisi haluta matkustaa seuraavaksi Milanoon. - Koska hän pitää ja on tykännyt ja nauttinut ueasti sen muoti ja vaate tarjonnasta. Minä taas jatkoin, että voisin itse haluta matkustaa Milanoon siksi, että en ole siellä eläessäni käynyt mutta myös siksi, että haluaisin vielä joskus päästä nauttmaan siellä oopperasta. Kun treffi kumppanin sitten jatkoi, ettei ole koskaan kuullut Milanon oopperasta aloin mielessäni epäillä onko hän oikeasti käynyt Milasnossa lainkaan. (Millainen ihmine on käynyt Milanossa useamman kerran mutta ei ole koskaan kuullut La Scalasta?!)
Noin 40 vuotais mies (sinkku)