Henkilö joka "ei välitä v***ujakaan"?
Sosiaalisessa mediassa näkee paljon jaettavan erilaisia memejä missä peruspointti on että "en välitä mitä ajattelet, tai mitä muut sanovat, tai ylipäätänsä välitä kenestäkään muutenkaan". Jonka ymmärrän kyllä siinä mielessä, että ne on ehkä jaettu sellaisessa tilanteessa kun on esimerkiksi kuullut jotakin ikäviä juoruja tai joku sanonut pahasti tai arvostellut. Mutta toisesta näkökulmasta jos ihminen on todella tällainen - eli ei välitä muiden sanomisista niin onko hän vain suorasti sanottuna itsekäs ihminen? Tunnen ja tiedän sellaisia ihmisiä jotka näitä jakavat useinkin ja kyllä itselleni on tullut muutenkin jo sellainen käsitys tietyistä henkilöistä että he eivät oikeastikaan välitä muista ihmisistä tai muusta kuin itsestään ylipäätään.. Se on tietysti eri asia pitääkö edes välittää mutta kyllä joissain tilanteissa muidenkin neuvoja ja ajatuksia kannattaisi vähintään pohtia, ehkä siinä voisi olla vaikka peiliinkatsomisen paikka. Sen sijaan todetaan, että feikkiystävät saakin painua "sinne" ja voi vaan hankkia itselleen muita kavereita jotka eivät vielä niin hyvin tunne.
Kommentit (33)
En välitä siitä mitä muut minusta ajattelevat,toimin juuri itseni parhaaksi. Ajan autoa, lennän, syön lihaa ja nauran paskaisesti kaiken maailman puunhalaaja ituhipeille. Olen VHM.
Vierailija kirjoitti:
En välitä siitä mitä muut minusta ajattelevat,toimin juuri itseni parhaaksi. Ajan autoa, lennän, syön lihaa ja nauran paskaisesti kaiken maailman puunhalaaja ituhipeille. Olen VHM.
Tuo on oikeastaan välinpitämättömyyden vastakohta.
Lue/kuuntele kirja nimeltä Kuinka olla piittaamatta paskaakaan. Siinä annetaan hienosti vastaus ap:n kysymykseen. Aivan huippu kirja!
Ei mukaan kiinnosta nykyään enää, että mitä ihmiset minusta tai mun elämästä ajattelee. Mutta ei mulla oo mitään tarvetta todistella sitä kenellekään, joten siinä mielessä yhdyn ap:n ihmettelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyys ja se ettei välitä on kaksi eri asiaa.
Se ettei välitä, kertoo masennuksesta. Se että on itsekäs, kertoo itsekkyydestä.
Öö, kyllä se ettei välitä kertoo minusta itsekkyydestä ja epäempaattisuudesta. Masentunutta eivät ehkä asiat kosketa samalla tavalla kuin terveenä (ja lääkkeetkin voivat turruttaa) eikä jaksa reagoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyys ja se ettei välitä on kaksi eri asiaa.
Se ettei välitä, kertoo masennuksesta. Se että on itsekäs, kertoo itsekkyydestä.Öö, kyllä se ettei välitä kertoo minusta itsekkyydestä ja epäempaattisuudesta. Masentunutta eivät ehkä asiat kosketa samalla tavalla kuin terveenä (ja lääkkeetkin voivat turruttaa) eikä jaksa reagoida.
Masentunut ei välitä. Ei se ole itsekästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mukaan kiinnosta nykyään enää, että mitä ihmiset minusta tai mun elämästä ajattelee. Mutta ei mulla oo mitään tarvetta todistella sitä kenellekään, joten siinä mielessä yhdyn ap:n ihmettelyyn.
Itekään en suurimmaksi osaksi välitä, enkä mitenkään siis reagoikaan, jos jotain juttuja kuulen rikkinäisen puhelimen kautta. Ehkä nuorempana välitti enemmän. Mutta osittain kyllä silti mietin, mikä on saanut ihmiset niin sanomaan tai ajattelemaan minusta ja toivoisin ettei asia olisi niin, koska kuitenkin asioilla on tapana levitä enkä kuitenkaan halua lähteä oikaisemaan asioita "puolitutuille". Mutta tiedän myös ihmisiä, varsinkin yhden, joka ei todellakaan välitä muiden mielipiteistä eikä myöskään millään tavalla sitä tuo esille missään, ei hän edes ajattele niitä asioita, jos otan puheeksi niin sanoo että "ei kiinnosta" ja se siitä. Hän kuitenkin välittää tietysti läheisistään. Se ehkä onkin erona siinä, mitä ajoin takaakin tällä alkuperäisellä ihmettelylläni "julkisilla" todisteluilla siitä että ei välitä "eikä kiinnosta v****akaan" :D AP
En ymmärrä näitä ihmisiä, jotka potevat ns. maailmantuskaa, oli se sitten muovin syöntiin kuollut valas tai syömättömyyteen kuollut lapsi. valtio x.x:ssä.
Oma lähipiiri tulee ensin, muu maailma saa pitää huolen itsestään.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä ihmisiä, jotka potevat ns. maailmantuskaa, oli se sitten muovin syöntiin kuollut valas tai syömättömyyteen kuollut lapsi. valtio x.x:ssä.
Oma lähipiiri tulee ensin, muu maailma saa pitää huolen itsestään.
Jos kaikki ajattelisivat noin, sinulla ja lähipiirilläsi voisi olla aika vaikeaa. Tai ehkei teitä edes olisi (enää).
Vai että ihan masennuksesta kyse, jos ei välitä, oletteko ihan pellejä? Pikemminkin *se* on sairaus, jos antaa jokaisen muualta tulevan paineen heilauttaa itseään johonkin suuntaan. Puuttuu selkäranka ja oma ydin, käsitys siitä kuka minä olen ja mitä haluan.
Nykyajan vitsaus on se, että joka tyyppi tyrkyttää omaa mielipidettään joka asiaan, vaikka kyseessä joko ei ole mielipideasia alkuunkaan, tai sitten asia ei kuulu tälle kaverille ollenkaan. Se se vasta narsismia on.
Mitäs se sua liikuttaa välittääkö joku ihan vtusti tai vtun vähän. Pääasia mitä itse tunnet.
Mun psyk0paatti ex ei oikeasti välittäny wittujakaan mitä toiset kelas.
Luulin aina että heitti vaan läppää. Ei heittänyt.
Ja kun näitä tulee useasti samalta henkilöltä ja vähänkin tietää taustoja, niin kyllähän se viestii että on nyt kuitenkin päästy ns. ihon alle. Tottakai se toistaalta jokaista ärsyttää jos joutuu elämään juorujen keskellä tms. Mutta viisaintahan on oikeasti olla reagoimatta mitenkään. Toisaalta eipä tuokaan neuvo vaikkapa kiusattua tai muuten angstaavaa teiniä helpota. Alunperin en tarkoittanut tosin tällä teinejä (vaikka niidenkin ongelmien kanssa tekemisissä ollut ja olen) vaan ihan aikuisia ihmisiä.. AP