Henkilö joka "ei välitä v***ujakaan"?
Sosiaalisessa mediassa näkee paljon jaettavan erilaisia memejä missä peruspointti on että "en välitä mitä ajattelet, tai mitä muut sanovat, tai ylipäätänsä välitä kenestäkään muutenkaan". Jonka ymmärrän kyllä siinä mielessä, että ne on ehkä jaettu sellaisessa tilanteessa kun on esimerkiksi kuullut jotakin ikäviä juoruja tai joku sanonut pahasti tai arvostellut. Mutta toisesta näkökulmasta jos ihminen on todella tällainen - eli ei välitä muiden sanomisista niin onko hän vain suorasti sanottuna itsekäs ihminen? Tunnen ja tiedän sellaisia ihmisiä jotka näitä jakavat useinkin ja kyllä itselleni on tullut muutenkin jo sellainen käsitys tietyistä henkilöistä että he eivät oikeastikaan välitä muista ihmisistä tai muusta kuin itsestään ylipäätään.. Se on tietysti eri asia pitääkö edes välittää mutta kyllä joissain tilanteissa muidenkin neuvoja ja ajatuksia kannattaisi vähintään pohtia, ehkä siinä voisi olla vaikka peiliinkatsomisen paikka. Sen sijaan todetaan, että feikkiystävät saakin painua "sinne" ja voi vaan hankkia itselleen muita kavereita jotka eivät vielä niin hyvin tunne.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyys ja se ettei välitä on kaksi eri asiaa.
Se ettei välitä, kertoo masennuksesta. Se että on itsekäs, kertoo itsekkyydestä.
Tämä on hyvä pointti mitä kautta voisikin ehkä ajatella näiden henkilöiden ajatusmaailmaa. Mutta itse kyllä väittäisin että myöskään itsekäs ihminen ei välitä muista. Tai narsistisia piirteitä omaava. En usko että he ovat masentuneita vaikka toki joku psyykkinen ongelma saattaakin kyllä olla.. AP
Saattaa olla kyseessä idealisti, joka on ajatellut aina toisten etua, tullut aina huijatuksi, ja päättänyt olla enää välittämättä.
Tai sellainen joka ei ole koskaan piitannut. Ei voi tietää.
Saan erään yrityksen neuvottelijana ensin haukut kovasta hintatasosta asiakkailta, sitten tuotannolta kun myyn liikaa tai liian vähän, muilta myyjiltä joko kateellisuuden tai oman aseman nostamisen vuoksi ja lopuksi omistajilta kun mikään tulos ei riitä.
Voisin sanoa, että en jaksa aina liiemmin kuunnella muiden mielipiteitä.
Käsittääkseni tuollaisten meemien postauksessa on kyse siitä, että henkilö ei halua antaa muille sitä "iloa", että luulisivat (tai tietäisivät) voivansa vaikuttaa häneen negatiivisesti.
Ihminen kyllä välittää muiden mielikuvista, jos tuollaisia meemejä postaa, koska niillä nimenomaan yritetään vaikuttaa siihen, millaisen kuvan antaa itsestään muille.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni tuollaisten meemien postauksessa on kyse siitä, että henkilö ei halua antaa muille sitä "iloa", että luulisivat (tai tietäisivät) voivansa vaikuttaa häneen negatiivisesti.
Ihminen kyllä välittää muiden mielikuvista, jos tuollaisia meemejä postaa, koska niillä nimenomaan yritetään vaikuttaa siihen, millaisen kuvan antaa itsestään muille.
Käänteistä psykologiaa, tavallaan.. :D Eli haluaa viestittää muille että eivät pysty vaikuttamaan häneen, millä toivoo ehkä negatiivisten kommenttien tai juoruamisen loppuvan. Tai vähintäänkin muiden tajuavan, että hänelle on aivan sama mitä puhuvat. Kyllä voisin itsekin toisaalta tuohon samastua. Mutta tuollaisen jakamallahan nimenomaan viestittää, että on ottanut kuitenkin näistä sanomisista "kopin".. AP
Tykkään välillä maapallomeemejä, koska joku kaveri niitä jakaa. En jakaakseni muille, vaikka ne näkyvät maapallon takia kaikille facebookisa.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten oikeasti ei välitä. Kaikki ei ole käänteispsykologiaa.
Mulla on vain noin 15 ihmistä, joiden mielipiteillä on mulle jotain merkitystä. Hekin tuntevat mut niin hyvin, että tietävät mun tekevän heidän mielipiteistään huolimatta just niinkuin itse tahdon sellaisissa asioissa, jotka eivät koske heitä. Muiden ihmisten mielipiteillä ei ole merkitystä muualla kuin työelämässä ja sielläkin vain työhön liittyvissä asioissa. En tosin jaa tuollaisia memejä sosiaalisessa mediassa.
Kertoo itsenäisestä ihmisestä joka ei ole muiden ohjailtavissa.
Itse en sikäli välitä paskan vertaa mitä jotkut punaviherpiipertäjät ovat tekemisistäni eli teen mitä haluan = matkustelen ja viritän autojani tms mutta minua kyllä kiinnostaa mitä mieltä nuo ääliöt ovat tekemisitäni. Ts toivon että ärsytän että mahd. paljon ihan aidolla, omalla olemuksellani.
Vierailija kirjoitti:
Se ettei välitä, kertoo masennuksesta. Se että on itsekäs, kertoo itsekkyydestä.
Et kai tosissasi tarkoita että jos en välitä jutuistasi vitt*jakaan, olen masentunut?!? Anna mun kaikki kestää :D :D
Memet on yksi juttu, ja tosielämän toiminta toinen juttu.
Memet on vitsi, käytös ja reagointi toisten tekoihin on toinen juttu.
Mistä nuo memet kiskottiin esille?
Vierailija kirjoitti:
Kertoo itsenäisestä ihmisestä joka ei ole muiden ohjailtavissa.
Veikkaan, että näin ne henkilöt haluavat että asia käsitetään mutta tässäkin on tullut jo useampi pohdinta muunlaisesta reaktiosta. Voisi jopa ajatella että jos näin oikeasti haluaa muille viestittää meemien muodossa, on oikeasti alhainen itsetunto..? Ja edelleen, tämä vain pohdintaa. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei välitä, kertoo masennuksesta. Se että on itsekäs, kertoo itsekkyydestä.Et kai tosissasi tarkoita että jos en välitä jutuistasi vitt*jakaan, olen masentunut?!? Anna mun kaikki kestää :D :D
Jos ei välitä muista ihmisistä, on yleensä masentunut. Voi tietty olla sosiopaatti, psykopaatti tai mikä paatti tahansa, mutta yleensä on jokin syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei välitä, kertoo masennuksesta. Se että on itsekäs, kertoo itsekkyydestä.Et kai tosissasi tarkoita että jos en välitä jutuistasi vitt*jakaan, olen masentunut?!? Anna mun kaikki kestää :D :D
Jos ei välitä muista ihmisistä, on yleensä masentunut. Voi tietty olla sosiopaatti, psykopaatti tai mikä paatti tahansa, mutta yleensä on jokin syy.
Se etten välitä juuri sinun jutuistasi ei kerro muuta kuin että en välitä SINUN jutuistasi. Ehkä niissä on parantamisen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se etten välitä juuri sinun jutuistasi ei kerro muuta kuin että en välitä SINUN jutuistasi. Ehkä niissä on parantamisen varaa.
No tässä puhuttiinkin ihmisistä jotka eivät välitä muiden ihmisten mielipiteistä yleensä, eikä jostain henkilökohtaisista mielipiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Memet on yksi juttu, ja tosielämän toiminta toinen juttu.
Memet on vitsi, käytös ja reagointi toisten tekoihin on toinen juttu.Mistä nuo memet kiskottiin esille?
Tuossa aloituksessani heti otin nämä memet esimerkiksi, koska nimenomaan oon alkanut kiinnittää huomiota siihen että tietyiltä ihmisiltä tulee jatkuvasti tällaisia meemejä enkä usko niiden olevan kyllä pelkkä vitsikään. Jotain niillä halutaan viestittää.. Ja sitten myös huomannut että pätee ihan siihen oikeaan elämäänkin heidän kohdallaan. Mutta sekin voi olla vain esitystä :) AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ilmoittaa itsestään asian x, hän haluaa muiden tietävän asian x. Eli sen osalta välittää.
Mutta se, että välittää muiden mielipiteistä yhdessä asiassa, ei tarkoita että välittäisi muiden mielipiteistä kaikissa asioissa. Jos joku kuuluttaa, ettei hän välitä esimerkiksi loukkauksista, niin se voi olla totta, mutta kuitenkin hän välittää siitä, että muut tietävät, ettei hän välitä loukkauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ilmoittaa itsestään asian x, hän haluaa muiden tietävän asian x. Eli sen osalta välittää.
Mutta se, että välittää muiden mielipiteistä yhdessä asiassa, ei tarkoita että välittäisi muiden mielipiteistä kaikissa asioissa. Jos joku kuuluttaa, ettei hän välitä esimerkiksi loukkauksista, niin se voi olla totta, mutta kuitenkin hän välittää siitä, että muut tietävät, ettei hän välitä loukkauksista.
Tuokin riippuu asiayhteydestä.
Jos joku somessa julistaa koko ajan ettei välitä, hmm.
Jos joku sanoo loukkauksen jälkeen ettei välitä, ehkä ei välitä.
Ei muut voi tietää. Kaikki yritetään yleistää ja niputtaa, mutta ei se toimi niin.