Paljonko sinulla on kulutusluottoa?
Mistä firmasta ja paljonko lyhennät kulutusluottoa kuukaudessa?
Kommentit (24)
Joku 60-70 tuhatta. Jaa mutta autokin kai lasketaan, eli päälle satku.
Jos ei rahat riitä niin ollaan ilman. Näin minulle opetettiin.
21000 ja 13800. Kakkosasunto ja auto.
Taloudenhoito liittyy luonteeseen. Ihmiset jotka ei hillitse impulssejaan on aika typeriä. Monella tavalla.
Ei ole varsinaisia kulutusluottoja. Lainoja on asuntolaina ja autosta osamaksusopimus.
60000 kai. Ovat ulosotossa, mutta en maksa niitä.
Sellaiset 25 000 € jotka keräävät korkoja liian nopeasti. Ei ole suunnitelmissa maksaa takaisin.
Nolla euroa. Luottokortilla on kyllä velkaa, ja opintolainaa vähän jäljellä vielä. Mutta kulutusluottoa ei.
Vierailija kirjoitti:
21000 ja 13800. Kakkosasunto ja auto.
Firmat: Hypo ja OP sekä lyhennykset: 150 ja 250.
Nostetaan tuon kakkosasunnon kk-erää kun koti on velaton parin kk kuluttua.
Ei senttiäkään. Talouden nyrkkisääntö: Jos koet että tarvitset luottoa, sinun ei missään nimessä pidä ottaa sitä.
Maltillinen asunto/autolaina on tästä ainoa poikkeus.
Mutta jos normielämiseen kokee tarvitsevansa luottoa, ei ole sitä pidä ottaa, koska silloin ei ole mitään edellytyksiä maksaa luottoa takaisin. Silloin et tarvitse "joustoa" taloudenpitoosi vaan kuria.
Sama juttu osamaksun kanssa: Jos sinulla ei ole ollut varaa säästää hankintaa varten, miten kuvittelet selviäväsi osamaksueristä?
t: Kirjanpitäjä
0. On vain 1000 euroa opintolainaa.
Remonttilainaa on vielä jotain 10 000 euroa. Maksan kuussa 570 euroa.
Mulla on Visa, jossa on 2000 euron luottoraja, mutta olen viimeksi käyttänyt korttia eläinlääkärissä 2018, kun koirani tarvitsi leikkauksen ja lasku oli aika iso. Maksoin Visa-laskun sitten heti kun se tuli. Electron-kortillani on aika pieni vuorokausinostoraja, ja sen säätäminen kännykällä on yhtä helvettiä, oli helpompi maksaa Visalla, jossa ei ollut rajoitusta. Jos haluaisin lyhentää erissä, niin maksaisin niin isoissa erissä kuin mahdollista, korkokulujen vuoksi.
(Olen joskus aikoinaan ollut noin 20 000 euron kulutusluottoveloissa, ja sain velat maksettua pois yhdistelemällä lainat. Sen jälkeen olen ottanut opikseni, ja käytän korttia vain todellisissa hätätapauksissa, enkä silloin, kun mieleen juolahtaa ....)
Ei tulisi mieleenkään ottaa mitään älytöntä kulutusluottoa.
Sijoituslainaa on reilut 150 000 €.
Nollat. Opintolainaa noin 6000 jäljellä. Lainattomana aion elääkin, kunhan opintolaina maksettu.
En ole ikinä kulutusluottoa ottanut.
Asuntolaina ainoa laina, mitä on ikinä ollut, sekin maksettu pois jo ajat sitten.
Autot ym. asiat aina ostettu käteisellä.
Kotoa opittu tapa, ensin pitää säästää, jos jotain haluaa, ettei elä yli varojensa.
Mulla on hammaslääkäriasemalla (jatkuva) luottotili, tällä hetkellä käytössä reilu 1700€. Maksan kuukausittain, mutta laskuakin tulee lisää sitä mukaa mitä operaatioita tehdään. Säästäminen etukäteen ei ole vaihtoehto, hampaita on korjattava heti jotta suun terveys säilyy kohtuullisena. Kuukausittain on minimimaksu maksettavana, mutta sekin määrä vaihtelee.
Ainoa velka Visakortilla...146€.
Voisihan tuon vaikka maksaakin heti pois.
Ei yhtään. Meillä oli joskus pari tonnia, vuosia sitten.