Minkälaisen täytekakun teette äitienpäiväksi ?
Vai ostatteko valmiina kaupasta ?
Laittakaa ehdotuksia, mikä olisi paras täytekakku.
Kommentit (20)
Mä teen lasten kanssa yhdessä britakakun, koska se on niin helppo ja mun lempi Kakku
En ihan tarkkaan tiedä vielä. Täytyy tänään vähän selailla erilaisia vaihtoehtoja. Ja olen siis lapseton ja teen kakun äidilleni.
Jaa-a, minä en tee mitään. Jos mies haluaa muksujen kanssa jotain vääntää, niin siitä vaan :)
Omalle mutsille vien ruusun.
En tee itselleni kakkua. Joku muu tekee, jos haluaa. Viime vuonna se oli todella kaunis mansikkakakku. Kuopus (19) oli sen itsekseen väsännyt poissaollessani.
En minkäänlaista. Katdotaan jaksaako teinineiti leipoa, kun kuitenkin ollaan menossa käymään sekä mun että miehen äidille. Valmiin aamupalan varmaan saan, perinteisesti.
Lapsena tehtiin kakkusia vedestä, savesta ja hiekasta. Annettiin kuivua. Auringossa.Hyviä hiekkahentusia niistä tuli. Kuivakakkuja.
Ostan itselleni marketista tarjouskakun, maksanee kympin verran. Mies ei ole ikinä leiponut, joskus on ostanut kakun, mutta tänä vuonna ei aio.
Miniä on semmoinen, että ei tee yhtään mitään edes korttia ei tule ikinä.
Kaipa se on sitten niin, että jokaiselle ansionsa mukaan. Jotkut ansaitsee hyvää ja kaunista. Toisille ei sitä suoda.
Kiusaamiseksikin sanotaan. Valta.
En leivo, kun en mene äitiäni tapaamaan. Anopille voisin viedä kakun, joka on täytetty ja koristeltu jyrsijöiden papanoilla. Itselleni en kakkua leivo. Mies yleensä ostaa äitienpäiväksi leivoksia.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa se on sitten niin, että jokaiselle ansionsa mukaan. Jotkut ansaitsee hyvää ja kaunista. Toisille ei sitä suoda.
Miksi miniän pitäisi muistaa anoppiaan äitienpäivänä?
Tuo tarjouskakku S-marketissa on ihan hyvää.
Eikä maksa, kuin kymmenen ekee.
Vierailija kirjoitti:
Mikset opettanut poikaasi leipomaan ja antamaan kortteja?
Ajattelin kokeilla K-kaupan ohjeen mukaan: kaksi mutakakkua päällekäin, väliin ja päälle kermavaahtoa ja mansikoita. Lapset tulevat syömään ja jälkkäriksi ajattelin tehdä tuollaisen. Helppo ja varmasti hyvää.
Totta kai miniät muistaa anoppia äitienpäivänä, kun ovat ihanan ukon itselleen saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai miniät muistaa anoppia äitienpäivänä, kun ovat ihanan ukon itselleen saaneet.
Ja tietysti anopit muistavat äitienpäivänä miniöitään, jotka ovat ihanat lapsenlapset synnyttäneet?
Ajattelin kokeilla tehdä mokkapalakakun. Tarpeeksi simppeli ja mokkapalat maistuu aina!
Linkistä pääsee reseptiin jos joku muukin innostuu. :) https://www.valio.fi/reseptit/mokkapalakakku/
Ostan kaupasta, mutta en tiedä mitä, kun valmiiksi en ole tilannut. Lauantaina on iltavuoro ja su aamuvuoro, joten en ala leipomaan.