Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teitä sakotettu pysäköinnistä väärin perustein?

Vierailija
10.05.2019 |

Mietin kun sain pysäköintisakot. Varmistin ettei alueelta löytynyt muuta merkkiä kuin että saa pysäköidä kiekolla. Mielestäni ei yltänyt paikkaan johon pysäköin kuten monet muutkin autot. Mutta sille alueelle ei ollut mitään merkkiä, ei siis oltu kielletty. Sakkolapussa lukee mitä merkkiä en ole noudattanut mutta sitä ei alueelta löydy. Lisätiedoissa lukee Ta 6 min. Mulla oli varoiksi parkkikiekko ja siinä oli aikaa jäljellä mikäli se kadun ainoa merkki koski tuotakin aluetta. Mietin että onko pysäköinninvalvojat tulospalkattuja? Mihin otan yhteyden että varmistuu millä perustein sain sakot? Voisiko poliisi käydä paikalla. Otin valokuvat koko alueesta ja mitään merkkiä ei löydy. Kävelin koko alueen ja selvitin alueella työssäkäviltä että tuo on sallittu alue. Muissakin autoissa oli sakkolaput.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sakkolapussa on valitusosoite. On mahdollista, että parkkipirkolle on tullut virhe, ihmisiä nekin on. Selvitä asiaa ja kysy. Tuo kuvaaminen on hyvä idea! Ei ole ihan tässä vaiheessa poliisiasia, niillä on uutakin tekemistä kuin sinun parkkivirhelappusi.

Olen saanut pysäköintivirhemaksuja ja ihan omaa hölmöyttäni.

Vierailija
2/15 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään joissain kunnissa ainakin tulospalkkio 3 e per auto. Tämä selittää varmaan tämän tapauksen. Toivottavasti muut väärin sakotetut ei nyt vaan maksa ilman reklamaatiota. https://yle.fi/uutiset/3-9193877

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä sakkolapussa on valitusosoite. On mahdollista, että parkkipirkolle on tullut virhe, ihmisiä nekin on. Selvitä asiaa ja kysy. Tuo kuvaaminen on hyvä idea! Ei ole ihan tässä vaiheessa poliisiasia, niillä on uutakin tekemistä kuin sinun parkkivirhelappusi.

Olen saanut pysäköintivirhemaksuja ja ihan omaa hölmöyttäni.

Aika moni vaan maksaa. Pelkään että tässä kyse tulospalkkauksesta ja siksi joka autoon laitettu vaikkei kieltomerkkiä löydy. Ne ketlä maksaa niin saa 3 e joka sakosta palkan lisää jos sama tulospalkkio kuin linkin kunnassa.

Vierailija
4/15 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitin kyllä sakkolapun osoitteeseen. Käsittelyaika pitkä ja sakko on maksettava vaikka olisi väärät perusteet....

Vierailija
5/15 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei koko alue ollut pysäköintikiellon alainen? Itse kun muutin Helsinkiin niin asia tuotti aika paljon päänvaivaa, varsinkin asuinalueilla joka katua ei ole selvästi merkitty vaan alueelle saapuessaan on pitänyt huomata merkintä päätieltä kääntyessä.

Vierailija
6/15 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettei koko alue ollut pysäköintikiellon alainen? Itse kun muutin Helsinkiin niin asia tuotti aika paljon päänvaivaa, varsinkin asuinalueilla joka katua ei ole selvästi merkitty vaan alueelle saapuessaan on pitänyt huomata merkintä päätieltä kääntyessä.

Ei löydy tuota 373 merkkiä johon vedottu. Kuvatkin kävin vielä läpi niin sellaista ei vain ole. Kävin joka suunnasta alueen läpi tien päätyihin asti. Ja koko tie oli parkkeerattubmolemmin puolin täyteen autoja.

Vierailija
7/15 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko ehkä parkata vain tietyillä viikoilla, parillnen/pariton?

Vierailija
8/15 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko ehkä parkata vain tietyillä viikoilla, parillnen/pariton?

Ei ollut tosiaan mitään liikennemerkkejä. Tuollaisesta sain kerran sakot kun en tiennyt onko parillinen vai pariton viikko. Yritin selvittää muttei selvinnyt. Laitoin sitten samalla puolelle kuin kaikkien muiden autot mut koska kello oli 7.30 ja maanantai niin ne oli vielä sallitusti väärällä puolelle viikkoon nähden.

Tuo onkin ainoa sakkoni ennen tätä koska varmistan aina koko alueen kaikki merkit ettei tulisi sakkoja ja nyt tuli vaikkei 373 merkkiä ole koko alueella.

Vierailija
9/15 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin nyt kuntaan yhteyden, he parhaiten tietävät onko siellä tuollaista liikennemerkkiä mitä ainakaan etsimällä ei löytynyt.

Vierailija
10/15 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Rinnallepysäköinti. Oli talvi ja oikeasti se toinen auto oli jalkakäytävällä ja minä oikeassa paikassa kadun vieressä. Lyhyt ja sekava jalkakäytävä.

Mutta kouluni vieressä ja tunsin kohdan tarkoin.

Vierailija
11/15 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä sairaalassa, jossa ei kertakaikkiaan ollut riittävästi asiakas- eikä henkilökuntaparkkipaikkoja. Sain sakot vissiin 2-3 kertaa, kuten moni muu kollegakin. Maksoin kun en viitsinyt alkaa riitelemään niiden perusteista. Potilaat myös valittivat asiasta, mutta me työntekijät sairaalassa emme voineet asialle mitään.

Vierailija
12/15 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joskus nuorena sakot siitä että olin pysäköinyt kadun varteen ihan lailliselle paikalle mutta keula väärään suuntaan eli en jaksanut käydä kääntymässä kadun päässä. Tie oli hiljainen pihakatu, kaksisuuntainen mutta siten että parkkitilaa oli vain toisella laidalla. Tilaa siinä oli ihan samalla lailla oli se auton keula mihin suuntaan hyvänsä mutta jostain mystisestä syystä tuo kielletään laissa.

Vierailija
13/15 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Meillä on ollut ongelmaa Parkkipate-firman kanssa. Naapurikerrostalon pihapiiriin ei saa parkkeerata ja Parkkipate valvoo sitä. Tonttirajat on vaan kai vähän epäselvät, kun viimeisen parin vuoden aikana n. 20 kertaa olen saanut lapun tuulilasiin oman rivitalokotini ulko-oveen eteen ihan sallitusti pysäköityyn autoon. Reklaamaatiot olen tehnyt ja sakot on mitätöity, mutta silti Parkkipate halusi lähteä vielä käräjäoikeuteen keskustelemasn näistä sakoista. Ihan hirveä vaiva ollut näistä.

Vierailija
14/15 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain aikoinaan Vantaalla sakot, kun autoni sammui risteykseen ja saimme sen juuri ja juuri työnnettyä nurmikolle. Ennen kuin hinuri tuli, oli ikkunassa sakkolappu.

Maksoin sakon ja tein valituksen. Nuoren miehen usko yhteiskunnan oikeudenmukaisuuteen palautui samalla kun palauttivat pysäköintivirhemaksun. Siitä on aikaa jo 20 vuotta, mutta vieläkin tuli hyvä mieli, kun ajattelin asiaa. 😊

Vierailija
15/15 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota...

Varsinkin stadissa on parkeeraaminen ihan hel...istä. Täällä on voimassa pysäköintikielto PAITSI erikseen pysäköinnin sallivilla alueilla. Moniko sen tietää?

Ja se kieltomerkki voi olla "aluekieltomerkki" eli vaikkapa parin kadun päässä! Mutta koskee siis kaikkia alueen katuja, jotka risteytyvät siltä kadulta.

Itse sain aikoinaan Pohjois-Haagassa sakot tuolla lailla. Ko. paikassa on aina ollut paljon autoja parkissa, eikä kadulla ole kieltomerkkiä. No ei ole niin, mutta pääkadulla on. Ja se riitti. Tein siis valituksen, mutta se tuli bumerangina takaisin.

Joten katso siitä sakkolapusta valitusosoite, mutta varaudu siihen, että valitus ei mene läpi. Jos lipukkeessa ei ole osoitetta, googleta kotikuntasi sivuilta, esim. stadissa on näin:

https://www.hel.fi/kaupunkiymparisto/fi/palvelut/asiointipalvelu?id=520

Ja ei, parkkipirkot eivät saa tulospalkkioita. He tekevät kyllä vain työtään ja pyrkivät estämään kaaoksen, joka syntyy, jos jokainen pysäköi minne huvittaa. Eli sinänsä ei heitä sovi mollata, mutta noin laajemmin on kaupunkisuunnittelulta ja liikennemerkkien sijoittelulta aikalainen virhe, jos kansalaiset eivät tiedä eivätkä voi helposti päätellä mistään, ONKO se pysäköinti tietyssä paikassa ok vai kiellettyä! Arvailemaan ei pitäisi ikinä joutua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi