Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivuliaat kuukautiset - uskaltaako hankkia kuparikierukkaa?

Vierailija
09.05.2019 |

Millaisia kokemuksia teillä on ollut?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sun mies ei voi käyttää kumia kuten kaikki muut normaalit miehet tekee?

Vierailija
2/15 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparia emättimeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäkin vaikuttaa, kuinka se sattuu asettumaan sisällä. Itselläni on ollut 3 kuparikierukkaa, nykyinen mukaanluettuna. Ensimmäinen aiheutti kuukautisten aikaan ikäänkuin hermokipua, joka paikallistui toiseen polveen. Vatsaan ei sattunut normaalia enempää. Toinen ja kolmas eivät ole aiheuttaneet mitään vaivoja, vuotokaan ei ole merkittävästi lisääntynyt. Orgasmin alkaminen aiheuttaa jonkinlaisen tuntemuksen tällä viimeisimmällä, mutta ei haittaavassa määrin.

Vierailija
4/15 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla kävi niin, että kupari kyllä runsastutti menkkoja, mutta kivut oli siedettävät. Nyt olen au naturel vaikkakin piuhat katkaistu, niin menkkakivut ja voimakkaampi pms on tullut kuvioihin. Vaikka eihän sen kuparin niihin pitäisi ainakaan noin vaikuttaa. Mutta nämä jutut vaan alkoi ekasta kuparittomasta kierrosta.

Vierailija
5/15 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut mulla kipuihin mitään. Eli kivut kuin ennen kierukkaa: ilman särkylääkettä sietämättömät, mutta reseptittä saatava Pronaxen vie ne käytännössä kokonaan pois joten ei haittaa. Tämä lääke myös vähentää vuotoa 20% jos pttaa maksimiannoksen parina ekana vuotopäivänä.

Vierailija
6/15 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI missään nimessä. Gynekologia on ihmiskoetta koko paska.

Vierailija
7/15 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki. Mulla oli normaalit kuukautiset, jotka kuparikierukan myötä muuttuivat kahden viikon tulvaksi, mistä seurauksena oli paha anemia. Sen lisäksi kärsin elämäni ainoat tulehdukset alapäässä.

Toki näin ei ole kaikilla, mutta kyllä nykyisin on tarjolla parempia ehkäisykeinoja.

Vierailija
8/15 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI missään nimessä. Gynekologia on ihmiskoetta koko paska.

Tästä ehkäisykeinosta olen samaa mieltä.

Vierailija
9/15 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ekat kuukaudet oli kivuliaita, vaikkei muuten aiemmin ollut menkkakipuja. Menkat myös kestää pidempään ja on aiempaa runsaammat. Alapää myös haisee tosi pahalta aika ajoin ja muutenkin erittää erilaisia nesteitä enemmän (valkovuoto).

Mutta eipä näitä hormoonittomia vaihtoehtoja hirveämmin ole..

Vierailija
10/15 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä kierukka edes liittyy kipuun?

Minulla on ollut 2 kertaa kierukka. Tulin järkiini ehkäisyvalinnassa vasta synnytyksen jälkeen: vastustin e-pilleteitä, vaadin kierukan. Mutta synnytys oli tehnyt ihmeitä... suorastaan invalidisoivat kuukautiskivut katosivat synnytyksen jälkeen tyystin. Kierukka ei sitä asiaa muuttanut missään määrin. Tohdin epäillä, että niin pieni ja ohut kapistus kuin kierukka, voisi mitään kipua aiheuttaa paksussa kohdussa. (Psykologisesta, spesifisestä yliherkkyydestä kivulle en tiedä mutta se johtuu sitten persoonallisuudesta.) Ja miksi juuri kuukautisten aikaan? Limakalvon pinta siinä vain kärsii hapenpuutteesta, ei mitään tekemistä kierukan kanssa.

Kuukautisvuodon määrää kierukka voi muistaakseni lisätä 10-20 ml, mutta se on mielestäni todella pieni (!) kompromissi monen muun ehkäisykeinon rinnalla.

Vierailija
11/15 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hankkisit kuparikierukan? Ota Mirena, pääset menkoista eroon kokonaan.

Vierailija
12/15 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ekat kuukaudet oli kivuliaita, vaikkei muuten aiemmin ollut menkkakipuja. Menkat myös kestää pidempään ja on aiempaa runsaammat. Alapää myös haisee tosi pahalta aika ajoin ja muutenkin erittää erilaisia nesteitä enemmän (valkovuoto).

Mutta eipä näitä hormoonittomia vaihtoehtoja hirveämmin ole..

Yhdet kivuliaat menkat voi olla yhteensattuma. Mitätön seikka siihen nähden, että saa vaivattoman ehkäisyn moneksi vuodeksi. Alapäävaivat johtuvat hygienia- ym. seksuaalikäyttäytymisestä, ei ehkäisystä.

Vierailija
13/15 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä hankkisit kuparikierukan? Ota Mirena, pääset menkoista eroon kokonaan.

Kuparikierukka on järkivalinta, kun ei halua tunnettuja & tuntemattomia hormonien käytön pitkäaikaisvaikutuksia kehoonsa.

Vierailija
14/15 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hormoonikierukaa☺️ auttaa kipuihin. Hormooneista ei tarvitse kieltäytyä, jos niistä on hyötyä omalle terveydelle, mutta muuten olisi syytä miettiä myös niitä hormoonittomia vaihtoehtoja.

Vierailija
15/15 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain hormoni kierukan kuukautis kipuihin ja vuotoon. Kupari kierukka vaan lisää vuotoa. Muutaman kk jälkeen vuoto loppuu että pärjää vaikka pikkuhousu suojalla. Sitä hormoni kierukka suosittelen. Vie kipujakin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi