Lue keskustelun säännöt.
Kuluttajariitalautakunta
09.05.2019 |
Osaako joku sanoa kuinka kauan asiakas voi viivytell laskun maksua. On vienyt asian jo kuluttajaneuvontaan ja nyt uhkailee kuluttajariitalautakunnalla. Onko olemassa joku aika minkä sisällä asia tulee viedä eteenpäin vai voiko asiakas jättää laskun maksamatta vain siksi että jaksaa uhkailla riitauttamisella?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Miksi asiakas ei maksa? Onko tuote tai palvelu virheellinen? Onko lasku virheellinen? Miten objektiivisesti voidaan todeta, että tuotteessa tai palvelussa on mahdollisesti ollut vikaa?
Yleensä parhaaseen lopputulokseen pääsee neuvottelemalla. Perintäkulut ovat isot ja riidanalaisten saamisten periminen ei varmaan ole aivan yksinkertaista. Kyllä asiakkaan pitäisi toimia riittävän nopeasti, ainakin maksuajan umpeutuessa. Et voi loputtomasti odottaa. Toisaalta voi maksaa ja pyytää hinnan alennusta vaikka tuon lautakunnan kautta.