Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tampere on alkanut ahdistaa

Mietin muuttoa
09.05.2019 |

Oon asunut jo useita vuosia Tampereella, mutta viime vuosina tä kaupunki on jotenkin alkanut ahdistaa.

Helsingissä kun käyn, katselen ihaillen kaikkia kivoja kahviloita ja ravintoloita viihtyisissä paikoissa, paljon kaikkea tekemistä esim. museoita, vaihtuvia taidenäyttelyitä, messutapahtumia jne.

Tampere tuntuu kuivalta käpylältä Helsinkiin verrattuna.

Ja näin sinkkuna, täältä Tampereelta on vaikea löytää seuraa.

Onko muilla samanlaisia fiiliksiä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä. Kadehdin Tampereen elävää kahvilakulttuuria - Pella's, Pyymäen Oma, Café Europa, Piilo, Pyynikin munkkikahvila... Helsingissä on vain Espresso Houseja ja Cafe Picniceja vieri vieressä.

Vierailija
22/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua rupes ahdistaan roskaisuus, ratikkatyömää, narkkarit ja juopot. Nyt oon muutaman kuukauden asunut muualla (vähän pienemmässä kaupungissa) ja ainoo mitä on ikävä, on pari mun suosikkiravintolaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkihän se on ainoa kaupunki suomessa, mutta siellä asumisessa on vain niin monta ongelmaa ettei sitä kestä: Hirveä hintataso, rumuus, liikkumisen hitaus, järjettömästi narkkareita yms roska sakkia, ei oikeaa talvea.

Rumuus riippuu kyllä ihan siitä missä päin Helsinkiä ollaan. Ja toki katsojan arkkitehtuurimieltymyksistä :) Narkkareita taitaapi olla aivan jokaisessa kolkassa Suomea, oikeastaan jopa kuvittelisin että jossain pikkukaupungissa on suhteutettuna enemmän narkkareita kun Helsingissä. "Oikean talven" tulo riippuu ihan vuodesta. Välillä on vähälumisia loskatalvia, välillä niitä ihan "kunnon" korkeakinoksisia, pakkastäyteisiä pitkiä talvia, niinkuin esimerkiksi viime talvi. 

Mutta jokainen tavallaan, toiset tykkäävät ja toiset eivät. Minä asun Koillis-Helsingissä pientalo- ja pienkerrostaloalueella ja käyn Vantaalla lentokentällä töissä. Mitään en ympäristössäni muuttaisi. Keskustassa käyn harvoin, mutta pidän siitä että pääsee nopeasti ihan kunnon kaupunkiympäristöön. Ja että täältä löytyy ihan kaikki, ja myös muuallepäin maailmaa ja Suomea pääsee vaivattomasti. Täältä löytyy paljon erilaisia ympäristöjä ja mahdollisuuksia erilaiseen elämään, tervetuloa vain Ap jos tänne aiot muuttaa!

Vierailija
24/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella on naiselle varmasti paljon paremmat pariutumismahdollisuudet kuin Helsingissä, jossa ainakin nuorten naisten yliedustus on huomattavan korkea. Jos pelkkää seksiä haluat, niin sitä on varmasti monipuolisemmin tarjolla Helsingissä.

Vierailija
25/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin miinukset

- kaikki on ajallisesti kaukana, koska liikkuminen on hidasta

- ruuhkat, väenpaljous

- moni asia (mm. palvelut) ovat kalliimpia kuin muualla

- ihmiset ovat varautuneempia, sanoisinpa että jopa vähän peloissaan

- ihmiset vetävät roolia ja pitävät ns. kulisseja

- mykkäkoulu julkisissa välineissä yms. tyhmät kirjoittamattomat säännöt

- mitä lähempi naapuri, sitä huonommin tutustut

- rahaa menee enemmän esim. kahvitteluun, koska ihmiset eivät pyydä kylään vaan haluavat tavata "puolueettomalla" alueella

- rikollisuus pelottaa minuakin ja rajoittaa vapauttani ilta- ja yöaikaan

- kerjäläiset ja "kadunmiehet"

- kusenhaju ja tahmeat kadut kesäaamuisin

- luonto on kaukana (pienet puistot ja kulunut keskuspuisto ei riitä minulle)

- tasainen lättymaasto ei miellytä silmiäni

- talvet ovat märkiä ja lauhoja, mutta kostea merituuli käy luihin ja ytimiin (muutama kymmenen km pohjoiseen on ihan eri hieno talvi)

- kevät ja alkukesä on viileää

- meri on kuin likaviemäri

Vierailija
26/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopaikkakuntalaisena sanon että Tampereen keskusta on aivan paska. Se on kamalan ruma, ahdas ja kämänen. Nyt ratikkatyömaa on tehnyt siitä vielä kamalamman.

Helsinki on ihan jees. Ei sekään kamalan iso ole, mutta se on ainoa suomalainen kaupunki jolla on keskusta.

M40 JKL

Vierailija
27/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin Keravalla ja kävin töissä Helsingissä.

Ei enää takaisin Etelä-Suomeen.

Tampere niin paljon ihanampi paikka.

Löysin miehen täältä ja 25 vuotta oltu yhdessä.

Sen tosin sanon että Helsingissä helpompi tutustua ihmisiin kun täällä tai ainakin silloin oli kun itse olin nuori.

Tosin itselleni merkitsee luonto ja järvet ja sitä täältä löytyy.

Taitaa nykyään olla vaikea löytää kumppania kun moni kaunis ihminen on sinkku.

Taidenäyttelyssä olin juuri ja hieno olikin.

Vierailija
28/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen tosin sanon että Helsingissä helpompi tutustua ihmisiin kun täällä tai ainakin silloin oli kun itse olin nuori.

Totta kai nuorena tustustuu ihmisiin helpommin missä vain. Vakiintuneet ikäihmiset eivät jaksa olla sosiaalisia, kun on jo ne tietyt tutut ja työelämä syö sosiaalista jaksamista suuren osan. 

Vierailija
29/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on mennyt ratikan takia ihan pilalle. Idästä kun on menossa vaikka city-sokokseen, on nykyään kierrettävä ratinan kautta ja siinä linja-autoaseman jälkeen on vain yksi! kaista. Levenee taas, kun pääsee sillalle asti.

Eli eipä enää huvita mennä omalla autolla kaupungille.

Eikä huvita mennä sillä ratikallakaan. Matka-aika pitenee huomattavasti. Ensin bussilla ratikkapysäkille ja siitä sitten ratikalla kaupungille.

Keskusta ei enää ole olohuoneeni. Pakko kuitenkin käydä vielä siellä, kun on hyvä hammaslääkäri keskustassa ja eräs erikoiskauppa. Mutta lähes kaiken ostan nykyään muualta.

Vierailija
30/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella on naiselle varmasti paljon paremmat pariutumismahdollisuudet kuin Helsingissä, jossa ainakin nuorten naisten yliedustus on huomattavan korkea. Jos pelkkää seksiä haluat, niin sitä on varmasti monipuolisemmin tarjolla Helsingissä.

Jep, Tampere on miästen kaupunki, siksi tuosta autoilun vaikeudestakin jaksetaan aina ulista. Saako Helsingin keskustassa auton aina parkkiin kaupan eteen kun menette asioille?

Ihan tilastojenkin perusteella Tampereella on pulaa päälle 25 v naisista koska ne muuttavat työn perässä pk-seudulle.

Vierailija
31/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkopaikkakuntalaisena sanon että Tampereen keskusta on aivan paska. Se on kamalan ruma, ahdas ja kämänen. Nyt ratikkatyömaa on tehnyt siitä vielä kamalamman.

Helsinki on ihan jees. Ei sekään kamalan iso ole, mutta se on ainoa suomalainen kaupunki jolla on keskusta.

M40 JKL

Tampereen elävä kaupunkikulttuuri on siirtynyt radan itäpuolelle, Tammelaan, Sorsapuistoon ja Telakan kulmille. Telakan Soul Nightit on aivan parhaita! Aamuruskoon voi sitten seuraavana aamuna horjua aamupalalle. Sen jälkeen Kauppiin, Nässyn rantaan johonkin suojaiseen sopukkaan viettämään aikaa kaverin tai kumppanin kanssa. Aaltojen loisketta ja ihanaa rauhaa.

Tamperetta parempaa ei ole!

Vierailija
32/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai nuorena tustustuu ihmisiin helpommin missä vain. Vakiintuneet ikäihmiset eivät jaksa olla sosiaalisia, kun on jo ne tietyt tutut ja työelämä syö sosiaalista jaksamista suuren osan. 

Tarkoitan sitä että nuorena biletin sekä Helsingissä että Tampereella. Asuin silti jo Tampereella mutta vanhemmat Keravalla.

Minusta Helsingissä miehiin oli helpompi tutustua.