Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asioissa olette onnistuneet vähentämään menojanne niin, ettei elintasonne huonontunut?

Vierailija
09.05.2019 |

Eli en hae tässä keskustelussa sen tyylisiä vastauksia, että lopetin tarpeellisten lääkkeiden oston tai näen nälkää. Vaan millä keinoin menonne ovat tippuneet ilman elämän ankeutumista?

Minä voin aloittaa!

- Bussin vaihtaminen polkupyörään

Ennen maksoin julkisilla liikkumisesta 40 €/kk, eli melkein 500 € vuodessa. Pyörällä pääsen ilmaiseksi, ja kuntoni on kasvanut kohisten. Lisääntynyt liikunta on myös parantanut virkeyttä ja laihtumistakin on tapahtunut parin kilon verran (on siis ollut vähän ylimääräistä, joten laihtuminen minun kohdallani oli myönteistä).

- Aikakauslehden tilaamisen lopetus ja siirtyminen kirjaston lukusaliin

Olen tilannut pitkään aina yhtä aikakauslehteä kerrallaan. Pidän lehtien lukemisesta, mutta yhtä enempään ei ole budjetti antanut myöden. Muutettuani isompaan kaupunkiin yllätyin, kuinka laaja lehtilukusali kirjastossa on! Nykyään voin siis ilmaiseksi lukea vaikka kymmentä kiinnostavaa lehteä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun vain jaksan kokata itselleni töihin eväät sen sijaan, että kävisin hakemassa kaupasta valmisruokaa tai läheisessä nepalilaisessa syömässä, saan 1) paremmanmakuista ruokaa 2) halvempaan hintaan.

Vierailija
2/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettisopimuksen lopettaminen. Ei mitään järkeä maksaa erillistä nettiä, kun kaikkien puhelinliittymiin kuuluu rajaton netti. Puhelimesta on helppo jakaa netti myös tietokoneelle. Joihinkin päivityksiin yms. tarvii wifiä, joka löytyy niin työpaikalta, kirjastosta kuin lasten kouluiltakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempaan kämppään muuttaminen ja halvempaan nettiliittymään vaihtaminen.

Vierailija
4/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinjuonnin lopettaminen. Olo on parempi ja kukkaro kiittää

Vierailija
5/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käydä nykyään kavereiden kanssa baarissa, vaan vietetään iltaa jonkun kotona. Baari-illan juomiin saattoi mennä helposti 100 €/kerta, nyt pärjää parilla kympillä. Iän myötä baarit alkoi vaan ärsyttämään... Ei pysty kunnolla keskustelemaan, kun musat on niin kovalla. Baariin saa jonottaa, tiskille saa jonottaa, vessaan saa jonottaa... Ollaan kaikki myös varattuja, joten ei tarvitse mennä baariin miestenkään takia. Ollaan kaikki tyytyväisempiä näin :)

Vierailija
6/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sähköhöyrystimen ja lopetin tupakanpolton. Lopetin asenteelliseksi muuttuneen Hesarin tilaamisen. 

Vierailija
7/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin hyväntekeväisyyteen lahjoittamisen ja aikakauslehden tilaamisen. Mietin lisää säästökohteita, koska vasemmistohallitus korottaa hyvätuloisten veroja varmasti. Siinä mielessä hyvä ketju!

Vierailija
8/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta muuta kuin ruokaa ja kosmetiikkatuotteita. Olemme lopettaneet aikakaulehtien tilaamisen. Leikkaamme lasten ja miehen hiukset itse. Syön työpaikalla usein eväitä.

Vierailija
9/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa kerran viikossa, jolloin ostan viikon ruuat ja pesuaineet ym. Välttelen kauppoja, kauppakeskuksia ja nettikauppoja. Vaikka postiin tulisi hyvä tarjous, jolla voin säästää tai saada kivan kylkiäisen, vältän ostamasta. Koska aina kun menen johonkin, on riskinä ostaa jotain ja yleensä se on aina jotain tarpeetonta.

Luovuin sisustamisesta. Koko ajan ei tarvitse hankkia sesonkivärisiä tyynyjä.

Vierailija
10/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetettiin puolison kanssa se harrastus, että lauantaisin käydään ostoskeskuksessa maleksimassa ja tietysti myös syömässä ja ostamassa aina jotakin pientä, joista kuitenkin pitkässä juoksussa kertyy iso summa. Nykyään käydään pitkillä lenkeillä luonnossa, kiipeilykeskuksessa tai vaikka museossa. Kahviloissakin käydään usein, mutta halvemmaksi niin itselle kuin ympäristöllekin tulee se, että ostan erikoiskahvin ja kakkupalan pienyrittäjän kahvilasta kuin ihan vaan ostamisen ilosta paketin uusia pikkuhousuja ja mekon H&M:ltä. 

Vierailija
11/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa vakuutuslaskut, kuukausikortit ym mahdollisimman suurissa erissä jos sillä säästää rahaa. Esim. Föli-bussikortti 1 kk 49 eur mutta 3 kk 130 eur.

Vierailija
12/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo yli kolme vuotta 5:2 dueetillä. Iso säästö ja mahtava olo!

Vierailija
13/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä pitää sisällään?

Vierailija
14/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalehden tilauksen lopettamisella.

Kännykkäliittymän kilpailutus.

Vierailija
15/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konditoriakakkujen sijaan ostan esim. Äitienpäiväkakut pakasteesta. Maistuu minulle ja maksaa 5€ vrt. 30€.

Vierailija
16/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköyhtiötä vaihtamalla

Vierailija
17/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä pitää sisällään?

5:2 dieetissä syödään vain viitenä päivänä viikossa. En syö maansntsisin enkä torstaisin. Muina päivinä normaalisti.

Vierailija
18/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ketjussa aikaisemminkin todettiin: en mene kauppakeskukseen, tavarataloon, en edes kirpputorille, ettei tule houkutusta ostaa jotain. En halua enää yhtään "turhaa" esinettä tähän talouteen. Verkkokaupoista kyllä lankean tilaamaan vaatteita, mutta pyörittelen usein pakettia muutaman päivän kotona ja palautan koko setin. Älytöntä, tiijän.

Eväät useammin lounaaksi. Omassa termosmukissa kahvia, joka on vielä parempaakin kuin pahvimukista vedetty juhlamoka. Kahvilassa ehdotan pullan/leivoksen puolittamista, jos on seuralainen.

Olen siirtynyt halpakosmetiikkaan lähes täysin.

Vierailija
19/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin meikkaamisen. En ole ikinä siitä pitänyt, mutta olen sen kokenut ”pakolliseksi”, koska olen nainen. Iän myötä on itsetunto vahvistunut sen verta, ettei tuollaiset ”pakot” enää vaikuta. Meikkeihin menee yllättävän paljon rahaa... ainakin silloin, jos ei käytä kaikista halvinta markettikosmetiikkaa.

Vierailija
20/23 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla koskaan haaskattu mihinkään "turhaan" rahaa, mistä voi nipistää. Esim. täällä mainitut aikakausilehdet, konditoriakakut tai baarireissut! Lapset ovat aina kulkeneet hm n (ale)vaatteissa.

Asioita mihin taas laitetaan rahaa kun kaikessa muussa säästetään: yksityinen terveydenhuolto (jotain pieniä kosmeettisia juttuja korjailtu) ja matkakohteiden tason pitää olla korkea. Näissä ei pahemmin katsota hintaa, on ihan ok maksaa 1000e muutaman yön reissusta perheen kanssa. Tai yksin.

Oikeastaan mihinkään ei turhaan laiteta ikinä rahaa. Julkisiakin vältän viimeiseen asti ja kuljen pyörällä. Auto löytyy, mutta siitä emme mukavuussyistä luovu. Käytämme sitä matkailuun + kahta lasta on mukavampi, nopeampi ja helpompi kuskata autolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi