Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OPISKELU EI KANNATA!

Itsetuhoinen
09.05.2019 |

Olen opiskelija ja olen pulassa. Tämä oli kaikkien aikojen huonoin diili, että alan opiskelemaan. Mulla meni paremmin, kun tein määräaikaisia pätkätöitä......Tai no paremmin ja paremmin, mutta ei kuitenkaan näin huonosti kuin nyt.

Tilanne on meinaan se, että en tiedä miten selviän kesän yli. Opintoni jäävät kesälomalle ja jatkuvat elokuussa. Minulla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen, koska olen kirjoilla oppilaitoksessa, minulla ei myöskään ole oikeutta opintotukeen eikä lisälainaan, koska en opiskele kesällä, en ole saanut töitä. Olen hakemuksia tehnyt ja joko niihin ei olla vastattu tai sitten on tullut vastaukseksi eioota. Perustoimeentulo hakemuksen tein hetki sitten verkossa, joten saa nähdä kuinka käy. Jos se hylätään ja en saa töitä mitä minä teen? Vedän itseni narun jatkeeksi? Itken öisin miettien tilannettani ja univelkani alkaa olemaan sitä luokkaa, että tarvitsen ammattiapua. Unettomuuteni on kestänyt liian kauan.

Sen vinkin annan sinulle, että älä ala opiskelemaan, jos et sitten satu olemaan rikas. Opiskelu ei tässä maassa kannata. Mitä minulle jää käteen? Pala paperia, joka ei takaa minulle automaattisesti pysyvää työtä ja iso opintolainavelka. Paska diili sanon minä. Mihin ihmeeseen ryhdyin. Mulla ei ole rahallista tukiverkostoa ympärilläni eikä säästöjä, olen 22-vuotias pätkätyötä tehnyt.

Mitä ihmettä minä teen?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvinvointi valtio" JA PASKANMARJAT sanon minä! Aloituksesi loistava esimerkki tästä.

Vierailija
2/42 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota, että miksei ole oikeutta kesäksi työttömyysetuuteen, jos et kerta opiskelekkaan silloin? Ketä sen on keksinyt? Mitä hittoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset