Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisin onnistua tässä jutussa

Vierailija
09.05.2019 |

Eli siis olen päättänyt aloittaa elämäntaparemontin. En siis mitään varsinaista laihdutusta vaan siis alkaisin syömään terveellisemmin ja liikkumaan enemmän. Liikun kyllä muutenkin aika reippaasti normistikin kun en omista autoa tai ajokorttia. Mutta muut perusjutut on vähän rempallaan. Eli harrastetaan miehen kanssa usein että joko syödään mäkkärissä/hesessä tai tilataan ruokaa muuten vaan kotiin. No sitten tämä toinen mies raahaa karkkii ja limsaa joka kerta kaupasta mukaansa. Kolmas ongelma on oma alkoholinkäyttö jota tässä olen alkanut lopettelemaan. Isompia ongelmia alkanut tulemaan sen seurauksena. Mutta kuitenkin ongelmani on se, etten saa tarpeeksi tukea mieheltäni. Olen yrittänyt kertoa kuinka haluaisin aloittaa tämmöisen mutta välillä alkaa ärsyttää kun mies ei kuuntele ihan sama kun juttelisin seinälle. Ja mies puhelimelleen. Höpisee vaan" joojoo joojoo" sitten kun kysyt jotain niin vastaa "lopeta se alkoholinkäyttö" tai sitten kysyn mitä sanoin äsken niin vastaa siihen ihan puuta heinää. Tulee sellanen järjetön kinkku ja tekee mieli heittää sen puhelin seinään! Että voisitko kenties kuunnella, koska tämä saattaisi sinuakin koskea.. Jos tässä mitenkää onnistuisin, niin miehen pitäisi ehkä välillä katsoa lasta ja ehkä pienesti auttaa kotitöissä. Että voisin käydä joskus lenkeillä onnistuakseni tässä. Teen ite yleensä kaikki kotihommat ja ruuat.. Mies käy kaupassa ja kattoo välillä lasta ku teen kotijuttuja.. Mutta niin jos minä teen ihan kaikki eikä mies auta niin tuskinpa tulen tässä mitenkää onnistumaan 😔 Eli ongelmani on se että miten saisin tämän kaiken onnistumaan ilman että lannistun jonkun järjettömään paskaan kommenttiin "älä laihduta" ," älä aloita" , "sun pitää olla äiti, ei sulla voi olla omaa aikaa" "oot surkea" "lopeta alkoholinkäyttö" "käy siellä täällä tuolla nyt on kaikki hyvin" tuloksena se että turhaudun ihmisiin ja pam! Retkahdan! Mutta jos saisin enemmän kannustusta ehkä tämä voisi toimia ja alkoholinkäyttö loppuisi tavallaan väkisin?
Kun alkaisin liikkumaan ja syömään terveellisemmin. Voimaan paremmin kun saisin itselleni enemmän aikaa eikä tarttis olla kotiorja 24/7..

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä tosi paljon Sulle, kyllä sä onnistut kun jaksat uskoa itseesi!

Kiitti :) mut miten ihmeessä saan palat kasattua sillai yhteen että ei tule ongelmia kotitöiden, lapsen hoitamisen ja ruuanlaiton kanssa ja vielä niin ettei puske stressi ja kiukku päälle? Sillai sulavasti yhteen. Et kaikki hoituu ja pystyn tähän.

emmä rakas tiedä sitä.. sun pitää kyllä hoitaa se jotenkin kuntoon ja haet nyt tukea jostain fiksummasta paikasta kuten vaikka hmm.. ihan menet juttelemaan tuen tarpeesta johonkin fiksuun paikkaan. kotihoidon tuke tai jotain?

Vierailija
22/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuinka paljon sä sit juot?

Mikä on painoindeksisi?

Kuulostat vähän neuroottiselta.

No jos mä juon niin en osaa sillai ottaa kun muut. Tyyliin en osaa porukassa pysyä ja lähen seikkailee kaikkialle.. En osaa lopettaa juomista jos humala tuntuu liikaa.. Eli en pysty ottamaan edes kahta. Pari kertaa kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli kirjoitti:

Kuullostaa siltä, että miehesi on kuunnellut vuodesta toiseen tästä projektistasi valittamistasi, ja lähietäisyydeltä todennut sen johtuvan sinun alkoholinkäytöstä.

Niin mäkin sen näkisin että alkoholinkäyttö jos runsasta, usein pahempi ongelma kun herkkujen syönti.

Vierailija
24/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon oppinut, että ikinä ei kannata väitellä miesten kanssa asioista kuten paino tai laihdutus. Siinä vaan vit tuun tuu kaikki osapuolet. Parempi olla hiljaa ja tehdä kuten haluaa, ilman että tekee numeroa siitä tai hakee tukea.

Teet terveelliset ruuat kuten haluat. Jos mies haluaa pitsaa, niin ei sun tarvitse sitä syödä. Pidät itsekurin ja annat miehen mättää herkkuja ja lihoa, älä ala marmattamaan.

Kun mies on kotona, niin toteat vaan että saa tunnin hoitaa lasta kun käyt lenkillä. Tai ehkä keksit jonkun liikuntamuodon jossa lapsi voi olla mukana? Ei ole todellakaan liikaa havaittu, että muutaman kerran viikkoon pääset yksin kuntoilemaan. Jos olet itseesi tyytymätön ja huonokuntoinen, niin ethän sä jaksa huolehtia perheestäkään.

Miksi se haukkuu sua surkeaksi?

Vierailija
25/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon oppinut, että ikinä ei kannata väitellä miesten kanssa asioista kuten paino tai laihdutus. Siinä vaan vit tuun tuu kaikki osapuolet. Parempi olla hiljaa ja tehdä kuten haluaa, ilman että tekee numeroa siitä tai hakee tukea.

Teet terveelliset ruuat kuten haluat. Jos mies haluaa pitsaa, niin ei sun tarvitse sitä syödä. Pidät itsekurin ja annat miehen mättää herkkuja ja lihoa, älä ala marmattamaan.

Kun mies on kotona, niin toteat vaan että saa tunnin hoitaa lasta kun käyt lenkillä. Tai ehkä keksit jonkun liikuntamuodon jossa lapsi voi olla mukana? Ei ole todellakaan liikaa havaittu, että muutaman kerran viikkoon pääset yksin kuntoilemaan. Jos olet itseesi tyytymätön ja huonokuntoinen, niin ethän sä jaksa huolehtia perheestäkään.

Miksi se haukkuu sua surkeaksi?

Ok. Ei mun mies mua surkeaksi hauku vaan siis jotkut läheiset ihmiset.

Vierailija
26/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä taas toistuu sama kuvio, kun nainen laihduttaa, pitäisi heti olla kaikki terapiat ja suku ja koko suomi mukana,koska muut sen tekee, ei nainen itse.

Vierailija
27/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä taas toistuu sama kuvio, kun nainen laihduttaa, pitäisi heti olla kaikki terapiat ja suku ja koko suomi mukana,koska muut sen tekee, ei nainen itse.

Minä taas väsyny kaikenmaailman turhiin terapioihin. Niitä aivan liikaa.

Vierailija
28/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ap kun mä saan vapaan lasten hoidosta niin mä meen ulos syömään kunnon pihvin. Suosittelen sullekin. Se nelikymppinen.

No onneks olkoon. Kaikki ei viihdy läskeinä. Jotkut tykkää elää terveellisesti ja pitää itsensä kunnossa, että jaksaa ja voi paremmin. Jos ihminen voi fyysisesti hyvin niin se tekee sitä myös henkisesti, jolloin on esim parempi puoliso, äiti, työntekijä jne. Ulkonäkö on sivuseikka.

Kuulostaa aika surulliselta tuokin elämä, että kieli pitkällä odotetaan ainoaa vapaa-hetkeä silloin tällöin, että pääsee syömään.

Vierailija
29/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen mies ja kinkku. :D Sori, ohis.

Missä siellä muka kinkku lukee? :0 :D

"Tulee sellanen järjetön kinkku ja tekee mieli heittää sen puhelin seinään!"

Anteeksi edelleen, ohis. Yliväsyneenä nauroin tätä pitkään. :D

Vierailija
30/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko vaihtoon

Vierailija
31/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vinkumasta siltä mieheltä empatiaa ja myötätuntoa laihdutukseen. Ei se pysty siihen, jos ei koe että ongelmaa on. Se myös haluaa pitää sut tuommoisella ja tekee tahallaan kiusaa, ettei itse tarvitsisi tehdä mitään.

Ole rauhallinen ja pitkäjänteinen, tee itse safkasi ja kun mies kantaa herkkuja kotiin niin toteat vaan ettei just nyt tee mieli, syököön mies. Älä kysele vaan mene lenkille. Perjantai-iltaisin ja lauantai-aamuisin lähde salille ja lenkille, älä juomaan.

Parin kuukauden kuluttua alkaa ukon hymy hyytymään, kun huomaa että olitkin tosissasi nyt ja timmiydyt silmissä ja mies senkun lihoo.

Vierailija
32/32 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen mies ja kinkku. :D Sori, ohis.

Missä siellä muka kinkku lukee? :0 :D

"Tulee sellanen järjetön kinkku ja tekee mieli heittää sen puhelin seinään!"

Anteeksi edelleen, ohis. Yliväsyneenä nauroin tätä pitkään. :D

Ei hemmetti siinä piti lukea kiukku eikä kinkku :D juu ei mitään :D