Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras rautavalmiste

Vierailija
08.05.2019 |

Ferritiini 22 ja tajusin että raudanpuuteoireita on ollut jo pitkään mm. hiustenlähtöä, palelua, väsymystä, huimausta, pääkipua, muistihäiriöitä ja levottomat jalat. Arvo mitattiin sen jälkeen kun jo olin syönyt obsidania 3 kk. Millä rautavalmisteella saan arvot nyt tehokkaasti nousuun mm. ennen kuin olen täysin kalju?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudanveri,sitä myydään pakastettuna,parempaa ei ole vaikka miten alapeukutatte ja muuta väitätte.

Vierailija
22/39 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkos rouhe tai jauhe.

Lisäilen ruokiini, leivän päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kokemukset suomalaisesta vVitabalansin extra vahva rauta 100mg, siinä on C-vitamiiniä jotta imeytyy paremmin, kertovat pillerin sulaavan hitaasti 6 tunnissa, joten pitäisi imeytyä paremmin.

Hinta alle 10€/100 kpl, esim.prisma

Itsellä lähti arvot hyvin nousuun

Vierailija
24/39 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät kokemukset suomalaisesta vVitabalansin extra vahva rauta 100mg, siinä on C-vitamiiniä jotta imeytyy paremmin, kertovat pillerin sulaavan hitaasti 6 tunnissa, joten pitäisi imeytyä paremmin.

Hinta alle 10€/100 kpl, esim.prisma

Itsellä lähti arvot hyvin nousuun

Kiitos. Käyn tänään kattoo.

Naudanveri on, muttei sitä joka päivä pysty natustamaan. Äiti teki mulle lettuja läjän ja toi pienissä pusseissa pakkaseen.

Mulla on päivittäisessä ruokavaliossa pinaatti/nokkonen/rucola, punajuuri, parsakaali. Lihaa olen vähentänyt paljon ja nyt pitää miettii uusiksi.

Tänään syödään hyvin. Sisukkapihvit valkosipulivoilla, uunipunajuuri, pinaatti-rucola salaatti (+saksanpähkinää joku hedelmä)

Vierailija
25/39 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokkos rouhe tai jauhe.

Lisäilen ruokiini, leivän päälle.

Hahhahaa

Vierailija
26/39 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rössypottua kerran viikossa nii ei vaivaa anemiat

Vierailija
27/39 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi läheiselleni että nestemäinen valmiste on paras ja kirjoitti reseptin sille rautavalmisteelle joku käreuterblusaft. Sillä lähti nousuun.

Vierailija
28/39 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sideral. 

Vierailija
29/39 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naudanveri,sitä myydään pakastettuna,parempaa ei ole vaikka miten alapeukutatte ja muuta väitätte.

Siinä rauta on luonnollisimmillaan hemirautana ja imeytyy sen takia kaikista tehokkaimmin mutta ongelma tuossa on miten maha kestää.

Vierailija
30/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SALUS FLORADIX KRÄUTERBLUT-SAFT rautavalmiste auttoi minulla nopeasti. Sitä löytyy myös apteekista.

Mulle tulee tästä vesiripuli parin tunnin päästä ottamisesta.

Vierailija
32/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida ensin ne kuukautiset pois. Ihan rahanhukkaa syödä rautaa, kun menetät ne kaikki sitten vuotojen aikana.

Vierailija
33/39 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee pitkän kokemuksen jälkeen kantapään kautta opittuna ohjeet:

Nestemäinen ei pelkästään riitä. Voi käyttää lisänä.

Mikään muu kuin obsidan ei ole nostanut ferritiiniä

On otettava riittävästi, pitkään ja huolehdittava ettei muut syömiset estä imeytymists. Vaikka yöllä c-vitamiinin kanssa 3 - 4 kpl

Menkat hoidettava ensin ettei kaada vettä kaivoon.

Muutkin vitamiinitasot vaikuttaa. Jos on matala d- tai b- vitamiinitaso, ei imeydy rautakaan.

Vierailija
34/39 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/39 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä löytynyt valmistetta josta ei tulisi ummetusta.

Vierailija
36/39 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kommentoisin että ruokavalio sekä magnesiumin puutoksessa sekä raudanpuutoksessa on kaikista tehokkain tapa saada arvot nousemaan. Tämä vitamiini lisä on ns lisä apu jos arvot ei oo kohillaan. Silloin sitä ei tarvi ottaa liikaa. Kaikkien keho reagoi vähän eri tyylillä, joten kannattaa kokeilla eri valmisteita ja lukea aiheesta. 

On ollut magnesiumin puutos pitkään ja luultavasti raudan myös ja magnesiumlisiä oon kokeillut vaikka sun mitä, aijon jatkaa mutta enemmän keskityn syömispuoleen. Keliakia on haastava kun ärsyyntyy helposti jopa jauhe magnesiumista suolisto 

Vierailija
37/39 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudan imeytymisen heikkous on ongelma.

Raudan imeytymistä heikentävien aineiden ja rautatablettien nauttimisen välillä on pidettävä kahden tunnin väli. Raudan imeytymistä estää:

kalsium (maitotuotteet, pähkinät, kasvijuomat joissa lisättyä kalsiumia), polyfenolit (kahvi, tee, kaakao), fytaatit (täysjyvävilja, palkokasvit, pähkinät).

C-vitamiini tehostaa raudan imeytymistä, joten sitä kannattaa nauttia samaan aikaan raudan kanssa.

Vierailija
38/39 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä on ollut ferritiini?

Olen muutamien kuukausien aikana saanut nostettua ferritiiniä 7->14 ja lääkärin mielestä vaiva on nyt hoidettu. 

Vierailija
39/39 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykistökranaatin kuori, rautaa rajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi