Det är härligt att SFP är igen i regeringen.
Vi skäms för att inte ha varit med i tidigare koalition. Landet behöver våra värdena och konstruktiv dialog.
Brita, 47, Esbo/Espoo
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inte än kära Ap. om Rinne misslyckas, så är det Halla-aho som får
börja att förhandla med de partier hän vill.Det vet vi ju alla, att han är den tomma tunnoren som bullrar mest.
Och inget mer. Aldrig i livet skall han bli PM.
Säg aldrig aldrig.
Jag lika det är mycket bra at we finskorna språk svenskorna i skole. Det är åckso det importante språk i skandinaviska samman arbetet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jag tillhör inte i nån elit. Jag är från Lappland. Min far var en murata och mamma hemmafru. En stor familj med 10 barn.
Då fanns ingen grundskola, Vi alla niin i läroverket och lähde osa svenska. Unter sommarna jobbade jag I Sverige,
På så sätt lähde jag svenska. Och jag har många finlandssvenska vänner.Nej, du har inte lärt dig svenska.
Släng dig i väggen. Nr 18 kan visst svenska, troligen mycket bättre än va du kan finska.
Jättekiva jag säger. Nu ska vi har ny torg tänne Eiraan.
Solveig från Eira
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inte än kära Ap. om Rinne misslyckas, så är det Halla-aho som får
börja att förhandla med de partier hän vill.Det vet vi ju alla, att han är den tomma tunnoren som bullrar mest.
= den tomma tunnan som skramlar mest (tomma tunnor skramlar mest)
Varför envisas du med att skriva på svenska när du inte kan göra det korrekt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jag tillhör inte i nån elit. Jag är från Lappland. Min far var en murata och mamma hemmafru. En stor familj med 10 barn.
Då fanns ingen grundskola, Vi alla niin i läroverket och lähde osa svenska. Unter sommarna jobbade jag I Sverige,
På så sätt lähde jag svenska. Och jag har många finlandssvenska vänner.Nej, du har inte lärt dig svenska.
Släng dig i väggen. Nr 18 kan visst svenska, troligen mycket bättre än va du kan finska.
Päivän vitsi! Kerrotko lisää hauskoja vitsejä?
Puhuttiin että pienellä puolueella ei saa olla vaa'ankieliasemaa mutta käytännössähän tuossa hallituksessa sellainen on kaikilla muilla paitsi rkp:llä eli rkp:n lisääminen hallitukseen ei tuota mitään lisäarvoa kenellekään koska se ei estä muiden vaa'ankieliasemaa.
Joten, paljonko rinteelle ja demareille maksettiin siitä että rkp piti ottaa turhana puolueena hallitukseen jossa sillä ei ole mitään virkaa?
Voisiko joku verotarkastusyksikkö tehdä täydelliset verotarkastukset jokaiselle asiaan liittyvälle taholle ja säätiölle seuraten siirtyneitä rahasummia ja sitten julkistaa siirtyneet rahavarat? Ihan vaan yleisestä mielenkiinnosta jotta nähdään miten maailman korruptoimattomimmassa maassa järkkäillään käytännössä asioita ja ehkä selviää sekin miksi rkp on ollut viimeisestä 50 vuodesta 46 hallituksessa.
Nej, du har inte lärt dig svenska.