Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Det är härligt att SFP är igen i regeringen.

Vierailija
08.05.2019 |

Vi skäms för att inte ha varit med i tidigare koalition. Landet behöver våra värdena och konstruktiv dialog.

Brita, 47, Esbo/Espoo

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Och hurdan ”konstruktiv” dialog menar du att de kan medföra? Är SFP inte med bara för att få behålla journ i Vasa sjukhus? Alla andra principer kastar de så fort från fönstret så bara svenska språkets ställning garanteras i minsta av saker 🤦🏼‍♀️

Vierailija
2/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoppas att de asylsökandes mänskliga rättigheter nu återinförs så som SFP har lovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoppas att de asylsökandes mänskliga rättigheter nu återinförs så som SFP har lovat.

Vi får hoppas på det. Vad jag har förstått så har Henriksson poängterat att en SFP-regering inte prutar på de mänskliga rättigheterna utan de är en viktigare fråga för partiet än t.o.m. Vasajouren.

Vierailija
4/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inte än kära Ap. om Rinne misslyckas, så är det Halla-aho som får

börja att förhandla med de partier hän vill.

Vierailija
5/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tack Kaffebulla!

Vierailija
6/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Är Brita överviktig?

Vierailija
7/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi får hoppas på det. Vad jag har förstått så har Henriksson poängterat att en SFP-regering inte prutar på de mänskliga rättigheterna utan de är en viktigare fråga för partiet än t.o.m. Vasajouren.

Finns det några konkreta förslag på hur detta ska genomföras? Ska humanitära visum börja utfärdas i ambassader eller vad är tanken?

Vierailija
8/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titta där kommer en hund.

Vierailija
9/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heil Freudentahl!

Vierailija
10/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö vauvapalstalla oikeasti noin monta ihmistä jotka osaavat ruotsia vai keskusteliko se ainoa yksikseen?

Vierailija
11/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inte än kära Ap. om Rinne misslyckas, så är det Halla-aho som får

börja att förhandla med de partier hän vill.

Det vet vi ju alla, att han är den tomma tunnoren som bullrar mest.

Och inget mer. Aldrig i livet skall han bli PM.

Vierailija
12/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luffe, kom hit!

Vierailija
13/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö vauvapalstalla oikeasti noin monta ihmistä jotka osaavat ruotsia vai keskusteliko se ainoa yksikseen?

Om man inte kan svenska i detta land, har man inte varit nio år i grundskolan, eller är man idiot.

Vierailija
14/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag tenkär att de är mycket bra kiva juttu de....och heissan ni alli hupa..."alli hupa"..alli hupa 😂

Vierailija
15/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Om man inte kan svenska i detta land, har man inte varit nio år i grundskolan, eller är man idiot.

Hur är det med dina finska? Och svenskan blev obligatorisk i skola först i 1970- talet. SFP krävde det. Tråkig språk och vi behöver det inte längre med svenskarna. Alla kan engelska. Men eliten är eliten...

Vierailija
16/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag tillhör inte i nån elit. Jag är från Lappland. Min far var en murata och mamma hemmafru. En stor familj med 10 barn.

Då fanns ingen grundskola, Vi alla niin i läroverket och lähde osa svenska. Unter sommarna jobbade jag I Sverige,

På så sätt lähde jag svenska. Och jag har många finlandssvenska vänner.

Vierailija
17/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen tasavallan kansalaisoikeudet eivät ole mikään ihmisoikeus, jota jaeltaisiin kerjureille ja pummeille kuni karkkia penkkaripäivänä. Pappa ska icke betala för det und damit basta und punkt.

Vierailija
18/30 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luffe, kom hit!

Ack, Tallkulla du sköna!

Vierailija
19/30 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Så typiskt att sannfinländarna med sina främlingsfientliga våldsfantasier försöker ta över varenda tråd där diskussionen berör ett eller flera av av deras favorithatobjekt (så som invandrare och finlandssvenskar). :-(

Vierailija
20/30 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Landet behöver våra värdena och konstruktiv dialog

Du måste lära dig svenska. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi