Kokeilen ensikertaa 400 euron ruokakauppabudjettia
Tämä 400e sisältäisi tässä kuussa siis ruuat, pesuaineet ja muut tällaiset hygieniajutut (mitään ei kyllä tarvitse tässä kuussa ostaa), wc- ja talouspaperit ja kahden lapsen vaipat. Aikuisia taloudessa on kaksi, joista mies melko suuriruokainen ja itsellekin kieltämättä ruoka maistuu, koska imetän. Ihan mielenkiintoista haastaa itsensä pysymään tietyssä budjetissa.
Onko muilla kuukausibudjetteja? Tämän voisi ottaa kyllä ihan tavaksikin.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Sulla on aika pieni. Mulla 450 eli 15 e / pv josta suuren osan haukkaa työpaikkaruokailu. Sen lisäksi silloin tällöin täytyy ostaa teinille ruokaa mutta pääosin hän hankkii omat ruokansa. Pesuaineet, vessapaprut jne minä tarjoan tuosta summasta.
Joo, summa tuntuu ehkä hieman pieneltä, mutta toisaalta tämä on kokeilu, joten on ihan OK jos menee vähän yli. Sitten voisin juurikin nostaa summaa vaikka viidellä kympillä jos tuntuu, että esimerkiksi vaipat haukkaavat liian suuren osan budjetista.
Meillä minä oon tietysti vauvan kanssa kotona, esikoinen muutamana päivänä viikossa hoidossa, jossa syö kaksi ateriaa päivässä ja mies on töissä. Eväät ottaa pääasiassa kotoa, mutta välillä hakee kaupasta eväät syystä tai toisesta...
Ap
Vaipat on kalliita. Kaipa tuolla aapeen summalla pärjää, mutta tarkasti saa miettii. Tietenkään en tiiä toisten ruokailuista mut kyl mä käytän mieluusti enemmän rahaa ruokaan kuin muuhun. Ei oo budjettii
Vierailija kirjoitti:
Vaipat on kalliita. Kaipa tuolla aapeen summalla pärjää, mutta tarkasti saa miettii. Tietenkään en tiiä toisten ruokailuista mut kyl mä käytän mieluusti enemmän rahaa ruokaan kuin muuhun. Ei oo budjettii
Kyllä meillekin monipuolinen ja ravitseva ruoka maistuu, mutta mielestäni siihen ei tarvitse käyttää omaisuuksia. Tässähän sitä juuri kokeillaan, millaiseen budjettiin meidän perhe taipuisi.
Ap
Laske vaippabudjetti erikseen ja sitten päiväbudjetti ruualle.
Ja tiedät hyvin pajonko menee vaippoja viikossa
Mä aloin vuoden vaihteessa tilaamaan ruuat kotiin. Se helpottaa rajaamaan heräteostokset pois. 2-3 kertaa kuussa tilaus, 10 e/tuonti. Jääpähän heräteostokset pois ja ei tarvii raahata kotiin. Ei autoa ja parisen kilsaa matkaa kaupalta.
Olen saanut kummasti pienennettyä kauppalaskua. Ennen oli 800 euroa kuussa, nyt 600 euroa. On tuossa vieläkin nipistettävää, mutta ei kaikkea nyt kerralla.
2 aikuista ja 2 teiniä.
Edessä on vyönkiristyksiä yhdellä jos toisella kunhan pohjamuta-hallitus pääsee vauhtiin. Tuollainen ruokabudjetti on kohta kaukainen muisto vain.
Vierailija kirjoitti:
Edessä on vyönkiristyksiä yhdellä jos toisella kunhan pohjamuta-hallitus pääsee vauhtiin. Tuollainen ruokabudjetti on kohta kaukainen muisto vain.
Tämmöset ihmiset ovat äärimmäisen raskaita. Joka hemmetin asiaa pitää politiikkaa heittää.
Voikun voisitkin joskus höllätä. Sun elämäs täytyy olla kiukkusta ja ankeeta.
2 lasta ja 2 aikuista. Hyvin harvoin kauppalasku yli 400e/kk ja tuohon mahtuu herkutkin. Ihan tavallista kotiruokaa syödään.
Eikö täällä ollut joku perheellinen joka sanoi ruokkivansa koko lapsiperheen tuolla summalla joka kuukausi? Suosittelen ottamaan joka kerta mukaan kauppalistan sekä käymään kaapit läpi, jotta tiedätte mitä oikeasti tarvitaan :P
Mä oon seurannut yhden jatkuvasti köyhyyttään valittavan ylityöllistetyn pitkäaikaistyöttömän blogia, jonka mieskään ei saa hänen mukaansa mitään tukia. (Tosin se näkyy tuovan kenkiä kukkien sijaan ja työmatkoilta kerran viikossa popoja) mutta hän on kehunut miten tuotakin pienemmällä budjetilla sitä syödään karitsankaretta ja jokirapusalaattia, kun vaan pakastaa kasvisten keitinliemet ja tekee parsakaalin varsista parmesankuorrutteisia tikkuja. En tiedä kuuluuko tuohon minimaaliseen budjettiin heidän ilmaismatkojensa ravintolaruokailut, mutta hän muistaa aina kertoa miten tällä kertaa valitsivat syödä ravintolassa, mutta eväilläkin pärjää, ihan miten ketäkin huvittaa.
Mulla on tuo 400 e/kk budjetoitu ruokaan ja hygieniatuotteisiin. 2 aikuista ja koira. Teen kotiruokaa ja niin että saan seuraavaksi päiväksi lounaan töihin. Mies opiskelee niin syö koulussa edullisen lounaan. Yleensä jää budjetista yli, vaikka syödään noutoruokaa välillä.
Meillä on 800€/kk. Syömässä 4 aikuista, teini ja taapero. Ruokavieraita kerran kuukaudessa 10-14 henkeä
Välillä riittää 600e
Jee, kiva kun on muillakin budjetteja! Meillä on tämä sujunut oikein kivasti! Tämän kuun budjetista olisi n. 150e jäljellä ja siitä on varattu n. 30e cittariin, kun ostan ne rajoitetut (pöh) kaksi erää tarjousvaippoja Mammuttimarkkinoilta. Eli tosi kivasti on mennyt ja pysytään hyvin budjetissa, koska kotoa löytyy vielä moniin ruokiin tarpeita. Tämä on ehkä vähän helppo kuukausi, koska kaapeissa oli niin paljon täytettä. Mutta ehdottomasti kokeillaan tuo kesäkuu samalla linjalla. Ihanaa huomata miten hyvinvoivalta tili näyttää tässä vaiheessa kuuta, kun on ollut tarkempi ruokakauppakulujen kanssa :)
Ap
Sulla on aika pieni. Mulla 450 eli 15 e / pv josta suuren osan haukkaa työpaikkaruokailu. Sen lisäksi silloin tällöin täytyy ostaa teinille ruokaa mutta pääosin hän hankkii omat ruokansa. Pesuaineet, vessapaprut jne minä tarjoan tuosta summasta.