Maksaako sossu työttömälle henkkarit?
Olen pitkäaikaistyötön. Passini on mennyt vanhaksi jo vuosikausia sitten. Nyt tuli yllättäen eteen tilaanne, että pitäisi hoitaa yksi asia, ja siihen tarvitaan henkilöllisyystodistus. Katsoin poliisin nettisivuilta, että passi (halvempi kuin henkilökortti) + tunnistautuminen poliisilaitoksella (tarvitaan, kun vanha passi on liian vanha) + passikuva maksaa yli 100 euroa. Mistä työmarkkinatuella elelevällä saa yhtäkkiä repäistyä rahat tällaiseen?
Vaaleissa on kelvannut ajokortti henkkariksi, mutta tämä asia on sellainen, mihin ei kelpaa.
Kommentit (8)
Kela voi myöntää perustoimeentulotuen yhteydessä maksusitoumuksen henkilökorttiin, joten kysypä Kelasta. Kyllä jonkinlainen henkilöllisyystodistus on ihmisellä, köyhälläkin, syytä olla.
Posti maksoi mammuille ajokortit, jotta saisi ne töihin kirjeitä jakamaan. Näin Helsingissä toimitaan.
En minä ole passista kyllä maksanut yli 100 euroa?! Mitä kullattua passia oikein katselet?
Ei ainakaan meidän kunnassa makseta. Henkkarit mahdollistavat työttömälle K30-tuotteiden ostamisen kaupasta, ja jatkuva humala ei varsinaisesti paranna työllistymistä.
Kyllä maksaa. Löydät tähän asiaan vastauksen googlettamalla.
Siis maksaa työttömälle ttt-asiakkaalle.
Minulle maksettiin vuosi sitten henk.kortti oli n.65€ kuvineen.
Ei