Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka liittyä Facebookiin ilman että ”koko maailma” saa tietää?

Vierailija
08.05.2019 |

Rekisteröinnissä kysytään puhelinnumeroa, ja ilmeisesti tuolla perusteella sivusto ehdottaa sinulle kaveriksi kaikkia tuttuja joilla on sinun numerosi tai sinulle heidän. En siis halua että vanhat tutut, joita haluan vältellä, tietävät minun olevan Facebookissa. Miten onnistun rekisteröitymään ilman että muut saavat tietää?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen rekisteröitynyt iät ja ajat sitten, enkä muista kysyttiinkö silloin puhelinnumeroa. Mutta sitä aika ajoin facebook minulta kyselee, enkä tähän päivään mennessä ole antanut facelle numeroani. Eikö sitä siis muka pysty ohittamaan?

Vierailija
2/17 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen rekisteröitynyt iät ja ajat sitten, enkä muista kysyttiinkö silloin puhelinnumeroa. Mutta sitä aika ajoin facebook minulta kyselee, enkä tähän päivään mennessä ole antanut facelle numeroani. Eikö sitä siis muka pysty ohittamaan?

En ainakaan minä onnistunut rekisteröitymään ilman puhelinnumeroa kun jokin aika sitten koitin. Ehkä pitää vaihtaa numero.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0401234567

Siinä sulle numero, niin voit liittyä.

Vierailija
4/17 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko laittaa puhelinnumeroa. Ehkä sähköposti pitää olla, mutta sitä varten voit perustaa oman yksityisen postilaatikon. Nimen ja syntymäajan ym. pitäisi olla aitoja, mutta kuka niitä tarkastaa? Itselläni oli alias-profiili nettipeleihin oman profiilini rinnalla.

Vierailija
5/17 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kysytään aika selkeästi puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta ja asetuksista voi määrittää, löytyykö profiili niiden tietojen perusteella ja miten löytyy edes nimellä.

Vierailija
6/17 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0401234567

Siinä sulle numero, niin voit liittyä.

Mutta eikö siihen numeroon lähetetä viestiä jolla varmistetaan rekisteröityminen?

Vierailija
7/17 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein feikkiprofiilin keksityillä tiedoilla, että voin kytätä exiä ja muita vähämielisiä.

Vierailija
8/17 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kysytään aika selkeästi puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta ja asetuksista voi määrittää, löytyykö profiili niiden tietojen perusteella ja miten löytyy edes nimellä.

Mutta Facebook ehdottaa sinua kaveriksi kaikille/monille/joillekin tutuille ilman kysymistäkin.

Vierailija
9/17 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pre-paid, kuten rikollisilla.

Vierailija
10/17 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein feikkiprofiilin keksityillä tiedoilla, että voin kytätä exiä ja muita vähämielisiä.

Sähköpostikin piti siis luoda vain tätä varten. Toki feikkitiedoilla sekin.

Vierailija
11/17 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prepaid. Mä en joitakin vuosia sitten päässyt rekisteröitymään, koska Face vaati puhelinnumeroa. Piti laittaa tekstiviestivahvistus. Otin halvimman mahdollisen mobiililiittymän (käytin sen loppuun nettiyhteytenä läppärin kanssa, kun en tarvinnut puheluihin.) Onneksi se yksi kerta riitti - väärä numero on edelleenkin profiilissa, mutta eipä tuo naamis ole sen kummemmin sen perään kysellyt.

Vierailija
12/17 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Pre-paid, mutta en ole rikollinen. En halua sitoutua operaattoriin turhilla sopimuksilla, en halua murehtia jos mahdollisesti liittymä katoaa, en halua maksaa kuukausittain laskua tai automatisoida sitä näin hämärtäen käsityskykyä paljonko rahaa palaa. En myöskään täten saa yhtäkään rasittavaa puhelinmyyjä soittoa tai huijaussoittoja ulkomailta. Voin myös halutessani vaihtaa salamannopeasti numeroani jos joku urpo saa sen ja antaa uuden läheisilleni. Tykkään Pre-paidistä, se sopii minulle muttei tee minusta rikollista.

Yhtä lailla minusta ei tee julkkista tai rikasta tai muutenkaan ns tärkeää henkilöä se vaikka olen salannut osoitetietoni joka on edellämainittujen ihmisten yleinen tapa.

Vierailija
13/17 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkiprofiili

Vierailija
14/17 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kertoo paljon sinusta se että exäsi ovat vähämielisiä, taitaa olla nykyinenkin. Mitä niistä samanlaisista linnuista sanottiinkaan...

Vierailija
15/17 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse antaa mitään oikeita tietoja. Jos haluaa olla yhteydessä kavereihin, niin kertoo, että olen siellä nimellä Malla Mallastiina (jos oikeasti olet vaikka Marja Mäkelä ja lempinimiesi on Mallastiina). Eikä kenellekään muulle kuin viranomaisille tarvitse antaa aitoja tietoja!

Vierailija
16/17 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpostikin piti siis luoda vain tätä varten. Toki feikkitiedoilla sekin.

Eikä tahdo auttaa sekään. Jos kerrankin käytät sähköpostia niin, että esim. lähetät viestin omaan osoitteesi, kaveriehdotuksia lähtee kaikille, joille olet lähettänyt aikaisemmin postia tai kenelle he vuorostaan ovat lähettäneet postia. Eli tutuille ja tutuntutuille. Jos profiilissasi tai sähköpostisi nimessä tms on pienikin vinkki oikeasta henkilöllisyydestäsi, porukan ei ole vaikea laskea yhteen yks plus yks. Siihen voi riittää sekin, että kaveriehdotuksia rupeaa tulemaan tietylle porukalle. Mulle kävi näin.

Tiedäthän myös, että facen käyttöehdoissa annat luvan vakoilla, millä sivuilla käyt ja mitä siellä teet. Sieltäkin tulee yllättävän paljon tietoa sinusta.

Vierailija
17/17 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten sitä ei saa käyttää mihinkään muuhun, eikä tallentaa kenenkään yhteystietoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan