Juonko paljon kahvia? Paljonko sinä juot kahvia?
Juonko minä paljon kahvia? Liikaa, sopivasti, vai vähän? Juon aamulla kaksi mukillista ja päivällä kaksi. Siinä tulee about 8 dl.
Tuli vaan puhetta aiheesta, kun minulta kysyttiin että juonko minä paljon kahvia. No en minä tiedä onko tuo paljon vai sopivasti. :D
Kommentit (10)
Ennen meni n. 6-8 dl päivässä. Sitten huomasin, miten paljon hampaat ovat kellastuneet. Kahvinjuonti loppui kuin seinään ja säästäminen valkaisuun alkoi heti.
Juon liikaa kahvia. Varsinkin kun juon mukista (siinähän vetoisuus tietty suurempi kuin kupissa).
Joskus olen kofeiinitonta kahvia juonut välillä.
Klo 7.30 1,5 dl
Klo 9.00 1,5 dl
(Klo 14 1,5 dl)
Ole hyvä. Määrät saattavat heitellä, kuin myös kellonajat.
Juon kaksi pientä kupillista päivässä. Eli olisko yhteensä jotain 2,5 dl ja minusta se on aika vähän. Toisaalta 8 dl on ehkä vähän paljon. Sanoisin että juot aika paljon, mutta ei nyt mitenkään hirveästi. Anoppini joi ennen 8-10 dl päivässä ja höpötti koko ajan, miten terveellistä se kahvi on ja miten minunkin pitäisi juoda sitä paljon enemmän. Sitten hänelle tuli joku sydänhomma, rytmihäiriö tms. ja sydän hakkasi ihan vimmatusti. Hänelle laitettiin sydämentahdistin ja lääkäri oli sanonut, että hän saa juoda kahvia korkeintaan 4 dl päivässä. Että ei se ainakaan varmaan mikään ihan huipputerveystuote ole.
2 kuppia päivässä, nimittäin joskus on pakko. Olen ollut pitkiäkin aikoja (kuukausia) ilman, mutta sitten taas...se on huono tapa.
Huvittavaa sinänsä, koska olen teeihmisiä.
Juon sen verran kahvia kuin haluttaa. Aamulla mukillinen tai kaksi. Iltapäivällä sama tai ei yhtään, se vaihtelee. Siitä olen mainoksen kanssa samaa mietä että suomalaista ei herätä herätyskello vaan kahvi.
Vierailija kirjoitti:
2 kuppia päivässä, nimittäin joskus on pakko. Olen ollut pitkiäkin aikoja (kuukausia) ilman, mutta sitten taas...se on huono tapa.
Aamulla kahvia ja illalla teetä on mun tapa.
Ammulla 2 kertaa 2,5 dl. Muina aikoina en juo kahvia. Ei piristä kahvi minua muina aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Huono tapa? :DD
Saman verran minäkin.