Mitä pitää sanoa, kun kirjautuu sisään hotelliin?
Kommentit (19)
Just näin. Tai xxx nimellä on varattu 2-hengen huone tms
Jos sulla on varausvahvistus sähköpostissa, tulosta se ja anna virkailijalle, jos puhuminen jännittää. Sano toki hei tai päivää virkailijalle.
"Koodinimi Salainen Agentti. Tiedät mitä tehdä." Päälle Star Trek -tervehdys.
Vierailija kirjoitti:
"Koodinimi Salainen Agentti. Tiedät mitä tehdä." Päälle Star Trek -tervehdys.
Kiitos vinkistä. Harkitsen käyttäväni tätä kun mennään teinien kanssa kesälomareissulle.
Tervehtiminen on kohteliasta, ap.
Sanon yleensä hei, minulla on varaus, mitä tietoja tarvitset. Sitten osaavat kysyä varausnumeroa, henkkaria tai mitä nyt tarvitsevatkaan.
Hyvää päivää, kirvesvartta. Minä olen varannut yösijan tästä teidän mainiosta majatalostanne, arvon rouva/herra. Saanen pyytää teitä ojentamaan minulle avaimen makuusoppeeni, olkaa niin hyvä.
Kiitän suuresti, toivotan hyvää päivänjatkoa.
*Nosta hattuasi ja nyökkää*.
Tere! Mul on üheinimese tuba broneeritud kaheks ööks. Minu nimi on.... (kerro nimesi).
Ennenkuin alat höseltämään mistään varauksista tai kenenkään nimistä yhtään mitään, on äärimmäisen tärkeää kertoa henkilökunnalle MIKSI olet hotelliin tullut esimerkiksi:
- Tultiin laittamaan vähän nakkisämpylöitä. <vink , vink>
-Seminaari-ilta tulossa ja ajattelin vetää sellaiset tumut ettei kotiin ole menemistä.
- Myö tultiin lomalle oikeen isolle kirkolle
- Me ollaan SUOAMESTA ja tultiin tänne Torreen/Kanarialle/Kreetalle oolinksusiivilomalle. Onko kaljaa? Puhutko suamea? Minä ainakin puhun suamea enkä muuta, suamalainen kun olen!
Tämän rituaalin jälkeen seuraa varsinainen sisäänkirjautuminen, missä sinulta kysytään kaikenlaista turhanpäiväistä kuten nimeäsi. Muista kuitenkin että sinun ei tarvitse nimeäsi sivullisille kertoa, joten älä missään tapauksessa sano nimeäsi ääneen etteivät muut kuule. Ja minkään lappusille ei kannata nimeään kirjoittaa ellei ole ihan varma etteivät ne ketaleet ota siitä nimikirjoitustasi vaikka väärennettyyn vekseliin. Kyllä sen varauksen tarvitsee löytyä ilman että kerrot luottamuksellisia henkilötietojasi.
Epäilen että olisit selvinnyt tästä ilman neuvojakin jos olet selvinnyt kerran hengissä aikuiseksi saakka muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Älä sano mitään!
Mimiikka onkin aliarvostettu taiteenlaji, jota pitäisi tuoda ihmisten arkeen.
Passi/henkkarit valmiiksi. Tervehdit respassa ja sanot että olisi huonevaraus ja annat henkkarit. Jos olet ulkomailla niin nimen sanominen on yhtä tyhjän kanssa, ja ne tarvii ne henkkarit muutenkin (passinumerot, syntymäajat yms ottavat ylös ja merkitsevät varaukseen tai tarkistavat että varauksessa on oikeat tiedot).
”Terve. Xxx nimellä on huonevaraus.”