Kaveriporukassa lyödään ja varastetaan
Hei, minä olen lievästi autistinen eikä minulla ole koskaan ollut paljon kavereita. Olen oppinut siihen, että kavereita ei ole varaa valikoida ja vaikka mikä olisi, kaveria ei jätetä. Olisiko nyt kuitenkin jo aika? Lauantaina olin juhlissa, joissa minulta viettiin rahaa (n. 20 €) ja takki. Puhelin hajotettiin ja minuun kohdistettiin lievää väkivaltaa lyömällä. Minua on aiemminkin lyöty ja minulta on viety tavaroita. Onhan tässä tilanteessa jo oikein jättää kaveriporukka? He ovat myös yrittäneet puhua minua vaarallisiin tilanteisiin, joista olen koeltäytynyt. Ei kai tämä voi näin jatkua? En aio kavaltaa eli kertoa viranomaisille, mutta nyt ensimmäistä kertaa tulee tunne, että minun on löydettävä rehellisempi porukka. Tämä juttu ei ole puhumalla selvinnyt. En edes osaa olla kovin uhkaava vaan olen asiallisesti koettanut selvittää, miksi lyöminen ja rahan vieminen ei ole minusta kivaa, vaikka se heille on vain pientä härnäilyä ja pilaa. En yleensä ole kovin humalassa, mutta kaverit juovat enemmän.
Vaihda kaveriporukkaa. Lyöminen ja varastelu ei ole normaalia.