Hallitsetko etiketin?
Osaatko käyttäytyä luontevasti etiketinmukaisesti juhlissa?
Osaatko pukeutua juhlatilanteen mukaan?
Osaako seuralaisesi?
Mikä on sinusta todellinen "faux pas"?
Kommentit (18)
Tietysti osaan .Jos jokin seikka askarruttaa, otan selvää, miten menetellä.
Todellakin. Tiedän jopa mitkä juomat tulevat mihin laseihin.
Kyllä hallitsen, juo suoraan pullosta niin pitää kiinni etiketistä.
Hallitsen aika hyvin, erityisesti ruoka- ja juomaetiketin. Pahin faux pas on muiden ihmisten ylenkatsominen, koppava ja itsekäs käytös.
Todellakin hallitsen, myös muiden maiden etiketin. Tiedän knoppeja, joita vain harvat tietävät.
Sellaisissa juhlissa, missä olen ollut ennenkin, mutta en tietenkään sellaisissa, millaisissa en ole koskaan ollut. Ap ei oikein täsmentänyt, mitä tarkoittaa.
Kullä minä etiketin tunnen, osaan pukeutuakin, mutta en silti aina osaa käyttäytyä.
Minulle on ainakin opetettu miten käyttäydytään ja pukeudutaan juhliin, on opetettu jo lapsena.
Hallitsen. Tosin nypin sen usein pois pullon kyljestä. En siis hallitse itseäni, etiketin kyllä.
Hieman viimeistelyö ja parannettavaa varmasti vielä on. On paikkoja joiden etiketi voisin sanoa tuntevani toella hyvin, mutta vastaavasti paikkoja, joiden etikettiä ja tapoja en. Yritänkin perehtyä mahdollsiuuksien mukaan hieman etukäteen, jos saan kutsun paikkaan, jonka etikettiä en entuudestaan tunne, tai tunnen ja tiedän vain auttavasti. Yeisemmin Yritän ja pyrin käyttäytymään ja toimimaan niin, että kohtaamillani ihmisillä olsi luontevaa ja hyvä olla riipumatta ajasta tai paikasta.
Useille suomalaisille etiketti tuottaa pelkkää ahdistusta. Juhliin t-paita ja farkut. :)
Ei tykätä juhlavista tilanteista.
Siksi sellaiset juhlat eivät varmaan ole kovin suosittuja. Häistäkin etsitään pelkkiä valittamisenaiheita. Palsta on sitä häävalitusta täynnä. Pelkkiä kamalia häitä.
En tahtoisi omiin häihin moukkia vieraita jotka tulevat nettiin haukkumaan myöhemmin miten hirveät häät oli viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin hallitsen, myös muiden maiden etiketin. Tiedän knoppeja, joita vain harvat tietävät.
Mutta kuinka paljon etiketin halitsemisesta on sitä, että hallitsee ja tietää erilaisia knoppeja, joita vain harvat tietävät? - Tietysti, jos näitä knoppea osaa käyttää oikeassa kohtaa ja tahdikkaasti, mutta en nyt tarkoista Sinua mutta aina tosinaan kohtaa eri tilaisuuksissa tyypin, joka haluaa väen väkisin osoittaa oman nokkeluutensa ja fiksuutensa käyttämällä esimerkiksi korostetus vierasperäsiä sanontoja ja/ tai (ns) sivistyssanoja.
Omasta meielstäni mys henkilä, joka kertoo vitsin seurueessa niin, että kääntää sen ydin kohdan tai lopun tosielle kielelle on vähän saanko sanoa hölmö. Olkoonkin, että kaikki todennäkösesti ymmärsivät kaiken kerrotun.
wt-väen kansallispuku on harmaat verkkarit ja leggingsit.
Vierailija kirjoitti:
wt-väen kansallispuku on harmaat verkkarit ja leggingsit.
Jollei osaa, eikä haluakaan osata käyttäytyä, niin minulle ei tule äkkiseltään mieleeni minkäänlaista vaatetta tai vaatetusta, jolla voisi tuon huonokäytöksisyytensä oikeuttaa...
halveksun jokaista jolla on rannekello frakin kanssa