Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö perheitä, joilta on kuollut useampia lapsia?

Vierailija
07.05.2019 |

Kerro. Kun olin teini, kotikylältä kuoli samasta perheestä molemmat teinipojat, toinen syöpään, toinen auto-onnettomuudessa. Perheeseen syntyi sen jälkeen vielä tyttö, vaikka vanhemmat olivat jo reilusti yli nelikymppisiä.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tytön jonka isä teki itsemurhan kun tyttö oli 5v. Kun tyttö oli 10v, äiti (alle 50v) kuoli äkillisesti sairauskohtaukseen, oli oman tietämyksensä mukaan terve. Oli ainoa lapsi.

Vierailija
42/62 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen, jossa yksi lapsi kuoli tiputtuaan kirjahyllystä ja toinen liikenneonnettomuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tapauksen ulkomailta, kun molemmat perheen nuoret tekivät itsemurhan. Ensin vanhempi sisko ja sitten hänen veljensä. Veljeä kiusattiin paljon ja voi aika huonosti välillä. Oli minun nettikaverini, jonka ehdin noin vuoden ajan tuntemaan. En silti osannut aavistaa, että näin käy ja myös hän lähtee. Kaipaan häntä vieläkin. 

Vierailija
44/62 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen,jonka neljä lasta kuoli auto-onnettomuudessa.Yksi lapsi ei ollut autossa mukana.

Vierailija
45/62 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarkkoja yksityiskohtia enkä ole terveysalan asiantuntija, mutta ensin äitini työkaverin lapsella paljastui jokin sairaus. Tämän jälkeen alettiin käsittääkseni tutkia olisiko sisarus sopiva luovuttaja vai tutkittiinko sisarus muuten vain. Kuitenkin toiselta sisarukselta paljastui sama sairaus.

Tällä naisella oli nämä kaksi lasta ja tämä sairaus vei heidät molemmat.

Vierailija
46/62 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun perheessäni oli kaiken kaikkiaan 16 lasta, mutta sitten heistä 4 kuoli vajaan puolen vuoden aikana. Ensin kuoli 6-vuotias isoveljeni syyskuussa leukemiaan, sitten joulukuussa samana päivänä kuoli 13-vuotias isoveli tapaturmaisesti tiputtuaan korkealta paikalta, mihin hän oli kiivennyt ilman lupaa sekä synnynnäisestä sydänviasta kärsinyt pikkusisko 1kk iässä kun hänen sydämensä pysähtyi kesken leikkauksen sairaalassa ja sitten vielä helmikuussa kuoli 8-vuotias isoveljeni, kun hän oli laskemassa muiden lasten kanssa mäkeä ja sai kesken laskemisen epilepsiakohtauksen, mihin hän kuoli. Se oli hänen ensimmäinen kohtaus kahteen vuoteen koska tauti oli lääkityksellä saatu hallintaan mutta tuo kohtaus oli sitten se kohtalokas kohtaus. Muut lapset ihmettelivät, että miksi veli jäi mäen alle maahan makaamaan liikkumattomana eikä reagoinut huutoihin tulla takaisin ylos. Sitten yksi kaveri oli juossut hakemaan apua kotoaan, mutta veli oli jo kuollut. Se 13v veli ja vauvasisko muuten kuolivat samana päivänä kun minä täytin 3v ja minä ihmettelin kun vanhemmat vain itkivät eivätkä järjestäneetkään minulle lupaamiaan juhlia. Vasta teininä sain tietää näistä sisarusten kuolemista.

Vierailija
47/62 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi, mutta taipumus itsemurhaan tuntuu kulkevan suvussa.

Vierailija
48/62 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko abortit?

Vierailija
49/62 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jokainen perhe jossain vaiheessa

Vierailija
50/62 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.

Vierailija
51/62 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen, jossa kaikki kolme lasta ja isä kuoli tsunamissa. Vain äiti jäi.

Tiedäm perheen, jossa yksi syntyi kuolleena ja yksi kuoli täysi-ikäisenä syöpään.

Vierailija
52/62 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkylässäni oli jo yli 60-vuotias pariskunta, joka oli menettänyt molemmat tyttärensä jo reilusti alle täysi-ikäisinä: esikoinen kuoli keuhkokuumeeseen 7-vuotiaana ja kuopus 13-vuotiaana linja-autokolarissa matkalla koulusta kotiin. Etenkin se nainen oli edelleen ihan hermovauhko: ei pystynyt olemaan yhtään aloillaan, koko ajan oli joko siivoamassa tai kesäisin puutarhahommissa.

Vierailija
53/62 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen se Eveliina Lappalaisen surma. Eveliinan sisko teki myöhemmin itsemurhan, ei kestänyt kaikkea tapahtunutta.

Eihän tehnyt, vaan toimi erittäin aktiivisesti muiden läheisensä henkirikoksen uhrina menettäneiden henkilöiden ja perheiden tukena.

Vierailija
54/62 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

70- luvulla ajoi erään perheen teini-ikäinen lapsikatras autolla junan alle, kaikki kuolivat.

On myös perinnöllisiä sairauksia, joita varsinkaan ennen ei etukäteen tiennyt.

Vielä 50- luvulla oli tavallista, että perheessä saattoi kuolla useampi lapsi, esim yksi johonkin infektioon ja toinen tapaturmaan.

Kummitätini 8:sta sisaruksesta yksi kuoli tulirokkoon ja toinen hukkui.

Vierailija
55/62 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ,että Jumala pysäyttää ,puhuttelee ja vetää ihmistä lähemmäs myös surun kautta. Koska Jumala tahtoisi ihmisen kääntyvän ja tekevän parannuksen omista synneistään.

Vierailija
56/62 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui jo kauan sitten mutta äitini kolme veljeä kuolivat 3- 4- ja 5-vuotiaina tulirokkoon. Muutaman viikon välein. Myöhemmin sitten kuoli äitini sisar 9-vuotiaana. Hänestä tiedän että hän oli jotenkin sairas, en tiedä miten.

Jäljelle jäi äitini, hänen sisarensa sekä yksi veli.

Äitini kertoi että joku nainen oli sanonut hänen äidilleen että kyllä te olette onnellinen ihminen kun olette niin paljon saanut antaa.  Enpä tiedä miten olisin reagoinut jos olisin ollut isoäitini.....

Vierailija
57/62 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnyin yhtenä kolmosista joka koostui yhdestä tytöstä ja kahdesta pojata. Synnyimme keskosina ja pojista toinen kuoli vain muutaman tunnin ikäisenä ja toinen taas noin 3 viikon iässä. Vain minä, ainoa tyttö selvisin ja muistan yhä, kuinka monet vanhemmat sukulaiset surkuttelivat että olisi nyt edes toinen pojista saanut selvitä ja minä tyttö olisin voinut kuolla. Eivät sitten kai ajatelleet, että miten se vaikutti minuun kun minä kuulin ja ymmärsin mitä he sanoivat vaikka leikinkin nukeillani pirtin nurkassa. Siitäkin tosin sukulaiset sanoivat, että se on turhaa ajanhukkaa ja että minun olisi pitänyt jo joskus 3-vuotiaana olla äidin pikku apulainen, joka tekee kotitöitä äidin apuna sen sijaan että leikkii.

Vierailija
58/62 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui, voiko tuo olla totta?

Miksi ei?

On sairauksia ja onnettomuuksia.

Joskus sattuu samaan perheeseen useamman kerran.

Vierailija
59/62 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui jo kauan sitten mutta äitini kolme veljeä kuolivat 3- 4- ja 5-vuotiaina tulirokkoon. Muutaman viikon välein. Myöhemmin sitten kuoli äitini sisar 9-vuotiaana. Hänestä tiedän että hän oli jotenkin sairas, en tiedä miten.

Jäljelle jäi äitini, hänen sisarensa sekä yksi veli.

Äitini kertoi että joku nainen oli sanonut hänen äidilleen että kyllä te olette onnellinen ihminen kun olette niin paljon saanut antaa.  Enpä tiedä miten olisin reagoinut jos olisin ollut isoäitini.....

Streptokokki-infektiot veivät paljon lapsia, ennen kuin antibiootit saatiin yleisesti käyttöön.

Tuberkuloosi myös aiheutti kuolemia 60- luvun alkuun saakka.

Tapaturmat olivat myös hyvin yleisiä.

Vierailija
60/62 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun perheessäni oli kaiken kaikkiaan 16 lasta, mutta sitten heistä 4 kuoli vajaan puolen vuoden aikana. Ensin kuoli 6-vuotias isoveljeni syyskuussa leukemiaan, sitten joulukuussa samana päivänä kuoli 13-vuotias isoveli tapaturmaisesti tiputtuaan korkealta paikalta, mihin hän oli kiivennyt ilman lupaa sekä synnynnäisestä sydänviasta kärsinyt pikkusisko 1kk iässä kun hänen sydämensä pysähtyi kesken leikkauksen sairaalassa ja sitten vielä helmikuussa kuoli 8-vuotias isoveljeni, kun hän oli laskemassa muiden lasten kanssa mäkeä ja sai kesken laskemisen epilepsiakohtauksen, mihin hän kuoli. Se oli hänen ensimmäinen kohtaus kahteen vuoteen koska tauti oli lääkityksellä saatu hallintaan mutta tuo kohtaus oli sitten se kohtalokas kohtaus. Muut lapset ihmettelivät, että miksi veli jäi mäen alle maahan makaamaan liikkumattomana eikä reagoinut huutoihin tulla takaisin ylos. Sitten yksi kaveri oli juossut hakemaan apua kotoaan, mutta veli oli jo kuollut. Se 13v veli ja vauvasisko muuten kuolivat samana päivänä kun minä täytin 3v ja minä ihmettelin kun vanhemmat vain itkivät eivätkä järjestäneetkään minulle lupaamiaan juhlia. Vasta teininä sain tietää näistä sisarusten kuolemista.

Tuo epilepsiakuolema oli varmaan epilepsiaan liittyvä ns. äkkikuolema.

Joskus epilepsiaa sairastava voi kuolla kupsahtaa yhtäkkiä, vaikka kohtaukset olisi saatu pois.

Eika harvinainen ilmiö, mutta niitä sattuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi