Opettiko Jumala majavalle padonrakennustaidon vai keksikö se sen itse?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti majavalla on luontaiset vaistot patopuuhiin.
Jumala on koodannut näihin eläimiin nämä taidot, ihan niin kuin ihmisiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarve ja taidot patojen rakentamiseen kehittyivät majavalle evoluutiossa. Next question.
Perusteluja kiitos.
Kaikki vaistot ovat kehittyneet eläimille ja ihmisille evoluutiossa. Next question.
/3
Mistä tiedät?
Ihan perusbiologiaa. Peruskoulussa alkaa opetus, lukiossa ja yliopistossa voi sitten jatkaa. Lämpimästi suosittelen sinullekin kouluttautumista.
/3
Kyllä mä olen koulut käynyt. Mutta mistä tiedät, että siellä koulussa kerrotaan totuus asioista? Oletko lammas-mentaliteetilla varustettu?
Koulussa opetetaan se, mitä tiede tähän mennessä on asioista saanut selväksi. Jos lammas on eläin, joka luottaa ainoastaan itseään korjaavaan, objektiiviseen tapaan tuottaa tietoa ympäröivästä maailmasta, niin sitten olen sellainen.
/3
Okei, eli et tiedä asiasta oikeasti itse yhtään mitään etkä sen vuoksi osaa myöskään perustella tuota hypoteesia oikeaksi.
Tiedän paljonkin, kiitos kysymästä. Mikä oli nyt se hypoteesi jota en perustellut?
/3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on jumalia, sen sijaan muilla eliöillä ei ole tarvetta moraalille.
Muistathan silti, että moraalilla ei ole mitään tekemistä jumalien kanssa.
/3
Sitä varten jumalat ovat olemassa ihmisten mielessä, moraalisena ohjenuorana, niinhän se on uskonnosta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Kun heprealaiset olivat Egyptissä orjina, oli eräs heistä Beasos niminen mies. Beasos oli taitava rakentaja ja paahteisen auringon alla raataessaankaan hän ei lakannut kiittämästä ja ylistämästä Herraa. Kun Beasos oli määrätty suurelle pato työmaalle Niilille ja pato oli jo lähes valmis, faaraon yli-insinööri päättikin, että pato olisi purettava ja työ aloitettava alusta. Nopein tapa purkaa tälläinen pato on katkoa tietyt tukipuut, mutta näin myöhäisessä vaiheessa se tietäisi katkojalle varmaa kuolemaa. Työhön määrättäisiin siis orja. Koska hyväsydäminen Beasos ei voinut antaa kenenkään muun heittää henkeään, hän ilmoittautui vapaaehtoiseksi. Beasos laskeutui siis Niilin pohjalle ja katkoi tukipuut, jääden itse romahtavan padon alle. Koska Beasos oli hyväsydäminen ja Herralle uskollinen, muutti Jumala tämä majavaksi, joka edelleen rakentaa patoja.
NTR ei tunne karsivia, kyllakin sen sijaan ihmisia joilla on perheet ja myos nauttivat elamasta. ----NTR- on aina halunnut, etta ihminen on tahti.
Siksi nissa kivissa joista pyramiidit on tehty on kirjoitettuna pienalla lauseita - Mn-Ka-Ra-:n ystavat, ja myos muita vastaavia.
Muuten ihan hyva kehyskertomus.
Ps. Olen sen tyton ystava, joka on luvannut olla koko ikansa kuningattaren palvelija. (14 vuotiaana han jauhoi serkkuni perheessa kasikivilla jyvia, paistoi leipaa ja kerasi viinirypaleita. Nyt hanesta on sitten tullut kerman vispaaja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/3
Sitä varten jumalat ovat olemassa ihmisten mielessä, moraalisena ohjenuorana, niinhän se on uskonnosta riippumatta.
Satojen miljoonien ihmisten mielessä ei ole jumalaa, mutta moraali sieltä silti löytyy.
/3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/3
Satojen miljoonien ihmisten mielessä ei ole jumalaa, mutta moraali sieltä silti löytyy.
/3
Jopas on äkkiväärää, miksi olisivat toistensa poissulkevia, toki voi olla ilmankin, mutta se on uskontojen kantava voima.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarve ja taidot patojen rakentamiseen kehittyivät majavalle evoluutiossa. Next question.
Perusteluja kiitos.
Kaikki vaistot ovat kehittyneet eläimille ja ihmisille evoluutiossa. Next question.
/3
Mistä tiedät?
Ihan perusbiologiaa. Peruskoulussa alkaa opetus, lukiossa ja yliopistossa voi sitten jatkaa. Lämpimästi suosittelen sinullekin kouluttautumista.
/3
Kyllä mä olen koulut käynyt. Mutta mistä tiedät, että siellä koulussa kerrotaan totuus asioista? Oletko lammas-mentaliteetilla varustettu?
Koulussa opetetaan se, mitä tiede tähän mennessä on asioista saanut selväksi. Jos lammas on eläin, joka luottaa ainoastaan itseään korjaavaan, objektiiviseen tapaan tuottaa tietoa ympäröivästä maailmasta, niin sitten olen sellainen.
/3
Okei, eli et tiedä asiasta oikeasti itse yhtään mitään etkä sen vuoksi osaa myöskään perustella tuota hypoteesia oikeaksi.
Tiedän paljonkin, kiitos kysymästä. Mikä oli nyt se hypoteesi jota en perustellut?
/3
No tota evoluutio-hommelia et perustellut.
Ihmetys-I kirjoitti:
Opettiko jumala myös kaikille loisille miten mukavasti kaivautua isäntäeläimeen ja hitaasti syödä se kuoliaaksi?
Loiset eivat valttamatta aiheuta sen enempaa karsimysta hyonteiselle kuin mikaan muukaan mita on maailmassa.
Muistaakseni jokin leppakertun loinen voi tehda hyokkayksen kerttu voi siita viela selvita. En tarkkaan muista miten se meni. Se on eri maailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteluja kiitos.
/3
Mistä tiedät?
/3
/3
/3
En oikein tiedä miten yleisesti tunnettua biologista faktaa voisi enää perustella. Ei sitä tarvitse, kuten ei vaikkapa painovoimaakaan.
/3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteluja kiitos.
/3
Mistä tiedät?
/3
/3
/3
En oikein tiedä miten yleisesti tunnettua biologista faktaa voisi enää perustella. Ei sitä tarvitse, kuten ei vaikkapa painovoimaakaan.
/3
Tottakai tarvitsee. Ethän sä muuten voi väittää sen pitävän paikkaansa, ellet itse osaa perustella sitä. Ei se riitä argumentiksi, että joku muu osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteluja kiitos.
/3
Mistä tiedät?
/3
/3
/3
/3
Tottakai tarvitsee. Ethän sä muuten voi väittää sen pitävän paikkaansa, ellet itse osaa perustella sitä. Ei se riitä argumentiksi, että joku muu osaa.
Väitätkö siis tosissasi, että kaikkien maailman ihmisten on yksitellen itse tehtävä kaikki maailman tieteelliset tutkimukset uudestaan, jotta niistä tulisi tosia? Eihän se ole mitenkään mahdollistakaan.
Tieteen hyvä puoli on juuri se, että se on avointa. Sinäkin voit koska tahansa selvittää kaikkien esim. evoluutioon liittyvien tutkimusten taustat, ja päätellä niistä onko tutkimus luotettava. Iso osa tutkimuksista on kaikkien nähtävillä internetissä, ja ne jotka eivät ole, ovat nähtävissä ylipistojen tunnuksia käyttämällä.
/3
Jumalaa ei ole olemassa, joten aika helppo kyssäri tämä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on NTR?
Vastaan tahan, koska joku kirjoitti.
NTR on sana "hieroglyfeista": "Jumala" yleensa.
Neter.
NTR: "jumala"
NTR-T: "jumalatar"
NTR-W: "jumalat"
Perinteinen uudelleen muotoiltu vokalisointi, joka tosin Ei ole aito ja alkuperainen:
"Neter
"Netert
"Neteru
jmnjmnt
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä mitä itsekukin tarkoittaa jumalalla, sentään ymmärsivät jo luopua reaalisesta helvetistä vai oliko se pkle josta päästiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteluja kiitos.
https://en.wikipedia.org/wiki/Natural_selection
Siinä, ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteluja kiitos.
https://en.wikipedia.org/wiki/Natural_selection
Siinä, ole hyvä.
Ei hän tule tuota lukemaan, ja jos lukee, se on potaskaa jonka eliitti on kehittänyt ja lampaat seuraavat perässä.
/3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä mitä itsekukin tarkoittaa jumalalla, sentään ymmärsivät jo luopua reaalisesta helvetistä vai oliko se pkle josta päästiin.
Ilman oikeaa ja todellista "jumalaa" "jumalia" maanpalla on ihmisilla kurjuus ja helvetti. Ikuisuudessa jumala toki korjaa asian.
Mutta taalla tosiaankin on ikavia asioita. Se johtuu siita, etta ihmiset seuraavat valetta. Vale on ainoa jolle ei voi antaa anteeksi. Se on anteeksianto on mahdotonta, koska: Vale on eri asia kuin totuus.
Kun paha on havitetty: siita seuraa myos anteeksiannon vaatimus ja mahdollisuus.
Vale on Se Kaarme.
Mutta -NTR- leikkaa silta paan irti.
Onneksi niin tapahtuu joka tapauksessa. Mutta nimen omaan toivoisin etta onni toteutuisi maailmassa ihan jo taalla.
Majavalla pelaava henki sen keksi. Ei Jumala tollaisia mikromanageroi.