Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sukupuolen olettamisen paheksumisesta pitäisi ajatella?

Vierailija
07.05.2019 |

Olettaahan koirakin lajikumppaninsa sukupuolen. On biologisesti sisäänkoodattua, että oletamme vastaantulijan sukupuolen, iän jne.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolen olettamisen paheksuminen on pienen piirin höpsöjen laji. Sallittakoon se heille. Kyseessä ei todellakaan ole mikään yleinen tapa.

Vierailija
2/6 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee mieleen että paheksuja on oikein juurta jaksain kaivellut asiaa ja perehtynyt siihen jollain tasolla ehkä keskivertotallaajaa enemmän. Sitten tuo paheksuja ilmaisee paheksuntansa siitä että miksi joku voi olla nykypäivänä vielä niin moukka, ettei ole viitsinyt yhtään pohtia asiaa laajemmin kuin vanhanaikaisten ja kuluneiden ajattelumallien pohjalta. Tuo vähän yllemmyytensä esille.

Ja olen siis itsekin sitä mieltä, että me ihmiset tosiaan teemme havaintoja ihmisistä, joita tapaamme. Ja kyllä sukupuoli on yksi näistä havainnoitavista asioista. Ja jos joku näyttää naiselta tai mieheltä, niin lyömme leiman omassa ajattelussamme. Niinkin käy että voi hämmentyä kun ei tunnistakaan onko vastassa oleva mies vai nainen. Kaikissa tilanteissa sillä ei ole väliä, mutta on tilanteita joissa sillä on väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se oma sukupuoli pitäisi ,yleisesti ottaen, oivaltaa tai vaikka sitten  arvata oikein...

(huom. voidaan tietysti myös puhua sen oikein olettamisesta)

Vierailija
4/6 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajuu näitä oletus juttuja ollenkaan.

Ei ennen mitään oleteltu.

Vierailija
5/6 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paheksu sitä, että joku olettaa jonkun olevan jotain tiettyä sukupuolta. Ihmiset tekevät usein oletuksia, se on ihan luonnollista. Joskus oletukset vaan osuvat oikeaan, joskus eivät. Sen sijaan sitä kyllä paheksun, jos joku alkaa inttämään toisten ihmisten sukupuolesta, väittäen muka itse tietävänsä totuuden toisten sukupuolesta.

Vierailija
6/6 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pysyä kaukana jos joku edes mainitsee asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi