Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olli lindholm lauloi aina pojasta

Vierailija
07.05.2019 |

ei jäänyt vain yhteen ralliin se, vaan tuntuu olevan useassa laulussa sama poika-teema.
Taas tulee radiosta joku jota en ole aiemmin edes kuullut.
Mitähän Ollin tytär ajattelee, tuli vaan mieleen.
No, ei vainajaa saa morkata, enkä morkaakaan, ihmettelen vain että oli teemat aika vähissä. Ja kauhean surullisia aina nämä laulut, sellasta itsetumurhamusaa, mutta kyllähän se suomalaisiin tietysti upposi. Itse vaikka olen synkistelijä, minulla on kuitenkin silti aina huumoria elämässä. Suomalaiset yleensä pitävät synkästä huumorista, noissa Yön ja Ollin lauluissa ei ole mitään huumorinkukkaan eikä sitä synkistelyä ole tehty yhtään humoristisesti.
Toivottavasti joku ymmärtää mitä yritän selittää. Minua jotenkin myötähävettää kun ollaan niin dramaattisia niin tosissaan. Eikä vain siis tässä asiassa, vaan yleisesti ottaen kaikessa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllästynyt jo täysin tähän Olli sitä, Olli tätä, YÖ sitä, YÖ tätä, Jussi sitä, Jussi tätä. Ja koko "muistokonsertti" on silkkaa rahastusta bändin jäseniltä.

En ole ikinä ymmärtänyt niitä Jumala - ja enkeliteemoja enkä kuolemateemojakaan. Rakkauslaulutkin erittäin synkkiä, semmosia erobiisejä lähinnä kuin että sopis edes häihin. Joka kerta, kun joku alkaa soittaa YÖtä vaikka kesken illan istujaisten, tekisi mieleni hakea juustohöylä ja yrittää vetää ranteet auki.

Vierailija
2/6 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olli tykkäsi pojista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllästynyt jo täysin tähän Olli sitä, Olli tätä, YÖ sitä, YÖ tätä, Jussi sitä, Jussi tätä. Ja koko "muistokonsertti" on silkkaa rahastusta bändin jäseniltä.

En ole ikinä ymmärtänyt niitä Jumala - ja enkeliteemoja enkä kuolemateemojakaan. Rakkauslaulutkin erittäin synkkiä, semmosia erobiisejä lähinnä kuin että sopis edes häihin. Joka kerta, kun joku alkaa soittaa YÖtä vaikka kesken illan istujaisten, tekisi mieleni hakea juustohöylä ja yrittää vetää ranteet auki.

:D Ihan sama juttu. Sori, alko vaan ärsyttää kun radiossa soi. 

ap

Vierailija
4/6 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä tajuaa samanikäiset.

Siihen aikaan soitettiin oikeita soittimia ja tehtiin oikeita lauluja.

On erityylistä musiikkia: punkkia, heavyä, räppiä, Aviciita. Kyse ei ole vain biisistä vaan miten se kiinnostaa kohderyhmää. Jos Suomipoppi kolahti (alkaen 80-luvulta) suureen osaan tavallisia Suomi"juntteja", se on ollut napakymppi.

Kysymyksenasettelussa tulee huomioida konteksti.

Vierailija
5/6 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauloi omista kokemuksistaan.

Vierailija
6/6 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykki poikia takalistoon.