Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unettomuus ja sairasloma

Vierailija
07.05.2019 |

Olen siis kärsinyt varmaan viimeisen pari vuotta huonoista unista. Syynä tähän siis masennus.nyt unettomuus tilanne vain pahentunut. Lääkäriin menossa pian. Minkähän verran saikkua voi saada?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan.

Terv. unettomana jo kahdeksattatoista vuotta

Vierailija
2/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä päivän pari. Masennuksesta pitempään. Muista olla varovainen jos määräävät mirtatsapiinia tai Ketipinoria. Ne lisäävät ruokahalua ja makeannälkää, ja lihottavat. Käyttää voi, mutta varo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus taustalla kyllä, oon jo pitkän tovin mielenterveyshoitajalla käynyt.siitä ei ole ollut apua, jos lääkärin kautta pääsisi kela terapiaan.

Vierailija
4/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kerran stressiperäisen unettomuuden takia saikkua kahteen kertaan viikko kerrallaan. Välissä oli kuukausi. Unettomuus oli siis luokkaa en nukkunut ollenkaan, tai maksimissaan pari tuntia pätkissä. Tuli kaikenlaisia fyysisiä ja henkisiä oireita. Työ sisälsi paljon autolla ajamista. Työnantaja ymmärsi täysin. Stressin syy oli samaan aikaan tekemäni maisterin opinnot, pääkoppa ei lopulta enää kestänyt ja unet lähti. Olin saikulla, opettelin stessinhallintaa, tein opinnoille realistisemman aikataulun, söin unilääkkeitä. Pikkuhiljaa helpotti.

Mutta ei ikinä enää samanlaista stressiä, so not worth it.

Vierailija
5/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli viikko, kun kykenin vastaanotolla lähinnä itkemään, olin niin väsynyt.

Vierailija
6/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaikki juontaa juurensa lapsuuden kauheuksista. Tarkoitus pyrkiä käsittelemään kaikki pois, niin ei olisi esteenä ns normielämälle enää.ap

Vierailija
7/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin pitkään pelkästään unettomuuden perusteella, koska Kela on eri mieltä.

Vierailija
8/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lääkereseptin kouraan ja päivän saikkua kun olin valvonut viikon, tai no nukkunut Max 4h/yö.

Vierailija
9/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 2 viikkoa, mutta taustalla olikin tosi paha burn out.

Vierailija
10/10 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä päivän pari. Masennuksesta pitempään. Muista olla varovainen jos määräävät mirtatsapiinia tai Ketipinoria. Ne lisäävät ruokahalua ja makeannälkää, ja lihottavat. Käyttää voi, mutta varo.

Mulla on mirtaa 0,25 tabletin annoksella lievintä vahvuutta.

Väsyttää mutta ei syötätä.