Miksi ihmeessä kukaan laittaisi Tinderiin kuvan, joka ei vastaa todellisuutta?
Aina välillä kuulee juttuja, että Tinder matchin kuva ei vastannut todellisuutta ja treffeille ilmaantui 10 vuotta vanhempi / 10 kiloa lihavampi tyyppi. Siis mitä?! Miksi kukaan tekisi tällaista? Sehän paljastuu heti jos tässä kohdassa yrittää huijata vastapuolta.
Itse ajattelisin, että mieluummin päinvastoin - kuva vähemmän viehättävä kuin todellisuus, jolloin tulisi se vau-efekti treffikumppanilla tavatessa :)
Toki ymmärrän, että jokainen haluaa ladata sovellukseen itsestään mahdollisimman imartelevan kuvan, mutta sitä en ymmärrä, että lataa täysin paikkansapitämättömän kuvan jostain vuosituhanna taitteesta taikka kuvan sellaisesta kuvakulmasta, mikä selkeästi hämää katsojaa (esim. yläkulmasta otettu kasvokuva, jossa kaksoisleuka ja ylipainoinen vartalo jäävät piiloon), koska totuus kuitenkin tulee ilmi ensitapaamisella. Silloin ei voi pakottaa toista katsomaan vain puolen metrin korkeudelta sua, vartalo blurrattuna...
Niin MIKSI?? Miksi kukaa tekee tällä tavalla?
Kommentit (52)
Miksikö? Koska ihmisillä on tutkitusti vääristynyt kuva omasta ulkonäöstään. Jossain tutkimuksessa lähes jokainen arvioi oman ulkonäkönsä paremmaksi kuin mitä muut ihmiset arvioivat. Jos ihmisellä on mahdollisuus valita ja ottaa niin hyvä kuva itsestä kuin mahdollista, tietenkin he tekevät niin. Vai laittaisitko ap itse itsestäsi kuvan joka ei ole niin erikoinen, ehkä mielestäsi suorastaan huono, jos löytyy sellainen jossa näytät nätiltä? Niinpä, tuskin laittaisit. On kuitenkin paljon mahdollista että tuo hyvännäköinen selfie ei näytä tunnistettavalta kenestäkään muusta kuin itsestäsi, mitä sinä et tajua.
Mutta tottahan se on, että harhaanjohtavat kuvat ovat varmaan suoranainen ongelma nykyisin ja erityisesti deittimarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on selitetty täällä monta kertaa. Tilanne on se, että jos ei laita edustavia kuvia, ei pääse edes sinne treffeille. Nämä kuvilla (ja esim. iällä) huijaavat toivovat, että vastapuoli hurmaantuu heidän persoonallisuudestaan ja päättää olla välittämättä huijaamisesta. Logiikkaa ei voi taas kuin ihailla.
Joillekin toi toimii, mutta jos vedättää jo textillä, niin miksi ei tekis sitä livenäkin. Olin yhden naisen kanssa deiteillä ja kävi just noin. Kuvissa se oli miinus 37kg missä treenaili ja liikunta oli elämäntapa ja tykkäs juoksemisesta ja muutenkin terveelliset elämäntavat. Minulle ulkonäkö merkkaa, mutta se ei ole todellakaan pääjuttu siinä. Minua kiinnostaa luonne ja mitä pään sisällä on. En edes tunnistanut sitä naista, kun tuli siihen. En lähtenyt törkeänä pois vaan vedin sen illan, mutta päässäni jyskytti koko aika miksi sen piti huijata. Se valehtelu vtutti todella rankasti. Se oli joskus juossut jne jne, mutta nykypäivänä sen texti ei ole häntä. EI se menny niin. Minä pidän itseni kunnossa ja pukeudun hyvin ja sen takia etsin samankaltaista.
Vierailija kirjoitti:
Yksi mitä et tule ikinä tietämään tindereissä on se ihmisen vartalo, mikäli siis ei ole vartalokuvaa valmiina. Se tulee olemaan suuri yllätys. On parikin kertaa, kun nainen on ollut kasvoiltansa upea mutta onkin ollut sitten livenä lihava.
Nykyisellään tunnistan jo kasvonpiirteistä aika hyvin, onko kroppa kunnossa. Sille on myös hyvä syy, että naisella ei ole kroppakuvia. If you got it, you flaunt it. Eli, jos ei ole kroppakuvia niin ei ole mitä näyttää.
Täytyy sanoa että jos olisi tarvetta olla tinderissä tms en kyllä laittaisi kokovartalokuvia sinne esitelläkseni vartaloani vaikka kelpaisi kyllä esitellä. Ei vain sovi ajatusmaailmaan tuollainen kauppaaminen ja vartalon esittely. N
Miehistä se komein 10% kerää 90% kaikista miehille annetuista tykkäyksistä. Joku tavallinen seiskan mies niillä peruskuvillaan saa hyvällä tuurilla yhden mätsin viikossa. Mene tämmöiselle sitten sanomaan, että hei tossa kuvassa olet liian komea älä sitä nyt ainakaan laita.
Vierailija kirjoitti:
Yksi mitä et tule ikinä tietämään tindereissä on se ihmisen vartalo, mikäli siis ei ole vartalokuvaa valmiina. Se tulee olemaan suuri yllätys. On parikin kertaa, kun nainen on ollut kasvoiltansa upea mutta onkin ollut sitten livenä lihava.
Nykyisellään tunnistan jo kasvonpiirteistä aika hyvin, onko kroppa kunnossa. Sille on myös hyvä syy, että naisella ei ole kroppakuvia. If you got it, you flaunt it. Eli, jos ei ole kroppakuvia niin ei ole mitä näyttää.
Jos naisella on pelkkä naamakuva ylhäältä, niin loppuruho reilusti plussan puolella. Niille en edes vastaa mitään. Sen vaan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas totesin jossain kohtaa, että mun kroppa vetää puoleensa ihan vääriä tyyppejä. Niitä, jotka on kiinnostuneita vain siitä pinnasta. Tajuton, älytön, uskomaton, himmeä, täydellinen oli muutamia sanoja, joilla sitä on kuvailtu. Ja kun mä olen paljon muutakin kuin mun kroppa. Nyt mulla onkin enää sellainen kokovartalokuva, josta näkee että en ole lihava. Treffeille mennessäni miesten silmät meinaa tippua päästä. No, ei tämäkään taktiikka vielä suuri menestys ole ollut mutta ehkä joku päivä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naisella on pelkkä naamakuva ylhäältä, niin loppuruho reilusti plussan puolella. Niille en edes vastaa mitään. Sen vaan tietää.
Kyllä. Pätee 100% kerroista. Yläviistokuva-jekkuun menin itse luvattoman monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Pätee 100% kerroista. Yläviistokuva-jekkuun menin itse luvattoman monta kertaa.
Niin pätee. Siellä ei ole vastassa mitään muuta, kun kehopositiivisuus.
Useimmat Tinderdeitit tapahtuvat peiton alla, siksi!
Käytetäänkö Tinderissäkin ämmistä sanontaa sopivan pehmeä tarkoittaen yliläskejä!
Eihän kenenkään kuva näytä totuutta. On hyviä ja huonoja kuvia, miksi pitäisi laittaa huono kuva ? Tinderissä, pelataan vain ja ainoastaan kuvilla. Se että kiinnostut num.1 on kuva, sen jälkeen kun kirjoittelee ja tapaa kuva menettää merkityksen vaik olisi kuinka komee mies mutta jos jutut eivät kohtaa menee poistoon, enkä edes tapaa.
On valheellista vanhojen kuvien käyttöä, filtteröintiä ja muokkaamista ja lisäksi psykologiset tekijät. Ihminen haluaisi näyttää aina siltä samalta, miltä näytti joskus jossain parhaassa otoksessa tai ajassa. Ja kamera ei lisää kiloja, vaan ihminen itse vähentää niitä omalla silmällään, koska tietenkin siloittelee totuutta varmaan tiedostamattaankin.