Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä kukaan laittaisi Tinderiin kuvan, joka ei vastaa todellisuutta?

Vierailija
07.05.2019 |

Aina välillä kuulee juttuja, että Tinder matchin kuva ei vastannut todellisuutta ja treffeille ilmaantui 10 vuotta vanhempi / 10 kiloa lihavampi tyyppi. Siis mitä?! Miksi kukaan tekisi tällaista? Sehän paljastuu heti jos tässä kohdassa yrittää huijata vastapuolta.

Itse ajattelisin, että mieluummin päinvastoin - kuva vähemmän viehättävä kuin todellisuus, jolloin tulisi se vau-efekti treffikumppanilla tavatessa :)

Toki ymmärrän, että jokainen haluaa ladata sovellukseen itsestään mahdollisimman imartelevan kuvan, mutta sitä en ymmärrä, että lataa täysin paikkansapitämättömän kuvan jostain vuosituhanna taitteesta taikka kuvan sellaisesta kuvakulmasta, mikä selkeästi hämää katsojaa (esim. yläkulmasta otettu kasvokuva, jossa kaksoisleuka ja ylipainoinen vartalo jäävät piiloon), koska totuus kuitenkin tulee ilmi ensitapaamisella. Silloin ei voi pakottaa toista katsomaan vain puolen metrin korkeudelta sua, vartalo blurrattuna...

Niin MIKSI?? Miksi kukaa tekee tällä tavalla?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on selitetty täällä monta kertaa. Tilanne on se, että jos ei laita edustavia kuvia, ei pääse edes sinne treffeille. Nämä kuvilla (ja esim. iällä) huijaavat toivovat, että vastapuoli hurmaantuu heidän persoonallisuudestaan ja päättää olla välittämättä huijaamisesta. Logiikkaa ei voi taas kuin ihailla.

Vierailija
2/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinointimateriaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on selitetty täällä monta kertaa. Tilanne on se, että jos ei laita edustavia kuvia, ei pääse edes sinne treffeille. Nämä kuvilla (ja esim. iällä) huijaavat toivovat, että vastapuoli hurmaantuu heidän persoonallisuudestaan ja päättää olla välittämättä huijaamisesta. Logiikkaa ei voi taas kuin ihailla.

Miehen kannattaa laittaa superedustava kuva koska naiset eivät lopulta livenä ole niin tarkkoja. Nimim kymmenien naisten kanssa seksiin päätynyt

Vierailija
4/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama mies on kysyttäessä (ennen tapaamista) sanonut, että kuvat on vanhoja, mutta näyttää mielestään samalta kuin kuvissa. Tietenkään se ei ole pitänyt paikkaansa.

Vierailija
5/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder ei ole oikeaa elämää. Siksi siellä eivät päde oikean elämän säännöt.

Vierailija
6/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin Tinderiä käyttäessäni, että älylaitteiden kameroilla kuvatessa kasvoni näyttävät todellista kapeammilta, mikä saa minut näyttämään sievemmältä kuin luonnossa. Minulla on myös järjestelmäkamera, jolla olisin saanut suurella vaivannäöllä realistisempia kuvia, mutta arvaapa viitsinkö järjestää kuvaukset vain tätä tarkoitusta varten? Varsinkin kun on ihan varmaa, että kaikki muut Tinderissä olevat naiset ovat ottaneet kuvansa niillä älylaitteilla. Lisäsin joukkoon yhden ammattilaisen ottaman muotokuvan, jossa näytän omalta itseltäni muuten, paitsi että siinäkin minut on tietysti tarkoin aseteltu kuvaan ja kuvakulma valittu edustavasti.

Täydellistä todellisuutta on aika vaikea tavoittaa pelkillä valokuvilla. Mutta arvelin että tämä ei hirveästi haittaa, koska livenähän se totuus sitten paljastuu viimeistään. En saanut ainakaan mitään kommentteja siitä, että olisin ollut kovasti erinäköinen livenä. Joko miehet olivat vain kohteliaita tai sitten ero ei ollut niin suuri kuin itse kuvittelin.

Vierailija
7/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mäkin ihmettelen... tosin mua on sanottu erinäköiseksi kuin kuvassa ihan muokkaamattomastakin kuvasta että tosi kiva.

Vierailija
8/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

BTW olen tavannut muutaman tinder-naisen ja yksikään ei ole näyttänyt niin hyvältä kuin kuvissaan.

Vierailija
9/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes usko, että kyse on markkinoinnista ja siitä, että miettisi miten pääsee treffeille. Kyse ihan puhtaasta itsepetoksesta ja siitä, että haluaa kieltää todellisuuden. Tinderiin laitetaan näitä valheellisia kuvia samasta syystä kuin instaan tai faceen. Halutaan elää siinä mielikuvitusmaailmassa, jossa ollaan kauniita ja hoikkia. Kun saadaan se yksi hyvä kuva, kuvitellaan, että ollaan sen näköisiä.

Tokihan jokainen tässä todellisuudessa elävä ihminen haluaa antaa realistisen kuvan itsestään ja myös ymmärtää, mikä on realismia ja mikä ei. Mutta kun merkittävä osa ihmisistä ei itse asiassa ole ihan tolkuissaan. On kaikenlaista kypsymättömyyttä, persoonallisuushäiriötä, mt-ongelmaa.... Taustalla on samoja syitä, jotka saavat ihmiset piikittämäät huuliinsa aina vaan lisää täytettä, vaikka peilin pitäisi näyttää, että tulos on hirveä. Ihmiset ovat sekaisin.

Vierailija
10/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaankin samasta syystä kuin ihmiset meikkaavat. Tottakai halutaan näyttäytyä hyvännäköisenä.

Vierailija
11/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

BTW olen tavannut muutaman tinder-naisen ja yksikään ei ole näyttänyt niin hyvältä kuin kuvissaan.

Hyvä syy olla laittamatta kuvia someen.

Vierailija
12/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Minä näytän kuvissa paljon paremmalta kuin luonnossa vaikka en laittaudu yhtään. Ja tuo ärsyttää tosi paljon. 

Vierailija
13/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä erikoista. Haluan olettaa, että suurin osa Tinderin käyttäjistä ei halua tarkoituksella huijata, joten yritän keksiä muitakin mahdollisia selittäviä tekijöitä:

- Haluaa itse uskoa näyttävänsä siltä kuin kuvassa.

- Kun itse jo tietää miltä näyttää kokonaisuutena, niin ei välttämättä osaa hahmottaa sitä, millaisen kokonaisuuden kuvan katsoja (jolla mitään ennakkotietoa ei ole) kuvittelee.

Mulle tulee TInder-kuvista mieleen hömppäuutiset: ei varsinaisesti valehdella, mutta korostetaan asioita valikoidusti niin, että kuitenkin syntyy väärä mielikuva.

Vierailija
14/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä tietäisin, miltä minä näytän oikeasti? Pitäisikö niitä kuvia näyttää ystäville ja sanoa, että valitsevat siitä ne kuvat, joissa olen mahdollisimman itseni näköinen, edustavuudesta viis vai miten se tapahtuu?

Vierailija
15/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Minä näytän kuvissa paljon paremmalta kuin luonnossa vaikka en laittaudu yhtään. Ja tuo ärsyttää tosi paljon. 

Minun miesystävälläni ihan päinvastoin. Hän näyttää kuvissa omituiselta, mutta luonnossa on tosi komea.

Vierailija
16/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvista syntyy aina joku mielikuva ja totta kai sitä vielä rakentelee päässään optimistisesti. Jos on noin tarkkaa kuvien kanssa, kannattaisiko kokeilla ihan sokkotreffejä niin voi vaikka yllättyä iloisesti tai sitten pokailet livenä sopivaksi katsomiasi ihmisiä. 

Vierailija
17/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän ihan yrittämättäkin kuvissa eriltä kuin luonnossa. Näytän vielä erilaisissa kuvissa ja eri aikaan otetuissakin eriltä kuin muissa kuvissa. Jotkut siis luulee että käsittelen ihan kauheesti niitä kuvia vaikka todellisuudessa en olisi välttämättä tehnyt kuvalle mitään. Onko se sitte mun syyni? Jaa a

Vierailija
18/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiusallani. Säännöllisesti teen uuden feikkiprofiilin. Pitkä, tumma ja komea mies. Kyllä tulee tykkäyksiä.

Vierailija
19/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin näytän kuvissa ihan kummalliselta enkä todellakaan tiedä näytänkö oikeasti sellaiselta. Silmät lurpallaan ja suu ihmeellisessä vänkyrässä ja huulet luonnottoman punaiset. Tosi monta kuvaa pitää ottaa etten näytä mielenvikaiselta.

Vierailija
20/52 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja instaherkutkin näyttävät samalta joka ainoa päivä ja silloinkin, kun eivät asetu ihmeellisiin asentoihin, joissa vedetään jotain sisään ja pusketaan jotain muuta ulospäin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä