Minkä ikäinen olet ja paljonko velkaa?
Ollaan nelikymppisiä ja meillä yhteensä velkaa 30 000. Mietin paljonko tässä iässä uskaltais ottaa lainaa remonttiin ja ehkä elämiseenkin.
Kommentit (103)
Työtön sanasta saa miinusta.
Dorka olet kuka ikinä miinustitkaan.
28v, ei velkoja, mutta tilanne muuttuu kun loppuvuodesta luultavasti ostetaan ensimmäinen omistusasunto...
45v, asuntolaina juuri maksettu :) Varallisuus (siis asunto-osake) 430 000€.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan elänyt yli varojeni, eli ottanut lainoja. Velaton olen.
En ymmärrä lainojen ottajia.46v
Ei taida olla myöskään merkittävästi varallisuutta, tai se on perittyä. En minä ainakaan miljoonaomaisuuttani olisi saanut työlläni hankittua. Nyt velkaa maksaa valtaosin omaisuuden tuotot, ja pienessä määrin palkasta.
Pian 41 vuotta. Velkaa ei lainkaan. Omaisuutta ja vatallisuutta ei juurikaan ole. Mutta toistaiseksi olen tullut toimeen.
Olen 25v, itsellä ei velkaa, mutta puolisolla parisen tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla myöskään merkittävästi varallisuutta, tai se on perittyä. En minä ainakaan miljoonaomaisuuttani olisi saanut työlläni hankittua. Nyt velkaa maksaa valtaosin omaisuuden tuotot, ja pienessä määrin palkasta.
Ihmettelin aivan samaa. Ainakin pääkaupunkiseudulla jos asuisi vuokralla ja yrittäisi samalla säästää asuntoa etukäteen lainan välttämiseksi, ei ikinä pääsisi maaliin. Asuntojen hinnat ovat kohonneet nopeammin kuin ikinä olisi pystynyt palkasta säästämään.
43- vuotta ja velkaa noin 70 000€. Omistan puolet omakotitalosta tontteineen ja neljä sijoitusasuntoa. Plussalla siis mennään:)
Piensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin aivan samaa. Ainakin pääkaupunkiseudulla jos asuisi vuokralla ja yrittäisi samalla säästää asuntoa etukäteen lainan välttämiseksi, ei ikinä pääsisi maaliin. Asuntojen hinnat ovat kohonneet nopeammin kuin ikinä olisi pystynyt palkasta säästämään.
Ei kokonaan pystykään mutta osan pystyy. Me tehtiin näin. Säästettiin 4v asumalla todella ahtaasti pienessä yksiössä miehen kanssa, oli aika kurjaa mutta näin saatiin se 30% säästettyä asunnon hinnasta niin ei tarvittu takaajia.
30-vuotias ja vajaa 5000e velkaa.
Oleellinen kysymys jäi pois, eli paljonko tienaat ja paljonko on pakolliset kulut /kk.
Velkaa vain vanhemmilleni, sen verran paljon he ovat eteeni tehneet.
28v ja puolisoni kanssa on ~240 000 e velkaa (hiljattain hankittu omistusasunto)
Olemme 38 ja 34, velkaa on asunnosta ja kesämökistä yht. 100.000.
30 v, 110 000.