Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin mies rikkoi pöydän ja oven. Kauan odottaisit korvausta?

Vierailija
07.05.2019 |

Asiasta useampi kuukausi aikaa. Tappelivat meillä ja mies rikkoi nuo. Olen toistuvasti muistuttanut, että milloin korvaatte oven ja arvokkaan tammipöydän jonka rikoitte? Suuttuvat jankutuksesta kuulemma. Miten asian kanssa etenisitte? Rahaa muita asioita on heillä tehdä. Alkoivat juuri mm. kunnostaa venettään. Eli tuntuu, että meidän perheen omaisuutta ei kunnioiteta. Välit katkon heti, kun saan rikottujen tavaroiden korvaukset. Hullua tuollainen riehuminen ja pelottavaa.

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasiko miehesi naarmut pöydässä ja ovessa, kun tuli kotiin? Siis ilman että esittelit ne.

Huomasi tietenkin ja oli hiton huolissaan mitä pahempaa olisi voinut käydä. On myös poliisin kannalla ollut alusta asti. Mikä kysymys tämä edes oli? AP

No mietin vaan, kun sanoit että tavarat oli _rikottu_, ja sitten niihin olikin vain tullut pari pientä kolhua. Jos joku rikotaan, se on silloin päreinä ja käyttökelvoton.

No pöydässä sellainen yksi syvempi kuoppa ja pinta raapaleina. Korjautettava. Ovessa keskellä noin 0,5cm-1cm syvä nyrkin kokoinen kuoppa. Sinun mielestä ehkä käytettävissä, mutta me haluamme ehjät. AP

Joo, en edes huomaisi. Jos haittaisi, niin oveen joku juliste/muu koriste päälle, ja pöydälle pöytäliina.

Sä taidat olla kyseinen mies tai ainakin saman henkinen? Kerro nyt vielä miksi itse aiheuttamiaan tuhoja ei pitäisi korvata?

En ole samanhenkinen, vaan hyvin rauhaarakastava. Enkä ole korvausta kieltänyt pyytämästä, lähinnä sitä vaan ihmettelin, kun otsikosta sai sen käsityksen, että joku on riehunut silmittömästi moottorisahan tms kanssa ja tuhonnut asunnon alkutekijöihinsä. Ja lopulta paljastuu, että pari klommoa ihan lihasvoimin kolautettu.

Koska sinä olet niin rauhaarakastava, olisi varmaan ok jos tulisin luoksesi tekemään sohvaan reiän ja repimään sieltä täältä tapetin paloja irti? Sohvanhan voisi peittää vaikka viltillä ja tapetin reikien päälle voisi laittaa kivoja tarroja.

Peace hei, mä tulen sitten huomenna.

Sohvalla on viltti ja tapettia ei oo 😅

No voin mä leikellä sen viltinkin ja piirrellä eddingillä pippeleitä seinille. Peace!

Vierailija
102/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, eli ovi tulee tänään rikkinäisen tilalle. Emme jaksa enää hetkeäkään katsella tuota klommoa ovessa. Mies hakee pakulla, kun pääsee töistä. Puuseppä tulee vilkaisemaan pöytää, että mitä sille tehtävissä. Osaisi tuo ukko sen korjata, mutta liikaa hommaa tässä juuri nyt meneillään.

Laitoin viestiä kaverille ja hän sanoi, että on ok jos laitamme laskun vahingoista ja heillä ollut niin kiire, ettei ole asiaa ehtinyt hoitaa. Toivon sydämestäni, ettei mies ole väkivaltainen ja riehu kotona. En nyt kuitenkaan niin heti uskoisi. Saati tappaja. Itse vaan en ole tottunut huutoonkaan ja tavaroiden rikkomiseen. Ei heillä alkoakaan juoda kotosalla lasten ollessa ainakaan saunaolutta enempää.

Kyllä silti välit jäähtyi tähän ystävään, sillä liian kauan kesti tavaroiden korvaaminen. Raha ei varmasti ole ollut syynä, enkä nyt ihan sitä kiirettä usko myöskään. Kertoo siis jotain ihmisestä tämmöinen välttelykäyttäytyminen. AP

Ehkä odottelivat sitä laskua, että tietävät paljonko pitää maksaa... 🤔

No en usko. Oli tosiaan hälläväliä asenne ja mies oli jopa selkeästi ärsyyntynyt, kun kysyin asiasta. Veikkaan, että ystävä maksaa viulut, ikävä kyllä. Kohta uusi ovi tulee rikkinäisen tilalle. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hyvää tukea ollut teistä anonyymit. En lapsille kosta vanhempansa tyhmyyttä, mutta en voi enää ystävääni luottaa näköjään. Jos heillä huono tilanne niin minun ei tarvitse mennä mukana tuollaiseen sekoiluun. Onneksi sen tieden ettei alkoa siellä juoda lasten läsnä ollessa. Se riittää nyt minulle. Kyllä noi teinit kertoo jos ukko sekoilee jatkossa ja sitten puutun tietenkin. AP

Vierailija
104/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasiko miehesi naarmut pöydässä ja ovessa, kun tuli kotiin? Siis ilman että esittelit ne.

Huomasi tietenkin ja oli hiton huolissaan mitä pahempaa olisi voinut käydä. On myös poliisin kannalla ollut alusta asti. Mikä kysymys tämä edes oli? AP

No mietin vaan, kun sanoit että tavarat oli _rikottu_, ja sitten niihin olikin vain tullut pari pientä kolhua. Jos joku rikotaan, se on silloin päreinä ja käyttökelvoton.

No pöydässä sellainen yksi syvempi kuoppa ja pinta raapaleina. Korjautettava. Ovessa keskellä noin 0,5cm-1cm syvä nyrkin kokoinen kuoppa. Sinun mielestä ehkä käytettävissä, mutta me haluamme ehjät. AP

Joo, en edes huomaisi. Jos haittaisi, niin oveen joku juliste/muu koriste päälle, ja pöydälle pöytäliina.

Sä taidat olla kyseinen mies tai ainakin saman henkinen? Kerro nyt vielä miksi itse aiheuttamiaan tuhoja ei pitäisi korvata?

En ole samanhenkinen, vaan hyvin rauhaarakastava. Enkä ole korvausta kieltänyt pyytämästä, lähinnä sitä vaan ihmettelin, kun otsikosta sai sen käsityksen, että joku on riehunut silmittömästi moottorisahan tms kanssa ja tuhonnut asunnon alkutekijöihinsä. Ja lopulta paljastuu, että pari klommoa ihan lihasvoimin kolautettu.

Koska sinä olet niin rauhaarakastava, olisi varmaan ok jos tulisin luoksesi tekemään sohvaan reiän ja repimään sieltä täältä tapetin paloja irti? Sohvanhan voisi peittää vaikka viltillä ja tapetin reikien päälle voisi laittaa kivoja tarroja.

Peace hei, mä tulen sitten huomenna.

Sohvalla on viltti ja tapettia ei oo 😅

No voin mä leikellä sen viltinkin ja piirrellä eddingillä pippeleitä seinille. Peace!

Ihan vapaasti. Mutta varo koiraa, joka sen viltin omistaa!

Vierailija
105/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä hyvää tukea ollut teistä anonyymit. En lapsille kosta vanhempansa tyhmyyttä, mutta en voi enää ystävääni luottaa näköjään. Jos heillä huono tilanne niin minun ei tarvitse mennä mukana tuollaiseen sekoiluun. Onneksi sen tieden ettei alkoa siellä juoda lasten läsnä ollessa. Se riittää nyt minulle. Kyllä noi teinit kertoo jos ukko sekoilee jatkossa ja sitten puutun tietenkin. AP

Tsemppiä ap ja pystyt tekemään nimettömän lasun jos tulee jossain vaiheessa perheen lapsista huoli. 

Vierailija
106/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisilta todennäköisesti persaukisilta elämänkoululaisilta tuskin tulet mitään saamaan. Suomessa kun ollaan niin todennäköisesti joudut itse syytetyksi ja korvausvastuuseen jos alat vaatimaan rikosoilmoituksen kautta tai oikeusteitse jotain. Joudut todennäköisesti itse maksamaan oppirahat, mutta seuraavalla kerralla osaat sitten valita kaverisi ja vieraasi paremmin.

Vierailija
107/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus? Ja sitten kannattaa tosiaan kysyä ystävältä onko hän onnellinen tuossa suhteessa.

Kyllä häntä lohdutin ja juttelimme asiasta. Oli muka eroamassa. Nyt vaikuttaa ylimieliseltä, kun kysyn korvauksista. Eli ikävä kyllä välit menee ystäväänkin näköjään hänen miehensä takia. AP

Taitaa ystäväsi olla väkivaltaisen hullun kuristusotteessa vai onko ystävälläsi ennen ollut mitään hälläväliä asennetta tuollaisia asioita kohtaan?

No en ole tälläiseen tilanteeseen koskaan joutunut, joten paha sanoa. Normaali eronnut yksinhuoltaja nainen, joka vietti usein aikaa perheemme kanssa. Lapset kavereita yms. Aina mökkeillessä kaikki osallistuneet ruokiin ja bensiinin yms. AP

Tällä naisella on lapsiakin? Tuo mieshän voi pahoinpidellä heitäkin.

Vierailija
108/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatte ulkopuolisin korjaajan ja maksatte laskun.Sitten lähetätte laskun kopion sille räyhäukolle ja tilinumeron mihin voi maksaa.Ja eräpäivä suoritukselle.Näin todistettu paljonko korjaus oikeasti maksoi.

Vierailija
109/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore suhde, mutta silti heillä on jo yhteinen vene? Niin varmaan.

Vierailija
110/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt halua viisastella, mutta olitteko te mukana riidassa? Vai rikkoivatko he irtaimistoanne ihan vain huvikseen? 

Jos olisit nyt viisas miettisit hetken onko täysi korvaus oikeudenmukaista heitä kohtaan? Mitä tiukemmin rahaa vaadit ja odotat sen varmemmin et tule sitä saamaan. 

Voit tietysti tehdä rikosilmoituksen poliisille, jossa käsittely kestää pahimmillaan jonkun vuoden, tai mennä itse suoraan sopimaan että he maksavat puolet korjauksista. 

Kaverin mies rikkoi yksin. En kyllä muutakaan voi elleivät korvaa. Rahaa on meillä noi korvata, mutta periaate että rikkonut korvaisi. Vaikuttaa pelottavalta tämä uusi mies ja en kyllä uskalla ainakaan yksin naamatusten häneltä kysyä. AP

Luletkp, että kaverisi edes on tuolta riehujalta kysellyt. Tuskinpa.

Vierailija
111/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä olet laatinut ja lähettänyt kirjattuna laskun huonekalujen ym. rikkojalle. Jos ei maksa, niin voit laittaa ulosottoon. Pelkkä suulinen ilmoitus ilman papereita ei Ulosottovirastolle riitä. Ja lähetys kirjattuna siksi, ettei saaja voi väittää, ettei ole saanut laskua.

Vierailija
112/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitoa ja elämänmakuista wt meininkiä...

Vierailija
113/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä olet laatinut ja lähettänyt kirjattuna laskun huonekalujen ym. rikkojalle. Jos ei maksa, niin voit laittaa ulosottoon. Pelkkä suulinen ilmoitus ilman papereita ei Ulosottovirastolle riitä. Ja lähetys kirjattuna siksi, ettei saaja voi väittää, ettei ole saanut laskua.

Tällainen lasku ei ole ulosottokelpoinen ilman oikeuden päätöstä.

Vierailija
114/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottelisi, vaan lähtisin prätkäjengityyliin perimään.

Vierailija
115/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielistelevä lapatossu sinä olet.

Millä perusteella :D En vaan jaksa välittää pikkujutuista.

Olet varmaan vuokralla. Oma omistusasunto kiinnostaa enemmän.

Vierailija
116/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se viina on viisasten juoma. Eivät tule maksamaan, ennenkuin saavat syytteen.

Vierailija
117/118 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs silloinen ystävä oli velkaa 120 euroa jonkun vuoden. Tästä on aikaa jo mutta yhteensä kesti yli vuosi maksaa tuo velka takasin. Aikomustakaan ei ollut maksaa. Jouduin jatkuvalla syötöllä pommittamaan tuttua ja nolaamaan tämän yhteisten tuttujemme kuullen, jotta sain painostumaan maksamaan. Maksoi lopulta. Jos teillä ei ole mitään yhteistä ja tuttuja niin voi olla vaikeaa tuo nolaaminen. Tää tyyppi siis makseli 20 e kerrallaan. Vikan erän 40e sitten vuoden päästä.

Vierailija
118/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä kävi? Tuliko poliisi tarkastamaan tuhotun kodin? Saiko ap rahansa takaisin?