Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin mies rikkoi pöydän ja oven. Kauan odottaisit korvausta?

Vierailija
07.05.2019 |

Asiasta useampi kuukausi aikaa. Tappelivat meillä ja mies rikkoi nuo. Olen toistuvasti muistuttanut, että milloin korvaatte oven ja arvokkaan tammipöydän jonka rikoitte? Suuttuvat jankutuksesta kuulemma. Miten asian kanssa etenisitte? Rahaa muita asioita on heillä tehdä. Alkoivat juuri mm. kunnostaa venettään. Eli tuntuu, että meidän perheen omaisuutta ei kunnioiteta. Välit katkon heti, kun saan rikottujen tavaroiden korvaukset. Hullua tuollainen riehuminen ja pelottavaa.

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, kun jotkut vähättelevät tapahtunutta.

Tiedoksi: Jos kyseessä on vuokra-asunto, asunnossa asuvat ovat korvausvelvollisia vahingoituneesta ovesta. Jos taas omistusasunto, voi olla vaikea saada myydyksi asunto, jossa lommo ovessa.

Vierailija
82/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi tuollaiselta mitään kyselemään.

Pahimmassa tapauksessa pääset hengestäsi.

Katkaise välit molempiin. Rahoja et taatusti tule saamaan ja jos saat uhkaamalla poliisilla, niin mieshän saattaa jälkeenpäin tehdä mitä vaan. Teillähän oli lapsiakin.

Jep. Nyt on jo tilanne eskaloitunut niin, että mies on tappaja. Paha, paha.

Sarjamurhaajanaarmuttaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät aiokaan maksaa, jos rahaa on ja ei vielä maksaneet. Onko todistajia, voitko tehdä jotain oikeusteitse?

No pyysin kaveria kylään, kun mies oli lasten kanssa äidillään. Mies on aika uusi suhde. En tunne kaverin miestä kunnolla ja yleensä olemme jutelleet kahden. Oli mustasukkainen aikeestamme siirtyä yökerhoon ja alkoi huutaa ja rikkoa tavaraa. Pöytään iski lasin rikki ja pinta on pilalla. Ystävä meni vessaan itkemään ja mies löi oveen kolhun. AP

Pöytä ei ole pilalla, vaan siinä on kolhu, samoin oven kanssa.

Paljonko kuvittelet saavasi korvausta?

Jos uusi pöytä maksaa vaikka 200€ ja uusi ovi 100€, niin vahingonkorvauslain mukaan noiden arvosta vähennetään ensin ikävähennys ja esimerkiksi 20 vuotta vanhoista ei tarvi enää korvata käytännössä juuri mitään, koska ne ovat arvottomia. Koska kaluja ei ole tuhottu käyttökevottomaksi, niin se vähentää niiden korvaussummaa. Se mitä voisit oikeuden kautta saada, on korkeintaan kymppejä.

Eiköhän ole parasta että otat tämän kustannuksena siitä että sinulle selvisi ettei kyseisen tyypin kanssa kannata olla missään tekemisissä. Toivottavasti kaverisi oppi myös saman asian.

Tyyppi ostaa uudet tilalle ja voi viedä vanhat mukanaan. Siinä ikävähennystä.

Vierailija
84/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, eli ovi tulee tänään rikkinäisen tilalle. Emme jaksa enää hetkeäkään katsella tuota klommoa ovessa. Mies hakee pakulla, kun pääsee töistä. Puuseppä tulee vilkaisemaan pöytää, että mitä sille tehtävissä. Osaisi tuo ukko sen korjata, mutta liikaa hommaa tässä juuri nyt meneillään.

Laitoin viestiä kaverille ja hän sanoi, että on ok jos laitamme laskun vahingoista ja heillä ollut niin kiire, ettei ole asiaa ehtinyt hoitaa. Toivon sydämestäni, ettei mies ole väkivaltainen ja riehu kotona. En nyt kuitenkaan niin heti uskoisi. Saati tappaja. Itse vaan en ole tottunut huutoonkaan ja tavaroiden rikkomiseen. Ei heillä alkoakaan juoda kotosalla lasten ollessa ainakaan saunaolutta enempää.

Kyllä silti välit jäähtyi tähän ystävään, sillä liian kauan kesti tavaroiden korvaaminen. Raha ei varmasti ole ollut syynä, enkä nyt ihan sitä kiirettä usko myöskään. Kertoo siis jotain ihmisestä tämmöinen välttelykäyttäytyminen. AP

Vierailija
85/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen kaveri kaatui kännissä mun lasivitriiniin, jossa oli mun hartaasti keräilemät Arabian kannut sun muut. Todella arvokkaita keräilyesineitä. Ja pirstaleiksi meni. Koska hän oli kännissä, ei vakuutusyhtiökään korvannut. 4 kk yritin kauniisti pyytää korvausta ja sitten lähdin poliisiasemalle tekemään rikosilmoitusta. Tää mies kuuli sen ja maksoi seuraavana päivänä pyydetyn summan.

Vierailija
86/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ystäväsi heivaa elämästään tuollaisen miehen? Tuskin on ensimmäiset ja viimeiset tavarat jotka rikkoo suutuspäissään...

Vierailija
87/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en rikotusta omaisuudestani odottele korvauksia kovin kauaa. Jos ei kolmannella karhuamisella ala rahoja kuulua niin näytän mielelläni että minäkin osaan riehua.

Vierailija
88/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä niiin we-meiningiltä, kun tapellaan niin että pöytä särkyy ja sitten ollaan niin juntteja, ettei edes suostuta korvaamaan itse aiheutettuja vahinkoja. Ootte te wt:t kyllä hauskaa sakkia :D

Ja siinä taas joku itseään täynnä oleva paskiainen kuvittelee olevansa muita parempi. Ota ensimmäiseksi selvää mitä juntti tarkoittaa (koska et selkeästikään tiedä) ja sitten tuon wt-lyhenteen käytönkin voisit lopettaa. Kaltaiseillesi hienohelmoille, tai siis wannabe-hienohelmoille, nauretaan kaikkialla mutta ettehän te sitä ymmärrä. Elätte vain omassa naurettavassa kuplassanne. Tämänkin jos luet niin vastaat varmaankin jotain sekavaa jolle kaikki nauraa.

Ps. Olet takuulla eteläsuomesta

Vierailija
89/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ystäväsi heivaa elämästään tuollaisen miehen? Tuskin on ensimmäiset ja viimeiset tavarat jotka rikkoo suutuspäissään...

No en kyllä itse enää halua kyseistä herraa nähdä ikinä. Ystävä jos haluaa hänen kanssaan olla enpä voi paljoa vaikuttaa. Tänne eivät ole enää tervetulleita. Lapset saavat tulla ja leikkiä kyllä. Jos ystävä pyytää anteeksi ja haluaa yksin tulla juttelemaan voin harkita. Olen vaan aika ehdoton tälläisissä asioissa. AP

Vierailija
90/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en rikotusta omaisuudestani odottele korvauksia kovin kauaa. Jos ei kolmannella karhuamisella ala rahoja kuulua niin näytän mielelläni että minäkin osaan riehua.

Eli olisit yhtä tyhmä, kuin riehuja? Ei kauheen fiksuu...

Vierailija
91/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pultsari oot mitä muuta vedit te ku viinaa?

Vierailija
92/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitusta tekemään. Onpahan myös enemmän aineistoa tuon miehen agressiivisuudesta, jos joskus käy kaverisi kimppuun ja kaverisi menee poliisille. Todennäköisesti tulee pieksämään kaverisi myös :( 

Vierailija
93/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaan rahapäivään, jos itse tekisin tahatonta tai tahallista vahinkoa menettelisin noin.

Vierailija
94/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin tuolle weeteelle joka ehdotti tämän ketjun alussa ratkaisuna vessan oven nyrkiniskun peitoksi JULISTETTA :DDDDD joku sellainen olisi kiva joka sopisi yhteen ikkunan peitoksi ripustetun seinälipun kanssa, jossa on susi, täysikuu ja tribaaleja?

Vierailija
95/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaan rahapäivään, jos itse tekisin tahatonta tai tahallista vahinkoa menettelisin noin.

En ymmärtänyt? Heillä ei rahasta ole tietääkseni puutetta. AP

Vierailija
96/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku vaan miehelle menemään ja perintään, jos ei maksa.

Vierailija
97/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Repesin tuolle weeteelle joka ehdotti tämän ketjun alussa ratkaisuna vessan oven nyrkiniskun peitoksi JULISTETTA :DDDDD joku sellainen olisi kiva joka sopisi yhteen ikkunan peitoksi ripustetun seinälipun kanssa, jossa on susi, täysikuu ja tribaaleja?

Mä aattelin, et se oli trolli 🙄

Vierailija
98/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasiko miehesi naarmut pöydässä ja ovessa, kun tuli kotiin? Siis ilman että esittelit ne.

Huomasi tietenkin ja oli hiton huolissaan mitä pahempaa olisi voinut käydä. On myös poliisin kannalla ollut alusta asti. Mikä kysymys tämä edes oli? AP

No mietin vaan, kun sanoit että tavarat oli _rikottu_, ja sitten niihin olikin vain tullut pari pientä kolhua. Jos joku rikotaan, se on silloin päreinä ja käyttökelvoton.

No pöydässä sellainen yksi syvempi kuoppa ja pinta raapaleina. Korjautettava. Ovessa keskellä noin 0,5cm-1cm syvä nyrkin kokoinen kuoppa. Sinun mielestä ehkä käytettävissä, mutta me haluamme ehjät. AP

Joo, en edes huomaisi. Jos haittaisi, niin oveen joku juliste/muu koriste päälle, ja pöydälle pöytäliina.

Sä taidat olla kyseinen mies tai ainakin saman henkinen? Kerro nyt vielä miksi itse aiheuttamiaan tuhoja ei pitäisi korvata?

En ole samanhenkinen, vaan hyvin rauhaarakastava. Enkä ole korvausta kieltänyt pyytämästä, lähinnä sitä vaan ihmettelin, kun otsikosta sai sen käsityksen, että joku on riehunut silmittömästi moottorisahan tms kanssa ja tuhonnut asunnon alkutekijöihinsä. Ja lopulta paljastuu, että pari klommoa ihan lihasvoimin kolautettu.

Koska sinä olet niin rauhaarakastava, olisi varmaan ok jos tulisin luoksesi tekemään sohvaan reiän ja repimään sieltä täältä tapetin paloja irti? Sohvanhan voisi peittää vaikka viltillä ja tapetin reikien päälle voisi laittaa kivoja tarroja.

Peace hei, mä tulen sitten huomenna.

Vierailija
99/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, eli ovi tulee tänään rikkinäisen tilalle. Emme jaksa enää hetkeäkään katsella tuota klommoa ovessa. Mies hakee pakulla, kun pääsee töistä. Puuseppä tulee vilkaisemaan pöytää, että mitä sille tehtävissä. Osaisi tuo ukko sen korjata, mutta liikaa hommaa tässä juuri nyt meneillään.

Laitoin viestiä kaverille ja hän sanoi, että on ok jos laitamme laskun vahingoista ja heillä ollut niin kiire, ettei ole asiaa ehtinyt hoitaa. Toivon sydämestäni, ettei mies ole väkivaltainen ja riehu kotona. En nyt kuitenkaan niin heti uskoisi. Saati tappaja. Itse vaan en ole tottunut huutoonkaan ja tavaroiden rikkomiseen. Ei heillä alkoakaan juoda kotosalla lasten ollessa ainakaan saunaolutta enempää.

Kyllä silti välit jäähtyi tähän ystävään, sillä liian kauan kesti tavaroiden korvaaminen. Raha ei varmasti ole ollut syynä, enkä nyt ihan sitä kiirettä usko myöskään. Kertoo siis jotain ihmisestä tämmöinen välttelykäyttäytyminen. AP

Ehkä odottelivat sitä laskua, että tietävät paljonko pitää maksaa... 🤔

Vierailija
100/118 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasiko miehesi naarmut pöydässä ja ovessa, kun tuli kotiin? Siis ilman että esittelit ne.

Huomasi tietenkin ja oli hiton huolissaan mitä pahempaa olisi voinut käydä. On myös poliisin kannalla ollut alusta asti. Mikä kysymys tämä edes oli? AP

No mietin vaan, kun sanoit että tavarat oli _rikottu_, ja sitten niihin olikin vain tullut pari pientä kolhua. Jos joku rikotaan, se on silloin päreinä ja käyttökelvoton.

No pöydässä sellainen yksi syvempi kuoppa ja pinta raapaleina. Korjautettava. Ovessa keskellä noin 0,5cm-1cm syvä nyrkin kokoinen kuoppa. Sinun mielestä ehkä käytettävissä, mutta me haluamme ehjät. AP

Joo, en edes huomaisi. Jos haittaisi, niin oveen joku juliste/muu koriste päälle, ja pöydälle pöytäliina.

Sä taidat olla kyseinen mies tai ainakin saman henkinen? Kerro nyt vielä miksi itse aiheuttamiaan tuhoja ei pitäisi korvata?

En ole samanhenkinen, vaan hyvin rauhaarakastava. Enkä ole korvausta kieltänyt pyytämästä, lähinnä sitä vaan ihmettelin, kun otsikosta sai sen käsityksen, että joku on riehunut silmittömästi moottorisahan tms kanssa ja tuhonnut asunnon alkutekijöihinsä. Ja lopulta paljastuu, että pari klommoa ihan lihasvoimin kolautettu.

Koska sinä olet niin rauhaarakastava, olisi varmaan ok jos tulisin luoksesi tekemään sohvaan reiän ja repimään sieltä täältä tapetin paloja irti? Sohvanhan voisi peittää vaikka viltillä ja tapetin reikien päälle voisi laittaa kivoja tarroja.

Peace hei, mä tulen sitten huomenna.

Sohvalla on viltti ja tapettia ei oo 😅