Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusaaja harrastusryhmässä, mitä tehdä?!

Vierailija
07.05.2019 |

Olen käynyt samassa harrastusryhmässä yli 5 vuotta. Tykkään harrastuksesta ja se on minulle tärkeä. Meitä on kymmenkunta, naisia ja ikähaarukka noin 25-35 vuotta. Noin 2 vuotta sitten mukaan tuli eräs, joka on ottanut minut silmätikuksi ja alkanut kiusata. Hän tekee sen niin hyvin ja taitavasti, ettei ryhmän ohjaaja huomaa. Joka kerta hän sanoo minulle jotain ilkeää ja puhuu minusta ilkeästi muille.

Hän pyrkii myös saamaan ohjaajan puolelleen ja minua vastaan monissa asioissa. Kysyi mm ohjaajalta viimeksi onko minun vaatteet asianmukaiset! Ohjaaja rupesi sitten tutkimaan vaatteitani, mikä oli nöyryyttävää, vaikka hän hyväksyikin ne sitten.

Tämä henkilö on jo saanut käännettyä ryhmäläisiä minua vastaan. Olen muka hidas ja vien liikaa ihjaajan huomiota, vaikka ennen olin yksi parhaista ja pisimpään harrastaneista.

Tiedän kyllä syynkin mistä tämä kiusaaminen johtuu. Tämän henkilö opiskeli minun veljeni ja tämän vaimon kanssa samassa paikassa ja tietää, että olemme varakkaita. On kateelkinen meidän perheelkemme. Hän joutui itse lopettamaan opiskelut ja menemään töihin. Lisäksi hän oli ihastunut veljeeni muttei saanut vastakaikua.

Mitä kannattaa tehdä? En halua edes puhua ohjaajalle, koska hän on tämän henkilön pauloissa. Pitääkö lopettaa harrastus?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että jotkut henkilöt osaavat kiusata yhtä henkilöä "toisilta salaa." Mutta, jos hän nämä jutut laukoo kaikkien edessä, eikä kukaan ole huomannut mitään? Onko mahdollista, että sinä olet tehnyt virheellisiä tulkintoja? 

Vierailija
22/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihtaisin ryhmää jollain tekosyyllä, enkä tekisi asiasta numeroa. Tuossa harrastuksessa on varmaan aika pienet ympyrät ja joudutte ehkä kohtaamaan vuosien kuluessa usein, ehkä vuosikymmenten ajan. On varmaan helpompaa, kun tästä ei ole tehty sen kummempaa numeroa. Kuulostaa ehkä hullulta, mutta voitte viiden vuoden kuluttua olla vaikka ihan hyvät harrastuskaverit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun tulee sellaista hienovaraista vittuilua, tuijota kiusaajaa tiukasti silmiin ja kysy asiallisella äänellä, ”onko meillä jokin ongelma?”. Yleensä toimii tuollaisiin piilokiusaajiin.

Vierailija
24/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kyse ei olekaan kiusaamisesta vaan sanoo ihan aiheesta. Jos kerran muutkaan ei ole huomanneet mitään. Jotkut on tosi herkkiä tulkitsemaan ihan tavallisiakin asioita kiusaamiseksi.

Vierailija
25/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiusaamista voi olla, vaikka kukaan niin sanotusti ei ole huomannut mitään. Kiusataanhan kouluissakin ja kukaan ei ole muka huomannut mitään. Aikuisten kesken kiusaaminen voi olla "hienovaraisempaa" kuin lapsilla eli ihan hyvin kukaan muu ei huomaa. Lisäksi kiusaaja on yleensä suosittu ja voimakastahtoinen, jolle kukaan ei uskalla sanoa vastaan, koska joutuu itse seuraavaksi uhriksi. On siis helpompi olla huomaamatta.

Ja oli kyseessä kiusaaminen tai ei, niin kohtelu on joka tapauksessa asiatonta, jos ap ahdistuu niin, että miettii pitkäaikaisen harrastuksen lopettamista sen takia.

Vierailija
26/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se tajua lopettaa kun pyydät sitä vähän syrjemmälle missä ei ole muita ja tartut kraivelista kiinni ja sanot että olisi parasta lopettaa ennen kuin sattuu tosissaan. Lopuksi toivotat sille virnistäen hauskoja harrastushetkiä jossain muualla.