Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusaaja harrastusryhmässä, mitä tehdä?!

Vierailija
07.05.2019 |

Olen käynyt samassa harrastusryhmässä yli 5 vuotta. Tykkään harrastuksesta ja se on minulle tärkeä. Meitä on kymmenkunta, naisia ja ikähaarukka noin 25-35 vuotta. Noin 2 vuotta sitten mukaan tuli eräs, joka on ottanut minut silmätikuksi ja alkanut kiusata. Hän tekee sen niin hyvin ja taitavasti, ettei ryhmän ohjaaja huomaa. Joka kerta hän sanoo minulle jotain ilkeää ja puhuu minusta ilkeästi muille.

Hän pyrkii myös saamaan ohjaajan puolelleen ja minua vastaan monissa asioissa. Kysyi mm ohjaajalta viimeksi onko minun vaatteet asianmukaiset! Ohjaaja rupesi sitten tutkimaan vaatteitani, mikä oli nöyryyttävää, vaikka hän hyväksyikin ne sitten.

Tämä henkilö on jo saanut käännettyä ryhmäläisiä minua vastaan. Olen muka hidas ja vien liikaa ihjaajan huomiota, vaikka ennen olin yksi parhaista ja pisimpään harrastaneista.

Tiedän kyllä syynkin mistä tämä kiusaaminen johtuu. Tämän henkilö opiskeli minun veljeni ja tämän vaimon kanssa samassa paikassa ja tietää, että olemme varakkaita. On kateelkinen meidän perheelkemme. Hän joutui itse lopettamaan opiskelut ja menemään töihin. Lisäksi hän oli ihastunut veljeeni muttei saanut vastakaikua.

Mitä kannattaa tehdä? En halua edes puhua ohjaajalle, koska hän on tämän henkilön pauloissa. Pitääkö lopettaa harrastus?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi antaisit periksi kiusaajalle? Kyllä paskanpuhujat ennen pitkää paljastuvat.

Vierailija
2/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia on parempi harrastaa kotona omia juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloitettaisiin vaikka tuosta harrastuksesta, mikähän se on?

Vierailija
4/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muut eivät huomaa kiusaamista ei se silloin ole niin voimallista kuin sinä sen koet. Kenties suurentelet hänen käytöstään ja annat sille painoarvoa enemmän kuin on järkevää?

Niin kuin jo totesit kiusaaja on todnäk kateellinen, mutta ihan varmasti myös epävarma ja kokee sinut yhtä lailla uhaksi hänen harrastuksissaan kuin sinä hänet. Mitäs, jos miettisit miten paljon hän voi sinua oikeasti vahingoittaa ja pilata harrastuksesi`? 

Joskus tuollaisessa kiusaamisessa auttaa, kun on itse ystävällinen ja puhuu ystävällisesti kiusaajalle. Jos se kiusaaminen siitä pahentuu kääntyy se sinun eduksesi silloin.

Vierailija
5/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista ja kommenteista! Olen harrastanut tätä lajia lähes kymmenen vuotta eri muodoissa. Nytkin käyn kahdessa eri ryhmässä. Eli olen ihan tosi hyvä tässä!

Tämä minun kiusaajani on kanssa harrastanut pitkään ja opettanut itsekin. Hän ei kuitenkaan ole selkeästi minua parempi. Eli ennusko että hän on kateellinen osaamisestani.

Olen jutellut asiasta kahden muun ryhmässä pitkään olleen kanssa. Toinen ei ollut huomannut mitään, toinen sanoi vähän oudosti, että minä yritän liikaa ja pingotan. Se muka ärsyttää. Mitä toikin voi tarkoittaa? Otan harrastuksen vakavasti ja jopa haaveilen työstä sen parissa.

En siis kuvittele tilannetta! Ap

Vierailija
6/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoppa sille seuraavan kerran nasakasti vastaan niin loppuu se perseily.

Vierailija
7/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoppa sille seuraavan kerran nasakasti vastaan niin loppuu se perseily.

Se varmaan vain koettaisiin uhkaavaksi käytökseksi mikä ei ole hyväksyttyä.

Ap

Vierailija
8/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä laji?

Vierailija
9/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä ei ole mikään esiintymistä tai turvavarusteita vaativa laji, on toisen vaatteiden kyylääminen todella huonoa käytöstä. Minä lähtisin koko porukasta, jos vetäjäkin ihmettelisi vaatteitani.

Vierailija
10/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko vaihtaa seuraa? Tai voitko harrastaa ilman seuraa?

Itse olen onnekas, kun en viihdy todellakaan tuollaisissa seuroissa vaan harrastan itsekseni kotona.

Vierailija
11/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kiinni häntä etuketusta ja sano suoraan sanat päin naamaa.

Vierailija
12/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta vain siinä toisessa ryhmässä. Ja voit etsiä siihen rinnalle joskus myöhemmin uuden. Harrastuksen pitää tuoda iloa ja mielihyvää, nyt stressaat ja olet mielipahan kuohuttama, ei hyvä.

Vierailija
13/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jäisit tuonne?

Miksi jäisit taistelemaan turhaa taistelua, mene eteenpäin, etsi uusi paikka harrastaa ja onhan sinulla se toinen ryhmä, panosta siihen.

Vierailija
14/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä provoissa se kiusaaja on aina köyhä ja kiusattu varakas. Jännä yhteensattuma.

Vierailija
15/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä veljeäsi haistattelemaan hänelle.

Vierailija
16/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eräässä sählyjoukkueessa todella aggressiivisia naisia. Meinnki oli kiusaamiseen rinnastettavaa. Minä uutena nostin asian esiin ja kuinkas siinä kävi? Sain potkut joukkueesta.

Sano sille ihmiselle seuraavan kerran, että "Kuule Pirkitta, olis varmaan parempi, että ollaan kuin ei oltaskaan, eli ei huomioida toistemme olemassaoloa mitenkään. Sopiiko? Mielestäni sä olet kiusaaja ja nyt tuli mitta täyteen. Jos et lopeta teen susta rikosilmoituksen."

Vierailija
17/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, ettei noihin auta kuin ronski ja outo läppä, jossa annat lähes hygieenisesti takaisin. "Ohjaaja, onko Lissun vaatteet asianmukaiset" sinä: " no mitä oon huomannut niin sä varmaan tykkäisit , että muut naiset olis mahdollisimman paljon ilman vaatteita, mutta kiitos, ei" ja naurat päälle. Toki muut pitää sua erikoisena, mutta kiusaaja-Irmeli ei kauaa jatka eikä kukaan muukaan, koska heität tollasta läppää.

Vierailija
18/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta varmaan lähteä koko ryhmästä vaikka suru siitä tuleekin :(

Taidan myös laittaa ohjaajalle viestiä, jossa kerron lähteväni hänen ryhmästään kiusaamisen vuoksi ja kaikki mitä siellä on tapahtunut.

Onko se joku kunnianloukkaus tms, jos mainitsen tämän minua kiusanneen henkilön ihan nimeltä ja kerron mitä hän on tehnyt? Pelkään että hän käyttää kaikki kortit minua vastaan mitä hänelle jaetaan. Ap

Vierailija
19/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvoista ja kommenteista! Olen harrastanut tätä lajia lähes kymmenen vuotta eri muodoissa. Nytkin käyn kahdessa eri ryhmässä. Eli olen ihan tosi hyvä tässä!

Tämä minun kiusaajani on kanssa harrastanut pitkään ja opettanut itsekin. Hän ei kuitenkaan ole selkeästi minua parempi. Eli ennusko että hän on kateellinen osaamisestani.

Olen jutellut asiasta kahden muun ryhmässä pitkään olleen kanssa. Toinen ei ollut huomannut mitään, toinen sanoi vähän oudosti, että minä yritän liikaa ja pingotan. Se muka ärsyttää. Mitä toikin voi tarkoittaa? Otan harrastuksen vakavasti ja jopa haaveilen työstä sen parissa.

Voitko vaihtaa harrastusryhmää? Tai vaihda kalliimpaan harrastukseen johon kiusaajalla ei ole varaa.

Vierailija
20/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko vaihtaa harrastusryhmää? Tai vaihda kalliimpaan harrastukseen johon kiusaajalla ei ole varaa.

Voin mutta kaikki tekee asiat vähän eri lailla ja tykkään tämän ohjaajan tyylistä. Voisin myös vaihtaa hänen toiseen ryhmään mutta pelkään, että se kiusaaja pystyy jatkamaan jos käyn siellä vielä.

Harrastusta en halua vaihtaa. Ap