Hyviä uutisia työttömille: nyt on työnhakijan markkinat! ”Varaa valita eri vaihtoehdoista”
Suomessa oli maaliskuussa Työ- ja elinkeinoministeriön mukaan 238 300 työtöntä työnhakijaa. Se on 25 800 vähemmän kuin edellisessä maaliskuussa. Heidän osuutensa koko työvoimasta oli maaliskuussa 9,1 prosenttia, joka on 0,9 prosenttiyksikköä vähemmän kuin vuosi sitten.
Ei muuta kuin työpaikkaa valitsemaan sieltä sohvan pohjalta!
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ja normaaliin elämään riittävän palkan ja työtunnit tarjoavia työpaikkoja oli tarjolla kuinka monta kappaletta?
Ei edes kiinnosta ottaa selvää? Miksipä kiinnostaisi, kun sen normaalin elämän on tottunut saamaan ilman omaa panosta ja kesäkin tosiaan edessä, mitäpä sitä työnteolla itseään vaivaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja normaaliin elämään riittävän palkan ja työtunnit tarjoavia työpaikkoja oli tarjolla kuinka monta kappaletta?
Jopa puhelinmyynnillä pärjää kunhan on ahkera
Sinä tietenkin otat kaikkea, mitä puhelinmyyjät sinulle tyrkyttävät? Toivot myös, että olisi enemmän soittelijoita ja soittaisivat useammin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes kiinnosta ottaa selvää? Miksipä kiinnostaisi, kun sen normaalin elämän on tottunut saamaan ilman omaa panosta ja kesäkin tosiaan edessä, mitäpä sitä työnteolla itseään vaivaamaan.
tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne nyt yhtäkkiä olisivat työnhakijoiden markkinat? Jos avoimia työpaikkoja on tuollaiset 50 000 - 75 000 ja työnhakijoita 230 000 niin minun laskutaitojeni mukaan on edelleen työnantajien markkinat. Vasta silloin kun avoimia työpaikkoja on jaossa enemmän kuin on hakijoita on työnhakijoiden markkinat.
-ei työtön-
Yli puolet työttömistä on niin sairaita, tai kielitaidottomia ettei niistä ole töihin. Kuuluisivat muuhun tilastoon kuin työttömiin. Tähän lisäksi työhaluttomat jne. Lisäksi piilotyöpaikkoja on ainakin neljä kertaa enemmän kuin avoimia julkisesti ilmoitettuja työpaikkoja. Minua tämä ei hetkauta, en aio silti hakea töihin.
ja tällaisten ihmisten varassa on meidän tulevat eläkkeet
Vierailija kirjoitti:
Ei koske 50+ ikäisiä. Mikään taho tässä maassa ei palkkaa, jos ikä alkaa vitosella. Se on niin nähty.
Oletko kokeillut hakea esim. lehtimyyjäksi?
Vierailija kirjoitti:
Hyih.. Älä puhu tuollaisesta tähän aikaan aamusta.
Hieno kesä tulossa ja kohta hiekkarannat kutsuu! Ei tässä nyt todellakaan aleta mitään töitä ottamaan vastaan. Kesämökille minä menen lepäämään.
Tyypillinen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koske 50+ ikäisiä. Mikään taho tässä maassa ei palkkaa, jos ikä alkaa vitosella. Se on niin nähty.
Olen en saanut juuri mitään myytyä, kun en tiedä niistä lehdistäkään mitään, takeltelen muutenkin kun pitäisi alkaa puhumaan vieraille ihmisille selvinpäin ja kun menin kerran maistissa paikalle sain kenkää ja ilmeisesti mekinnän.
T. eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyih.. Älä puhu tuollaisesta tähän aikaan aamusta.
Hieno kesä tulossa ja kohta hiekkarannat kutsuu! Ei tässä nyt todellakaan aleta mitään töitä ottamaan vastaan. Kesämökille minä menen lepäämään.
Tyypillinen työtön.
Tyypillinen palstan feikkityötön aka oikeistotrolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen en saanut juuri mitään myytyä, kun en tiedä niistä lehdistäkään mitään, takeltelen muutenkin kun pitäisi alkaa puhumaan vieraille ihmisille selvinpäin ja kun menin kerran maistissa paikalle sain kenkää ja ilmeisesti mekinnän.
T. eri.
Just joo. Kännissä siis sekä vapaalla että töissä
Keväällä on auki 90 % kaikista vuoden aikana aukeavista ope-paikoista. Vääristää tulosta aika pahasti. Ne ovat suurin osa vielä paikkoja , joissa jo on ope, mutta jotka on jostain syystä näennäisesti laitettava avoimeksi.
Työttömät vihaa tällaisten tosiasioiden julkituomista, koska se paljastaa todellisen syyn heidän työttömyydelleen= laiskuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti nämä orjatyössä olevat on vähennetty työttömistä. Ihan tekaistuja lukuja.
Myös pupukurssilaiset vähennetään luvusta vaikka saavat työttömyyskorvausta. Todellinen työttömyys on noin 400 000. Lasken tietenkin orjat työttömiksi kun eihän ne saa palkkaa.
Mikä on pupukurssi?
Just joo. Minäkin olin maaliskuussa vielä "töissä" - työtunteja 4 h viikossa eli täytin nykyisen "työllistyneen" määritelmän ja luultavasti kaunistin Suomen työllisyystilastoja. Ikävä kyllä tämä huipputyö loppui toukokuun puolivälissä. Mutta hei, enhän minä nytkään täytä työttömän määritelmää - olen kirjoilla yliopistolla! Eli kuulun ryhmään "poissa työelämän käytöstä", vaikka olen Työvoimatoimissa kirjoilla nimikkeellä "työnhakija"...
P.s. Sinä aikana, kun olen ollut työ hakijana tällä nimikkeellä, minulle ei ole kertaakaan tarjottu TT:sta yhtäkään työpaikkaa. Auta armias, jos olisin "työtön työnhakija", niin olisin jo tekemässä 9€ tukitöitä! Itse olen hankkinut ja hankin työni sieltä mistä niitä löytyy, silloin kuin niitä löytyy. Tämän alan työttömien määrä tällä hetkellä lukemani mukaan noin 10 000 hlöä... Eli valmistuminen tuskin vaikuttaa asiaan.
Kuinkahan paljon meitä "piil*työttömiä" Suomessa onkaan?
Vierailija kirjoitti:
Keväällä on auki 90 % kaikista vuoden aikana aukeavista ope-paikoista. Vääristää tulosta aika pahasti. Ne ovat suurin osa vielä paikkoja , joissa jo on ope, mutta jotka on jostain syystä näennäisesti laitettava avoimeksi.
Jep, valtion ja kuntien "virat" - ne määräaikaisetkin, pysyviä paikkoja kun ei ole tarjolla - on laitettava julkiseen hakuun. Just joo.
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Minäkin olin maaliskuussa vielä "töissä" - työtunteja 4 h viikossa eli täytin nykyisen "työllistyneen" määritelmän ja luultavasti kaunistin Suomen työllisyystilastoja. Ikävä kyllä tämä huipputyö loppui toukokuun puolivälissä. Mutta hei, enhän minä nytkään täytä työttömän määritelmää - olen kirjoilla yliopistolla! Eli kuulun ryhmään "poissa työelämän käytöstä", vaikka olen Työvoimatoimissa kirjoilla nimikkeellä "työnhakija"...
P.s. Sinä aikana, kun olen ollut työ hakijana tällä nimikkeellä, minulle ei ole kertaakaan tarjottu TT:sta yhtäkään työpaikkaa. Auta armias, jos olisin "työtön työnhakija", niin olisin jo tekemässä 9€ tukitöitä! Itse olen hankkinut ja hankin työni sieltä mistä niitä löytyy, silloin kuin niitä löytyy. Tämän alan työttömien määrä tällä hetkellä lukemani mukaan noin 10 000 hlöä... Eli valmistuminen tuskin vaikuttaa asiaan.
Kuinkahan paljon meitä "piil*työttömiä" Suomessa onkaan?
Korjaus: ....tämä huipputyö loppua huhtikuun puolivälissä.
Olen ammatiltani sairaanhoitaja ja työkokemusta n. 6 vuoden ajalta. Hain kesätyöpaikkaa kotipaikkakuntani yliopistosairaalasta. En saanut yhtäkään yhteydenottoa. Huhtikuun puolessa välissä sain automaattisen vastauksen, että kiitos hakemuksesta, saimme hakemuksia 176 kappaletta, n. Viidesosa hakijoista palkattiin kesäsijaisuuteen.
Avoimien, palkallisten työpaikkojen määrä sen kuin lisääntyy. Nyt on taas työhaluisten työttömien markkinat.
Myös pupukurssilaiset vähennetään luvusta vaikka saavat työttömyyskorvausta. Todellinen työttömyys on noin 400 000. Lasken tietenkin orjat työttömiksi kun eihän ne saa palkkaa.