Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastentarhanopettajan työstä irtisanoutuminen -Kokemuksia?

Vierailija
06.05.2019 |

Olen miettinyt töistä irtisanoutumista . En jaksa enää ikuisia paperitöitä, toisten poissaoloja ja suuria ryhmäkokoja.
Miten tuo irtisanoutumisprosessi menee? Olen pihalla asiasta.
Miten selitän asian työantajalle? Saanko huonon työntekijän ” leiman”? Tai varmasti saan sen , mutta miten saan itsevarmuutta, että pääsen asiasta yli sitten? Onko kellään opettajalla tai vaikka ihan hoitajalla kokemusta asiasta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa mitään leimoja mihinkään. Irtisanomisajan kuluttua työsuhde päättyy, siinä kaikki. Et ole selitysvelvollinen lähtösi syistä, mutta itse tekisin selväksi sen. Olen hyvässä työpaikassa, hyvän esimiehen ja hyvien työkavereiden kanssa, mutta myös väsynyt työhön. Esimies tietää tämän enkä ole ainoa. Välimme ovat avoimet ja jos päättäisin irtisanoutua niin keskustelisin mielelläni siihen johtaneista syistä sekä myös niistä asioista, jotka ovat hyvin. Muistaisin myös antaa tunnusta niistä asioista, joita jo on tehty työpaikalla työssä jaksamisen nimissä. Mutta siis, selittelyjä ei tarvita, mikäli et halua.

Vierailija
2/7 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei sulla ole töitä tiedossa niin säästöillä sit karenssiaika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mistä tahansa työstä saa irtisanoutua, siitä on ihan lait olemassa, irtisanomisajat jne. Ei siinä tarvi mitään erikoista työnantajalle selitellä. Kirjallisesti sanot itsesi irti sillä ja sillä päivämäärällä. Nyt kesällähän se on helppo tehdä kun päiväkodit on osaksi kiinni muutenkin. Sinähän voit valehdellä että menet muualle töihin, kouluun tai vaikka matkustelemaan pidemmäksi aikaa, niin et saa mitään huonon työntekijän leimaa.

Toinen asia on sitten se että kun menet ensimmäisenä työttömänä päivänä työkkäriin niin sulle määrätään karenssi koska olet itse irtisanoutunut vakityöstä ilman pätevää syytä, joita on todella vähän lain mukaan. Eli omavastuupäivät mukaanlukien olet reilu kolme kuukautta ilman rahaa, eli kannattaa miettiä riitääkö säästöt ja mahdolliset lomarahat elämiseen niin pitkäksi aikaa että saat työttömyyskorvausta (toivottavasti olet liiton ja kassan jäsen).

Vierailija
4/7 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Etkö tiedä, että irtisanominen on luvanvaraista? Lupaa anotaan opetusministeriöstä. Liitteeksi tarvitaan ainakin kolmelta lääkäriltä todistus siitä, että työssä jatkaminen vie sinut hautaan. Prosessi kestää yleensä noin viisi vuotta. Kun lupa on myönnetty, otsaasi tatuoidaan iso L luuserin merkiksi. Näin kaikki tietävät, ettei sinua pidä palkata.

Vierailija
5/7 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko työkaverini?

Vierailija
6/7 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon itseni irti. Lopetan irtisanomisajan puitteissa.

Näin.

Vierailija
7/7 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko irtisanoutua sitten vasta kun sulla on jatkosuunnitelma?