Kauanko teillä on kestänyt kylkiluiden murtuman parantuminen?
Minulla on ollut jo viikon kipeänä - kaikki äkkiliikkeet sattuvat. Joskus nuorempana tuntui, että parani nopeammin.
Kommentit (11)
Kolmisen viikkoa oli aikas kipeä, sitten vielä pari viikkoa jonkun verran.
Reilussa kuukaudessa parani. Ensin oli koko ajan yhtä helvettiä. Sitten vihlaisi aina välillä ja koko asia vain unohtui. Paraneminen meni jotenkin aivan eri tavalla kuin vaikkapa selkäkipu, mikä parani jotenkin pikkuhiljaa kuitenkin jatkuvasti muistuttaen itsestään.
Kaksi kuukautta meni. Kaksi ekaa viikkoa teki ihan älyttömän kipeää, ekalla viikolla en pystynyt edes kunnolla kävelemään vaan jouduin konttaamaan kotona.
Kaksi viikkoa olin sairauslomalla, sen ajan olikin todella kipeä. Mutta siitä lähti nopea paraneminen, vieläkin tuntuu välillä (kaksi kuukautta sitten mursin).
Kiitos vastauksista! Osaatteko sanoa, pitääkö olla koko toipumisajan liikkumatta, vai voiko toimia ihan normaalisti voinnin mukaan? Lääkäri ei varsinaisesti antanut tästä ohjeita, enkä hoksannut kysyä. Ap
Kyllä saa liikkua. Jos jää paikoilleen , voi saada vaikka keuhkokuumeen. Särkylääkettä voi ottaa esim. yöksi, että saa nukuttua.Voimien mukaan siis liikuttava, vaikka sattuu välillä. Pari kuukautta varmaan kipuilee,.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Osaatteko sanoa, pitääkö olla koko toipumisajan liikkumatta, vai voiko toimia ihan normaalisti voinnin mukaan? Lääkäri ei varsinaisesti antanut tästä ohjeita, enkä hoksannut kysyä. Ap
Itse olin koko syksyn hoitoalalla töissä murtuneella kylkiluulla, työterveys ei oikein tuntunut uskovan kipuja, lopulta ultrassa selvisi murtuma, joka oli kuin olikin luutunut - onneksi oikeaan asentoon.
Liiku kivun rajoissa. Nostoja painavilla ei. Omasta puolestani voin kertoa että ei oikein ikinä parane. Jokainen kuiva yskä / influenssa niin tunto löytyy. Minulta katkesikin yskiessä astma kohtauksessa. Tiukka paita auttaa.
6vkk sanoi lääkäri ja niin meni.