Mahakkaana farkuista hameiden/mekkojen käyttöön
Olen keskivartalopyöreä ja farkkujen käyttö on ikävää. Haluaisin alkaa käyttää farkkujen sijaan hameita ja mekkoja. En kuitenkaan pidä sukkahousuista, koska nekin puristavat keskivartalomakkarat ikävästi näkyviin tai rullautuvat epämiellyttävästi. Stay-uppien silikoni aiheuttaa näppylää. Mitäs suosittelette? Ihan tuotemerkkivinkkauksetkin kelpaa toimivaksi todetuista.
Kommentit (12)
Itse olen todennut ainoaksi keinoksi salilla käymisen ja maltillisen laihtumisen, makkarat tursuaa myös hameista ja mekoista. Keskivartalo on kuin paisunut suorakuutio joka ei näytä hyvältä missään vaatteissa.
Mä olen oikein kunnolla plösö ja käytän aina mekkojen alla viileään vuodenaikaan leggingsejä tai muita tiukkoja joustavia housuja, kesällä pyöräilyshortseja estämään reisien hankautumisen rikki.
Sukkanauhaliivit ja tavalliset sukkismateriaalisukat. Niissä ei sitä stay-upien silikonia.
Ja toki, jos ootta löytäneet mukavia farkkuja, niin saa kertoa. Ongelma tahtoo olla, että kun farkut ovat vyötäröltä hyvät, niin ne ovat reidestä isot. Jos otan reidestä sopivat, niin farkut ovat vyötäröltä kireät ja epämiellyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Ja toki, jos ootta löytäneet mukavia farkkuja, niin saa kertoa. Ongelma tahtoo olla, että kun farkut ovat vyötäröltä hyvät, niin ne ovat reidestä isot. Jos otan reidestä sopivat, niin farkut ovat vyötäröltä kireät ja epämiellyttävät.
Oletko kokeillut isojen tyttöjen liikkeiden valikoimia? Esim. Zizziltä löytyy erityisesti vatsakkaille sopivia malleja.
Miten olisi joku muu housumateriaali kuin kova farkkukangas? Sulle voisi sopia joku kevyempi korkeavyötäröinen kangashousu jossa on vähän elastaania.
Mekko kyllä yleensä näyttää housuja paremmalta vatsakkaalla. Yksi työkaverini käyttää hieman A-linjaisia polvimittaisia mekkoja, jotka ovat yleensä yksivärisiä ja sellaista aika ryhdikästä materiaalia. Hänellä on kivat nilkat ja kauniita kenkiä ja yleensä vielä joku kaulakoru asua piristämässä. Tukka on myös hyvin leikattu. Kiloistaan huolimatta hän näyttää aina tosi hyvältä.
Sukkahousuja pitää ostaa riittävän isot. Kaiken kokoiset sukkahousut venytvät leveyssuunnassa riittävästi, pointtina on se että niiden pitää olla tarpeeksi pitkät. Isompi koko = pidemmät. Vaikka oon 75 kg, ostan aina XL-sukkahousut, koska ne nousevat tarpeeksi ylös, silloin ne eivät valu eivätkä rullaudu. Pöksyt vielä tarpeeksi korkeavyötäröiset, niin ei tule makkaroita.
Zizziä ja vastaavia en ole käyttänyt, sillä olen ollut noin kokoa 40 tai 42. Joskus käytin noita raskaushousuja vielä silloin, kun en ollut raskaana.
Joku kirjoitti työkaveristaan, joka kiloistaan huolimatta näyttää aina tosi hyvältä. Uskon myös tähän, että oikealla tavalla pukeutumalla näyttää nätimmältä kuin niin, että on liian kiristävät vaatteet tai vaihtoehtoisesti liian löysätkään.
Sukkahousuja on myös eri mallisia. Itse tykkään calvin kleinin muotoilevidta sukkiksista, juuri siksi, että niissä on korkea ja kapeahko vyötärö. Korkea vyltärö siis ulottuu oikeasti vyötärölle eikä jää mihinkään muffintopin alle, eikä ala valua alas. Kapea vyötärö taas tarkoittaa, että se myös pysyy, eikä ala rullautua alas. Vältä kaikkia hipster-mallisia. Jos pelkäät makkaroita, leveä vyötärönauha voi vähentää niitä.
Isot sukkahousut tai mammasukkahousut. Älä tuijota kokonumeroa vaan osta reilusti isommat kuin normaalisti, sellaiset joissa on haarakiila. Iso koko auttaa usein myös niin, että sukkahousut kestävät vähän pidempään.
Itse käytän muotoilevia alusvatteita mekkojen alla eikä mikään pursua. Tosin ongelmakohtani on reidet, peppu ja alavatsa.